Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

californie met kerst

Discussie gestart

vanpoecke

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met de kerstperiode in californiwe door te brengen
#1 - 13-05-2011, 17:51 uur

Ine

geen idee wat je wilt doen of zien en waar.
maar met wat geluk is het zonnig, eventueel redelijk aangenaam tot kil. Reken ook op regen en/of sneeuw in hoger gelegen gebieden.
Kijk op www.wunderground.com daar kan je all weersgegevens per stad/streek uit eht verleden terugzien.
#2 - 13-05-2011, 19:05 uur

vanpoecke

Hoi allen, ik wil met mijn gezin 2 weken naar het westen. We beginnen in las vegas eventueel een dag zion en/of een dag grand canyon dan
Death valley,
Palm springs
Anaheim
San Diego
Yosuatree Np
Las Vegas

Iemand enig idee of dit wat is?
Wij wille 's avonds wel een beetje in de bewoonde wereld overnachyten zodat we nog naar een mall kunen oid. We kunnen ook eerst de zion NP en Grand canyon NP met de auto bezoeken daarna de camper. Iemand suggesties ben echt wanhopig naar goede informatie.
Alvast dank Petra :D
#3 - 14-05-2011, 08:10 uur

Ine

Zoals ik op de eerdere vraag van gisteren al antwoordde:
Verwacht niet teveel warme zonnige dagen, ook daat is het winter. Niet zo extreem als in Nederland, maar een stuk minder warm dan de zomer.
Ook in die regio kan het in de winter regenen en zelfs sneeuwen. Berucht is de Interstate rond Kingman, die vaak met ijs e.d. te maken heeft.
Het zwembad van vrienden in Las Vegas is deze winter div. keren bevroren geweest (een dun laagje, maar toch) en zover ik mij herinner lag er in begin December Vegas ook een dun laagje sneeuw. Veel hotelzwembaden daar bijv, zijn in de winter gesloten.
Gr. Canyon ligt flink hoog, dus zal kan het berekoud zijn.
Redelijke kans op goed zonnig weer heb je in Palm Springs, Scottsdale en Death Valley, maar daar is het dan ook hoogseizoen in de winter.
Kijk op www.wunderground, dan kan je alle weerberichten uit het verleden bekijken.
Veel hangt af van de hoogte ligging van de plaats van bestemming.
#4 - 14-05-2011, 08:57 uur

Marianne

Het is niet zo netjes om een nieuw topic te openen voor wat neem ik aan eigenlijk dezelfde vraag is. Je kunt beter in je eerste topic doorgaan, dan komt dat ook weer bovenaan te staan. Dat was ook wel zo netjes geweest richting Ine, die al haar best had gedaan, gegeven de zeer summiere vraag:

"Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met de kerstperiode in californiwe door te brengen"

Dat levert natuurlijk meteen een heleboel vragen op.

Wat bedoel je met kerstperiode?
Hoe ziet je gezeldschap er uit?
Wat wil je precies weten?
Hoe ga je reizen?
Wat voor ervaringen zoek je?
Heb je al iets geboekt?

En waarom ben je wanhopig? Het is nog lang geen kerst. Lees je eens in, kijk eens op de site naar reisverhalen, wellicht staat er iets in van mensen die er in de kerst geweest zijn, maar besef wel dat er niet veel mensen ervaring zullen hebben met de winterperiode.

Marianne
#5 - 14-05-2011, 11:59 uur

Mrjn

Reken maar op sneeuw in Zion en bij de Grand Canyon. Dus als je niet in de vrieskou wilt "camperen", kun je je inderdaad misschien beter beperken tot het zuiden van Californie en Arizona.

In 2009 ben ik naar de VS gereisd rondom Kerst. Misschien heb je wat aan het weblog van toen.
#6 - 14-05-2011, 16:39 uur

vanpoecke

Sorry hoor Marianne ik ben niet helemaal bekend met het forum. Weet ook niet hoe ik de eerste vraag moest wijzigen daarom heb ik een nieuwe aangemaakt. Het is nog lang geen kerst maar vliegtickets worden dagelijks duurder en ik wil graag weten hoe dingen zitten. Wanhopig ben ik alleen omdat er honderdduizend vragen staan over een reis door Californie maar niet over de kerstperiode. Ik voel me meteen een beetje aangevallen.
#7 - 14-05-2011, 16:42 uur

Hans B

Als nieuweling valt het niet altijd mee om alles in één keer goed te doen.
Nu je enkele posts hebt gemaakt, zal het allemaal wel goed komen.
Met de kerst naar de VS heb ik één keer gedaan, maar dan wel naar Florida, waar het lekker warm was (±25°C).
Ik ben ook één keer in het voorjaar naar L.A. geweest, dat was om onze camper te kopen (eind februari - begin maart).
Toen hebben we bijna alle dagen vies en nat weer gehad met een temperatuur van 12 - 18°C, dat hadden we niet verwacht.
#8 - 14-05-2011, 17:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vanpoecke

Hoi Hans, bedankt voor je begrip. Florida komen wij al een paar jaar ik zoek daarom een andere uitdaging. Ik hoop op meer reacties maar heb de camper reis op een laag pitje gezet. Denk nog wel aan een autorondreis. Ik hoef niet altijkd mooi weer en volgens mij is Death valley,  Palm Springs LA,  en San Diego nog prima van temperatuur.
#9 - 14-05-2011, 17:46 uur

Marianne

Hallo Petra,
Sorry dat je je aangevallen voelt, dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde wel graag proberen duidelijk te maken dat je je vragen zo concreet mogelijk moet maken, dan krijg je meer reacties. Als je vraag wat te open is zul je misschien dingen te horen krijgen waar je niets mee kunt, maar dat kun je dan aangeven zodat we beter weten wat je wel en niet zoekt aan informatie.

Ik dacht eerst dat de vlucht al vast lag, maar dat is dus niet zo. Aan de ene kant is dat mooi, aan de andere kant wordt het aantal mogelijkheden alleen maar groter.  :)

Dus, ik kom maar weer met een paar vragen:
Wil je graag in Las Vegas beginnen/eindigen, of mag het ook ergens anders zijn?
Reizen jullie met kinderen en zo ja, hoe oud zijn die?
Als jullie al in Florida geweest zijn, zijn de pretparken misschien geen must?

Ik weet niet of je bekend bent met de NPS-site (www.nps.gov)? Je kunt daarop per park kijken wat de omstandigheden in de parken in de verschillende jaargetijden zijn Elk park geeft ook meerdere keren per jaar een krantje uit. Je zou de Guide van de afgelopen winter op kunnen zoeken op de NPS-sites. Zo'n guide geeft een goed beeld van wat er te doen is, en waar je rekening mee moet houden in die periode.
Hier vind je de guide van Zion van de afgelopen winter, en hier die van de Grand Canyon.
In het zuiden, en zeker in Death Valley zla het weer goed zijn, maar je kunt natuurlijk pech hebben. Een park als bryce heeft zeker sneeuw in die tijd, maar Zion zal wel te doen zijn. Ook de Grand Canyon is normaal gesproken goed bereikbaar hoewel er wel sneeuw kan liggen aan de rim.

Hier een reisverslag van mensen die in februari naar het zuidwesten geweest zijn, misschien heb je daar iets aan.

Ik denk dat ik niet voor een camper zou kiezen. Niet alleen vanwege de mogelijke kou, maar ook vanwege de korte tijd dat je er bent en omdat je ook steden gaat bezoeken. Dan is een auto veel handiger.

Marianne
#10 - 14-05-2011, 20:21 uur

vanpoecke

Hoi Marianne, bedankt voor je antwoord, ik zie dat je veel ervaring hebt. Ik wil gaan in de kerstvakantie omdat ik 2 kinderen heb die naar school gaan. De zomervakantie is gewoon zeer prijzig. Ik hecht niet zoveel waarde aan mooi weer maar hoop  ook op nie dagelijks regen. Mijn oudste zoon wil graag met de camper ik snap dat dat teveel van het goede is. Als ik kijk naar jou aangegeven sites is een auto misschien een goede oplossing.
Heb jij een advies voor oud en nieuw? Ik dacht zelf aan Knots Berry Farm maar ook dit is prijziig. Heb jij ook suiggesties hiervoor?

Alvast dank :-*
#11 - 14-05-2011, 20:59 uur

vanpoecke

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met de kerstperiode in californie door te brengen? Ik wil een kleine rondreis langs anaheim, las vegas en san diego maken en naar Zion en Grand canyon.Iemand idees voor goedkope overnachtingen. Ik reis met 2 volwassenen en 2 kinderen.
#12 - 15-05-2011, 10:25 uur

Marianne

Hallo Petra,

Je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag of je in Las Vegas wil beginnen en eindigen, maar als dat niet zo is kun je eens dit verslag bekijken van een reis in maart: 15 dagen, met begin in San Diego en eind in Phoenix. Daar zijn natuurlijk nog allerlei variaties op te bedenken, maar ik denk dat je met SD als beginpunt en Phoenix als eindpunt al een goed uitgangspunt voor een mogelijke route hebt. Je zou dan eens naar tickets kunnen kijken, en dan later de rest invullen.

En nogmaals, het is wel prettig om wat meer te weten van jullie wensen. Ik heb geen idee of Knotts Berry farm wat is, maar om er iets zinnigs over te zeggen is het toch wel handig om te weten of de kinderen 5 of 15 zijn - om maar iets te noemen.
Misschien is Las Vegas ok wel leuk met oud en nieuw, of disneyland, ik heb eigenlijk geen idee.

Marianne
#13 - 15-05-2011, 15:12 uur

vanpoecke

Hoi Marianne, mijn kinderen zijn  dan 10 en 12 jaar. We vliegen waarschijnlijk naar phoenix en eindigen in Las Vegas. Het kan ook Phoenix-Phoenix of las vegas-las vegas worden of andersom. Ligt een beetje aan de vluchtprijs. We willen nu in het'warmere gedeelte blijven" death valley, palm springs, anaheim joshua tree en san diego maar toch ook grand canyon en/of zion aandoen. Alleen voor het gevoel.
#14 - 15-05-2011, 19:55 uur

meistershof

Hal.. lo
Knots berry farm is leuk ,ik vond het een mooi park voor oze kinderen en voor ons .
De camper is inderdaad denk ik geen goed idee inverband met vorst schade aan de camper ,wat wij al
hadden in november.
verder zijn mischien geintereseerd in een mooie kerst diest in de cristal catheteal in garden grove californie.
San diego sea world en nog veel moois ook rond Phoenix en Tucson.
Groeten Wim.
#15 - 15-05-2011, 22:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15