Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Boeken hotels via internet

Discussie gestart

JDJ

ik hoor van de meeste mensen dat ze hun hotelovernachingen reserveren via internet. ik heb daar een paar vraagjes over:

1. is het handig om dit via bijv expedia te doen of kun je gewoon rechtstreeks boeken bij de betreffende accomodatie op internet?

2. krijg je een bevestiging dat je gereserveerd heeft ( via mail bv ) en is dit dan een garantie dat er een kamer voor je vrij is?

3. hoe zit met betalen? gaat dat via creditcard en zo ja is dat een beetje betrouwbaar?

alvast bedankt voor de hulp!

gr Johan
#1 - 05-07-2005, 22:18 uur

Jez

Ik weet niet waar je allemaal naartoe gaat, maar waar velen hier een voorstander van zijn is: de 1e en laatste nacht reserveren, evt. in steden en als je persé in een park wilt slapen. En de rest lekker op de bonnefooi doen. Echt, het is heel makkelijk een motelkamer te vinden; minstens zo snel als je geboekte hotel vinden! Zo geef je jezelf wat speling, mocht je ergens langer willen blijven, of juist niet.
#2 - 05-07-2005, 23:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik slaap regelmatig in 2 verschillende hotels per week en ik boek altijd alles via expedia.

Je moet inderdaad met een Credit of Debit Card betalen en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Je met wel opletten aan het eind van de reservering of men ook het BTW (tax) bedrag heeft berekend. Is dit het geval, dan is je betaling via expedia.com gedaan en hoef je i het hotel niet te betalen.

Is er geen tx berekend, dan betekent dit dat je in het hotel zelf je rekening moet voldoen en wordt het bedrag door expedia.com niet van je rekening afgehaald, ook al lijkt het op de bevestiging van wel.

Het is even verwarrend, maar als je het een paar keer gedaanhebt, dan spreekt alles vanzelf.

Ja, je krijgt zowel online van expedia.com een bevestiging dat je hotel is gereserveerd, met reserveringsnummer en al. Daarnaast stuurt expedia.com je ook nog eens extra per enmail (direkt na de boeking) een bevestiging.

Ja, betelen met een credit card is betrouwbaar, zolang je maar helemaal rechtsondering je scherm een gesloten geel slotje ziet in je balk, onderaan je scherm. Bij betaling wordt je namelijk direkt verbonden met expedia.com en dat is veilig.

Het voordeel van expedia.com is dat je je hotel op je gemakt kunt uitzoeken en je verlangens betreffende wat voor kamer je wilt, kenbaar kunt maken. Zo kijk ik altijd naar een rookvrije kamer en tevens of er GRATIS (wireless) Highspeed Internet is in je kamer, zoadat ik mijn laptop mee kan nemen en kan gaan Internetten, zodat ik me niet verveel 's avonds.

Heeft een hotel dit niet, dan ga ik naar de volgende. Er zijn genoeg hotels die het gratis aanbieden, maar ook die er $9.95 per 24 uur voor rekenen.

Ik boek niet anders dan via expedia.com
#3 - 06-07-2005, 05:31 uur

BESNAG1

Mijn hotels heb ik allemaal via de sites van de betreffende hotels geboekt. Zie gewoon wat het goedkoopste uitvalt (in mij geval vaak rechtstreeks) en boek daarbij. Let op sommige sites rekenen nog extra kosten aan voor afhandeling. Dit zal je niet hebben bij de sites van de hotels zelf. Ook kan je hier vaak nog vragen stellen via email wat ook een voordeel kan zijn.  
Meestal krijg je keurig een bevestiging toegestuurd dus dit moet normaal geen probleem zijn.
Met creditcard betalen is geen enkele probleem (af en toe zelfs voordeel; sommige hotels rekenen op voorhand de kamer aan dus je kan boeken als de koers goed staat)
expedia is een goede site om hotels te kiezen. Kijk ook af en toe op travel.yahoo.com
#4 - 06-07-2005, 13:05 uur

Inge

1.
wij boeken ook meestal rechtstreeks bij het hotel.
de meeste ketenmotels hebben ook redelijk professionele reserveringssystemen, waar je direct de availability kan zien.

verder kijken we ook naar reviews (zoals Tripadvisor; ook een handige manier ook naar hotels in een bepaalde plaats te zoeken); die moet je wel met een korreltje zout nemen (met je eigen maatstaven vergelijken).

let ook op de regels voor cancellation. Die kunnen nogal varieren! Vooral bij kleinere hotels even opletten, maar meestal kan je nog tot de dag van aankomst annuleren.


2.
wij hebben tot nu toe altijd een bevestiging met -nummer gekregen; meestal per email; een enkele keer gewoon per post.

Vorige reis geen problemen gehad met de reserveringen; geen enkele keer dat we niet in het systeem zaten en de hotels waren redelijk tot goed.


3.
Bij sommige hotels moet je een aanbetaling doen (bijv. in de national parks) - dit jaar 10 hotels al geboekt; hiervan is bij 5 hotels een aanbetaling afgeschreven. Betaling altijd via credit card; let er wel op dat dit veilig gebeurd!
#5 - 06-07-2005, 21:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15