Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Beste reistijd

Discussie gestart

Mikke

Hallo, ik ben Angela en ben van plan om dit jaar de westkust te gaan bezoeken. Heb al even snel wat topics hier bekeken en vind alles reuze interessant en heb deze site meteen in mijn bookmarks gezet! Kan iemand mij vertellen wat de beste reistijd is qua klimaat/drukte naar San Fransisco-LA? In de meeste reisgidsen kom ik september/oktober tegen, maar wij zouden graag eind mei/begin juni willen gaan.
#1 - 27-02-2005, 23:43 uur
Boston 1999, Florida 2003, Florida 2004 en dan eindelijk Westkust 2005!

Jez

Hoi Angela!

Ik denk dat dat ook een mooie reistijd is (hoewel ik moet bekennen dat wij alleen in het najaar zijn geweest).
Als je naar San Fransisco gaat, zul je ook vast over de "Crooked Street" of Lombard Street gaan; het meest kronkelige weggetje ter............?
Toen wij hier in november waren, waren al die prachtige bloemen hier al helemaal verdord; in mei staat alles natuurlijk vollop in bloei.

De zomers zijn redelijk warm, in LA wat warmer dan in Frisco. je moet dan denken aan een graadje of 25-30. Maar ook daar zijn juli en augustus de warmste maanden.

Van regen zul je waarschijnlijk geen last meer hebben; meestal is het vanaf april droog.

Wat betreft drukte: in de steden zal het altijd druk zijn, ongeacht wanneer je gaat. En gelukkig is alleen Californië al groot genoeg om alle vakantiegangers te bergen!

Conclusie: Mei/juni is een hele mooie tijd, je hebt nog het moois van de lente en alvast het voordeel van het klimaat!
#2 - 27-02-2005, 23:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Een voordeel van mei/juni boven september/oktober is dat de dagen veel langer duren. Het wordt pas tegen 9 uur donker in plaats van rond 6-7 uur. Je ziet meer 's avonds en zolang de zon schijnt blijft het langer warm voor je gevoel.
#3 - 28-02-2005, 08:23 uur

Mikke

hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik was gisteravond voor het eerst ff hier op de site en kwam zoveel dingen tegen!We zijn echt nog in de beginfase van het plannen, maar er valt zoveel te zien, dat we eerst daar een keuze in moeten maken. Daarna kunnen we de vluchten gaan plannen en zoals het er nu naar uitziet gaat het begin juni worden.
#4 - 28-02-2005, 21:04 uur
Boston 1999, Florida 2003, Florida 2004 en dan eindelijk Westkust 2005!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15