Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Beste routes door Yosemite en Death Valley

Discussie gestart

Dirc

Zijn er bepaalde routes door Yosemite en DV welke beter / mooier zijn dan anderen?

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je DV beter in de lengte of in de breedte kan doorkruisen, of op een derde manier dat je in DV een hotel neemt en vanuit daar een dag rond trekt.
Het zelfde geld voor Yosemite.

Daarnaast zijn er vast ook bezichtigingen in beide parken die je niet wilt missen als je er als leek komt?
#1 - 28-04-2009, 15:57 uur

Hans B

Hallo Dirc,
pak de kaart er even bij.
Yosemite , er is maar één route door het park (oost-west). Verder is er de weg naar de valley en een zuidelijke in(uit)gang.
Death Valley heb je iets meer mogelijkheden. Ik vind zelf de 190 - 178 route wel een mooie.

Hans
#2 - 29-04-2009, 12:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

melvin

hoi dirc,

in yosemite heb je inderdaad niet veel wegen (je kunt van oost naar west (de tioga pass) en je kan naar yosemite village rijden).
voor de rest is er genoeg te zien in dit park (watervallen, the half dome, el capital, meren en er zijn genoeg mooie uitzicht punten over het park).
ik zelf vond death valley niet zo geweldig (komt misschien omdat we niet al te veel hiervan hebben gezien, wij zijn van zuid naar noord gereden).

gr. melvin
#3 - 29-04-2009, 13:40 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Dirc

oke bedankt.

Aangezien we in beide overnachten kunnen we alle richtingen op...
#4 - 29-04-2009, 14:40 uur

Bakvet

Dirc, de CA-190, de oost-west route door Death Valley is een National Scenic Byway. Die rijd je helemaal af tijdens je bezoek. Onderweg pak je de bezienswaardigheden die aan de zijwegen liggen mee.

Download deze PDF-kaart er even bij: www.nps.gov/deva/planyourvisit/upload/DEVAmap1a.pdf

Je komt vanaf Las Vegas. Je volgt vanaf Las Vegas route NV-160 naar Pahrump, NV. Hier tanken, anders betaal je later een dollar meer per gallon. Daarna richting Death Valley Junction en vanaf daar de 190 volgen. Of wat ook kan, vanaf Pahrump richting Shoshone (NV-372) en dan de CA-178 volgen.

Als je in Furnace Creeck Ranch slaapt zou ik zeker 's avonds van het zwembad gebruik maken (tot 10 uur open). Verder pluk je wat van de bezienswaardigheden van de PDF-kaart:
Badwater (laagste punt in de VS, must see)
Natural Bridge (als je zin hebt in een hike)
Devils Golf Course (bodem van het zoutmeer)
Artists Drive naar Artist's Pallette (natuurlijk gekleurde rotsen, must see)
Zabriski Point (gaaf uitzicht)
Twenty Mule Canyon (makkelijk off-road ritje, voor het historisch gevoel)
Borax Museum in Furnace Creeck Ranch (oude koetsen e.d., leuk en gratis)
Mustard Canyon (nog een kort en makkeijk off-road ritje)
Salt Creeck Trail (via boardwalks over een beekje, middenin de woestijn)
De Stove Pipe Wells Sand Dunes (foto momentje)
Father Crowley Point (voor een evt. laatste blik op Death Valley)

Als je er de tijd voor wilt nemen, kan je als eerste op de tweede dag een rondleiding nemen door Scotty's Castle, een soort mini Hearst Castle in de woestijn. (Scotty was een goudzoeker / avonturier, die allerlei investeerders wist over te halen geld te pompen in zíjn geheime goudmijn. Van de opbrengst bouwde hij een prachtig Spaans aandoend kasteel.) Je kan vanaf 10 uur ieder uur een rondleiding volgen, maar er kan maar een klein groepje mee. Op de eerste rondleiding is meestal wel plek zat. Het ligt op 60 km afstand van Furnace Creeck en je moet het waarschijnlijk ook weer terugrijden. Het lukt je dan niet meer om helemaal terug door Death Valley naar Yosemite door te rijden.
#5 - 30-04-2009, 10:06 uur
« Laatst bewerkt op: 30-04-2009, 10:13 uur door Bakvet »

Dirc

Thanx! goed verhaal!

In principe komen we de eerste dag in de avond aan in DV en de tweede dag hebben we dan om DV te doorkruisen en in Lee Vining te eindigen ongeveer.
#6 - 30-04-2009, 10:21 uur

Bakvet

Na zelf nog eens op www.byways.org te hebben rondgekeken, zie ik dat de bezienswaardigheden die ik noemde gewoon in de routebeschrijving van de Death Valley Scenic Byway staan. Nou is de Tioga Road die je gebruikt om Yosemite in te rijden ook zo'n Scenic Byway. Voor een routebeschrijving en tips kan je hier kijken:
www.byways.org/explore/byways/2302/

Het is niet ideaal om laat op de dag in Death Valley aan te komen omdat het relatief vroeg donker wordt in het park. (Reden: lage ligging tov bergen in het westen.) Zo blijft er minder tijd over om onderweg naar je slaapplek nog dingen te bekijken. Scotty's Castle kan je waarschijnlijk ook beter overslaan, want dat kost je anders 3-4 uur van je tijd op de tweede dag. Mocht je in Furnace Creek Ranch gaan slapen (ik zou zeker vooraf reserveren): geheel in stijl van de vorige eeuw beginnen ze pas om 4PM met de check in.
#7 - 03-05-2009, 09:49 uur

Marianne

Zijn er bepaalde routes door Yosemite en DV welke beter / mooier zijn dan anderen?

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je DV beter in de lengte of in de breedte kan doorkruisen, of op een derde manier dat je in DV een hotel neemt en vanuit daar een dag rond trekt.
Het zelfde geld voor Yosemite.
De Tioga Road (de 120) loopt oost/west, en als je van Yosemite naar DV rijdtkom je hier automatisch langs (als de Tioga Pass open is).
Verder heb je nog de Glacier Point Road, die naar Glacier Point loopt, een aanrader als je wat meer tijd hebt voor het park dan alleen voor de vallei.

Daarnaast zijn er vast ook bezichtigingen in beide parken die je niet wilt missen als je er als leek komt?

Ik heb al regelmatig tips voor Yosemite gegeven, zoek eens op het forum, dan vind je bijvoorbeeld dit topic.

Je beste ingang is de NPS site (zoek ook naar de Yosemite guide, het krantje dat je bij de ingang krijgt en waarvan oudere exemplaren op de site staan), en verder sites als www.yosemitehikes.com en yosemitefun.com .

Marianne
#8 - 03-05-2009, 11:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15