Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

bijna finale reisschema west USA - tips gevraagd

Discussie gestart

geertvandepol

hoi allemaal,

Dank voor de tips die ik op mijn eerdere reisschema heb gehad. Nog een week en dan vertrekken we naar San Francisco voor een rondreis van 3,5 weken... We hebben alleen onze overnachtingen in Yosemite park al geboekt maar de rest is nog flexibel. Zoals je ziet, zoeken we nog een goede tussenstop tussen San Diego en Grand Canyon en tussen Las Vegas en El portal (bij Yosemite). Heeft iemand een goede tip? Ik heb een paar ideeen tussen () achter de vraagtekens gezet. Alle andere feedback/tips zijn uiteraard ook welkom!

Groeten,

Geert

Monday   07-Jun   Vlucht AMS - San Fransisco
Tuesday   08-Jun   San Fransisco
Wednesday   09-Jun   San Francisco
Thursday   10-Jun   San Fransisco - Santa Cruz
Friday   11-Jun   Santa Cruz - Santa Barbara
Saturday   12-Jun   Santa Barbara - Santa Monica
Sunday   13-Jun   Santa Monica
Monday   14-Jun   LA/ Malibu
Tuesday   15-Jun   LA
Wednesday   16-Jun   LA
Thursday   17-Jun   San Diego 
Friday   18-Jun   San Diego - ondbekend (Joshua tree national park/Sedona)
Saturday   19-Jun   onbekend - Grand Canyon
Sunday   20-Jun   Grand Canyon - Page
Monday   21-Jun   Page/Lake Powell - Bryce canyon
Tuesday   22-Jun   Bryce canyon - Zion
Wednesday   23-Jun   Zion - Las Vegas
Thursday   24-Jun   Las Vegas
Friday   25-Jun   Las Vegas -  onbekend (Bishop/lee vining/death valley/mammoth lakes)
Saturday   26-Jun   onbekend - El Portal
Sunday   27-Jun   Yosemite national park
Monday   28-Jun   Yosemite national park - Napa valley
Tuesday   29-Jun   Napa valley 
Wednesday   30-Jun   Napa valley - San Francisco
Thursday   01-Jul   "San Francisco - Amsterdam
#1 - 30-05-2010, 20:15 uur

Marianne

tja, ik vind een overnachting in Death Valley altijd aan te raden, maar dan heb je wel een lange dag als je vandaar naar Yosemite rijdt. maar het kan wel. Het is maar net wat je onderweg nog wilt zien. En Yosemite begint al bij de Tioga Pass, niet pas in de vallei.
Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezegd, maar mijn belangrijkste tip zou zijn om Napa Valley te laten vallen en een extra dag Yosemite te nemen. Zelfs 2 volle dagen in het park is weinig. Je zit er in de mooiste tijd van het jaar! Prachtige watervallen, sequoia's, het uitzicht van Glacier Point, kost je al minstens een dag,en dan heb je nog geen wandeling gemaakt! Of ga fietsen, paardrijden, raften, picknicken, een rangerprogramma bijwonen! De eerste keer dat wij er waren zijn we bijna een week gebleven.

Marianne
#2 - 30-05-2010, 22:17 uur

Tet14

Joshua Tree is een prachtig park maar het nadeel vind ik de lange rit naar GCNP de volgende dag en je hebt maar een nacht in GC.  Verder vinden wij het altijd leuk om R66 te rijden. Mijn idee zou dus zijn om van SD naar Kingman te rijden en daar te overnachten, of, als je een echt R66 gevoel wil hebben, door te rijden naar Seligman voor een van die motels. Er zijn wel treinen daar.....Of zelfs doorrijden naar Williams.  Van Kingman is het nog 3 uur rijden rechtstreeks naar GCNP.
Tussen Las Vegas en Yosemite zou voor mij ook gemakkelijk zijn. Ik zou gaan logeren in Lone Pine, ongeveer halverwege en een alleraardigst plaatsje.  DV kan natuurlijk ook......maar zoals Marianne al zegt, een langere rit naar Yosemite de volgende dag.
Tet
#3 - 31-05-2010, 12:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15