Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis in 17 dagen van alles een beetje met gezin met 2 kids

Discussie gestart

vanpoecke

Hans hoe hard moet ik gaan? Heb ik haast en is het geen goed idee? :( Is het geen goede oefening? Heb jij een ander voorstel wil graag een stukje kust meepakken het liefst bij big sur. eo.
#16 - 22-06-2011, 12:15 uur

Hans B

Lees of begrijp ik het niet helemaal goed, dat je na in ontvangst nemen van de camper, nog naar Cambria wilt rijden?
Als je eenmaal voorbij Monterey/Carmel/17 mile drive bent, is er tot Cambria geen weg meer die landinwaarts gaat, dan zul je dus helemaal door moeten. Op sommige bochtige stukken is 25 al heel wat en met een constant rij auto's achter je wil (moet) je ook regelmatig deze even voorbij laten gaan. Op de lange rechte stukken, die je verder naar het zuiden hebt kun je harder, maar vaak wil je dat niet omdat het erg mooi is.
#17 - 22-06-2011, 12:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vanpoecke

Hans ik wil van SF tot monterey ( overnachten) daarna via mariposa grove ( overnachten )naar yosimity villaige (overnachten). Via monolake (daar overnachten ideewaar? ) RV mona vista ok? dan door naar Las vegas. Dan Las vegas (overnachten)- Grand canyon villiage (overnachten)- Kingman of lake havasu (overnachten)  -twentynine Palms Overnachten- Anaheim Overnachten.. Ik heb maar 15 nachten en wil zowel de kust , stad als iets van de parken meekrijgen. Moet nog kijken waar 1 of 2 nachten. Ben niet zo van het wandelen een beetje indruk opdoen vinden wij prima.
#18 - 22-06-2011, 12:45 uur

Dirc

Hoi,

wellicht kun je het als volgt weergeven:

1. SF - Monterey
2. Monterey - Mariposa Grove
3. Mariposa Grove - Yosemity
4. Yosemite - Mono lake
5. Mono lake - RV mona vista ??
6. Mona vista ?? - Las Vegas
7. Las Vegas - Grand Canyon
8. Grand Canyon - Kingman / Lake Havasu
9. Kingman / Lake Havasu - Twentynine Palms
10. Twentynine Palms - Anaheim
#19 - 22-06-2011, 12:52 uur

Hans B

Prima lijstje Dirc, zo leest het wel handiger.
Vanpoecke, wat wil je eigenlijk gaan zien tijdens je reis. Zoals in het lijstje staat vlieg je overal langs en heb je nagenoeg geen tijd om ergens uit te stappen en even te wandelen. Een bezoekje aan de Mariposa Grove (reuzenbomen), daarmee ben je toch al gauw een uurjte of 3 kwijt. Yosemite Valley, ja je kunt er even doorheen rijden, maar een wandeling naar watervallen, een meertje, het museum gaat toch wat tijd opslokken.
Ik zou er nog eens over nadenken. En zoals al gezegd een camper beperkt je actieradius. De gemiddelde snelheid ligt een stuk lager dan een auto. Maar mocht je het toch zo doen, laat nadien dan eens een berichtje achter wat er allemaal wel gelukt is. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd.
#20 - 23-06-2011, 08:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vanpoecke

Kloptr niet helemaal het lijstje van  Dirc. Ik maak even een nieuw topic aan zodat het weer een beetje duidelijk word.Deze sluit ik daarom nu af.
#21 - 23-06-2011, 10:59 uur

Marianne

Ik vind het altijd prettiger als alles in hetzelfde topic blijft staan, dan hebben we alle opmerkingen en overwegingen bijelkaar.

Goed dat Hans die opmerking maakt over een camper; ik heb hetzelfde gedacht, maar omdat ik geen ervaring heb met een camper is het beter als iemand die dat wel heeft, daar iets over zegt. Je verliest relatief veel tijd nu. Aan de andere kant is een camper wel weer prettiger als je vrijwel elke nacht ergens anders verlbijft.

Marianne

#22 - 23-06-2011, 11:08 uur

vanpoecke

Ik snap je Marianne maar er word niet door iedereen goed teruggelezen en dan word het misschien langdradig. Op een aantal vragen krijg ik ook niet altijd antwoord dus dan word het teveel. Ben nu nogmaals mijn reis met lokaties in elkaar aan het zetten en dan wil ik hiermee verder gaan.
#23 - 23-06-2011, 11:57 uur

Hans B

Wat de snelheid betreft is voor mijzelf 60 mph echt wel de max en dan op de rechte weg, met voldoende zicht.
Aan de ene kant wil ik niet harder, omdat ik toch 8000 kilogram onder m'n kont heb, wat betekent dat je 10x beter moet opletten. Optrekken, afremmen, berg op, berg af het kost allemaal veel meer tijd.
Daar waar je in een personenauto denkt: 'dat kan nog makkelijk', nou vergeet het maar in de 'vrachtwagen'.
Aan de andere kant niet omdat ik dan veel te snel dingen passeer. Je kunt niet even snel afremmen als je ineens wat mooist denkt te zien langs de kant van de weg. Het gaat je toch gauw enkele 100den meters kosten om het gevaarte veilig af te remmen. En dan een plekje vinden aan de wegkant, waar je met een auto gemakkelijk kan staan, is een camper toch 75 centimeter breder en enkele meters langer.
Ondanks dat hoop ik dat het jullie allemaal wel gaat lukken.
#24 - 23-06-2011, 16:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15