Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Burr Trail Scenic Route

Discussie gestart

Jef Van Looveren

Binnen onze reis ( http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5312.0 ) rijden we op 19 mei van Mexican Hat naar Bryce Canyon

Daarop kregen we van dimi_USA de volgende reactie :

Waarom niet langs Capitol Reef gaan?

Route 95 > Route 276> Halls Crossing  -> ferry over Lake Powell -> Bull frog > Route 1668 (Burr Trail Route). > Boulder

De Burr Trail route is een stuk gravel weg, maar met jullie jeep kan dat geen probleem zijn. Het is wel een heel mooie route.
En als jullie vroeg vertekken moet het te doen zijn in 1 dag.



Het volgende vond ik op internet:

The Burr Trail, a sixty-six-mile route that connects Boulder, Garfield County, with Utah Highway 276 near Bullfrog Resort, Kane County, is one of the most controversial and scenic roads in America. As it cuts through Capitol Reef National Park and into deep sandstone canyon gorges on public land outside the park, its beauty belies the fierce emotions that envelop it.




Klinkt veel belovend en een route die we zeer graag zouden inpassen in onze planning !

Heeft er iemand ervaring met de route dat ons eventueel kan helpen ?

Alvast bedankt

MVG

Jef



#1 - 04-03-2007, 10:26 uur
« Laatst bewerkt op: 04-03-2007, 10:29 uur door Jef Van Looveren »

allard

Ken je deze pagina over de Burr Trail al? Case23 - Burr Trail. Er staat voldoende in lijkt me.

Naar mening heb je ruim voldoende tijd voor de Kustweg. Best wel mooi voor mensen die ruim de tijd hebben maar naar mijn idee ligt de "real thing" toch oostelijk van de Sierra Nevada.

Allard
#2 - 04-03-2007, 20:42 uur

dimi_usa

Dag Jef,

Nog een aantal tips die ik kan meergeven ivm de Burr Trail:
- de ferry over Lake Powell is om het uur, maar is niet zo groot: er kunnen ongveer zo'n 20tal auto's op denk ik. Het is first in first out principe, dus wil je geen extra uur staan wachten kun je  best wat op voorhand zijn. Voor de exacte time table kun je best vooraf bellen.
- Voor wij door capitol reef reden (het stuk onverhard) hebben we gebeld naar ranger dienst van capitol reef om zeker te zijn dat de wegen niet waren weg gespoeld. Je kan nog altijd via Hanksville rijden.
- We hebben ongveer een 5 uur overgedaan over de burr trail route (wel veel gestopt).
- Er zijn op bepaalde stukken wel veel putten, dus kijk goed uit.
- Interessant om te stoppen is ook het Petrefied Forest State Park in Escalante

Voor de rest: geniet er van!




#3 - 05-03-2007, 11:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15