Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

California in januari?

Discussie gestart

Jez

Ik weet niet of hier al een topic over bestaat (kon het in elk geval niet vinden), maar wat zijn de ervaringen met California in januari?
We zijn uitgenodigd om naar de NAMM te gaan (muziekbeurs in LA) en dit vindt altijd in die maand plaats. Dit is wel een heel aantrekkelijk idee, dus zit ik te kijekn of het er a) in zit en b) wat we naast de beurs kunnen doen.

We zijn nog niet in Death Valley geweest, dus dat lijkt me wel wat (in elk geval niet zo heet). Ik had gedacht om vanaf LA via Death Valley, Mammoth Lakes en Lake Tahoe naar Folsom te rijden. Maar misschien is Sequoia/Yosemite ook nog en optie. In Folsom willen we een paar dagen bij familie verblijven en dan onder meer San Francisco bezoeken. Terugvlucht vanaf San Francisco. Het moet alleen kwa weer ook allemaal om te doen zijn.

Suggesties?

Groetjes, Jez
#1 - 26-05-2006, 15:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Jez,

Het kan vriezen en het kan dooien. Langs de kust zal het tussen de 10 en 15 graden zijn. 's Avonds kan het koud zijn. Ga je het binnenland in en omhoog dan is het ronduit koud. De woestijn is de temperatuur overdag lekker maar 's nachts koud. Hou er ook rekening mee dat alle hoog gelegen passen gesloten zijn ivm de sneeuw.

Veel succes met plannen.
#2 - 26-05-2006, 16:45 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Mee eens. Ben drie keer begin januari in Southern California geweest. In LA is het overdag meestal wel aardig weer, zolang de zon schijnt. Daarom kan je het beste zo vroeg mogelijk 's ochtends opstaan, als het licht begint te worden - half zeven. Dan geniet je er het meest van.

Afgelopen jaar ben ik naar Arizona uitgeweken vanwege de (verwachte) aanhoudende regen. Die kwam, heb er in AZ gelukkig geen last van gehad. Op 1 januari regende het voor het eerst in 25 jaar op die dag in  LA.

Death Valley vind ik in januari eigenlijk niet warm genoeg om echt leuk te zijn voor een toeristisch bezoek. Het 'extreme' is er dan vanaf.

In San Francisco kan het irritant veel regenen in januari, ben nooit die kant uit gegaan om die reden.
#3 - 27-05-2006, 23:51 uur

Hans B

Hallo Jez,
in 2001 ben ik 10 dagen in L.A. en L.V. geweest, we hebben destijds onze 1e camper gekocht.
Het was toen welliswaar eind februari, maar het weer viel ons erg tegen.
15 graden, veel regen in L.A., niet veel warmer in L.V.
Aangezien S.F. noordelijker ligt, zal het daar nog kouder zijn.
Mijn idee ga op een later tijdstip.
Hans
#4 - 28-05-2006, 08:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Annemarie76

Wij hebben de intentie om ook in januari een reis door W-Amerika te maken en ik heb hierover gemaild naar Jan Doets. Zij raden ons gewoon aan te reis in januari te maken, volgens hen is het prima weer maar zijn alleen hoger gelegen gebieden koud en kunnen sommige passen afgesloten zijn. Of is dit een verkoop'truc'? :P

Wij twijfelen nog steeds. We zijn namelijk echt gebonden aan januari, maar willen er wel een mooie reis van maken en veel bezichtigen. Het zou jammer zijn als dat letterlijk in het water (of kou) valt en passen (af)gesloten zijn.
#5 - 17-08-2006, 14:24 uur

Ebelix

Nogmaals het kan vriezen en het kan dooien. Wij zijn zelf dit jaar rond oud en nieuw in Arizona (Phoenix en Tucson), Nevada (Las Vegas) en Californie (San Diego) geweest en we hebben heel mooi weer gehad. Veel in korte broek rondgelopen. In Vegas was het 's avonds fris en overdag lekker. Phoenix is altijd goed en San Diego hebben we zelfs records gehad van ruim 30 graden in begin januari. Aan de andere kant was de Grand Canyon wit van de sneeuw. Je zal heel mooi weer tegen komen maar je zult ook slecht weer tegen komen als je in januari gaat rondtrekken door het westen.

Alle hoog gelegen passen zullen zeker afgesloten zijn. Halverwege september wordt er geen sneeuw meer geruimd op bv. de Tiogapas.

Succes met het nemen van de beslissing.
#6 - 17-08-2006, 15:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

GoGriz

Hangt af waar in het westen... het noordwesten (oregon, washington, noord californie) kan in januari behoorlijk kil en regenachtig zijn, en inderdaad verder van de kust en op hoger gelegen gebieden kan het ronduit koud zijn met sneeuw. (hier in Western MT is de gemiddelde dagtemperatuur onder 0 van december tot februari, met uitschieters tot -30C).   Interstates die over bergpassen gaan zijn praktisch altijd open (behalve bij uitzonderlijk zware sneeuwval of ijzel).  'kleinere' bergpassen gaan meestal dicht tijdens de winter.
#7 - 17-08-2006, 15:18 uur

daantje

Wij zijn 2 jaar geleden de eerste twee weken van december naar Calf. geweest en hebben toen het welbekende rondje San Fransisco, lake Tahoe, Las Vegas, LA en weer terug naar San Fransisco.
Het mooiste weer hebben wij toen in San Fransisco gehad (17 graden en zonnetje), bij Lake Tahoe was het -15 en zeker 50 cm sneeuw.
Las Vegas scheen het zonnetje ook wel maar werd het niet veel warmer dan zo'n 12 graden voor LA gold hetzelfde.
Tussen LA en SF hebben we alleen maar regen gehad.

Zoals ik al zei, wij waren er in december maar ik neem aan dat januari over het algemeen kouder is.
#8 - 17-08-2006, 21:13 uur

Bakvet

Mee eens. Ben drie keer begin januari in Southern California geweest. In LA is het overdag meestal wel aardig weer, zolang de zon schijnt. Daarom kan je het beste zo vroeg mogelijk 's ochtends opstaan, als het licht begint te worden - half zeven. Dan geniet je er het meest van.

Death Valley vind ik in januari eigenlijk niet warm genoeg om echt leuk te zijn voor een toeristisch bezoek. Het 'extreme' is er dan vanaf.


 ;) Hoewel ik iemand ken die op 1-1-2008 een nieuwjaarsduik gaat maken in het Furnace Creek Ranch zwembad.
#9 - 07-10-2007, 01:55 uur

Willem goes Miami

Jaren lang ging ik 3 keer per jaar richting South. Rond kerst gewoon in het zwembad, een keer nachtvorst in SF.
#10 - 08-10-2007, 07:06 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15