Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camper of hotels

Discussie gestart

Carolina

hallo

in mei/juni 2009 willen wij een trip maken naar Denver van 4 weken
wij zijn al vaker in de amerika geweest maar dat was altijd een reis met auto en hotels.

nu gaat onze gedachten uit naar een camper vrijheid/blijheid...
wij kamperen ook altijd al in europa met tent en caravan dus dat is voor ons niet vreemd

maar amerika vinden wij iets moeilijker om de beslissing te nemen
er komt volgens de informatie zoveel voor kijken van wat voor camper , hoeveel mijls? en zijn er genoeg campings? en moet je die reserveren?

nu hoop ik dat er iemand is die ons er meer over kan vertellen...

onze route ziet er globaal uit.

denver
rushmore
yellowstone
salt lake city
moad
denver

en alles wat er tussen ligt willen wij graag bezoeken
wij zijn 26 dagen onder weg.
en denken ongeveer  3500 mijl te rijden

maar nu zie ik bij de verhuurbedrijven dat je een persoonlijk kit kan huren , deken, laken , kussen,
en een travelpakket pannen , borden bestek noem maar op.

huren jullie dat bij de maatschappij? of kopen bij de wallmart? of mee nemen van huis?   

ik hoor het graag ..
#1 - 31-12-2008, 18:43 uur

Marianne

Hallo Carolina,

Ik heb zelf geen ervaring met een camper, maar we hebben op die route wel ervaring met KOA cabins (in South Dakota en Wyoming) en met tentkamperen in Yellowstone. Volgens mij zijn er voldoende campings en heb je in die tijd van het jaar ook volodende ruimte. Ik vind het een practig gebied om te kamperen.
Misschien is reserveren in Yellowstone en Grand Teton wel verstandig, maar dat kan ook een paar dagen van te voren vaak nog wel. Dat voorkomt dat je er 's morgens vroeg al moet zijn om zeker te zijn van een plaats. Kijk wel even uit of je er met Memorial Day (25 mei)  bent, dan zal het overal erg druk zijn.

Je hebt het over vrijheid/blijheid: dat heb je met een auto en motels natuurlijk ook, motels hoef je in die periode ook niet te reserveren. Als je van kamperen houdt kun je ook een tent meenemen en campings en motels afwisselen.

Wat ik altijd begrijp van campers is dat men de uitrusting er bij huurt/krijgt. Veel mensen kopen daarnaast nog stoeltjes en eventueel nog een slaapzak voor als het koud is (reken in Yellowstone op koude nachten!). Maar daar zullen de camper-experts hier je wel meer over kunnen vertellen.

Marianne

#2 - 01-01-2009, 13:01 uur

babarage

mooi rondje.  in die periode hoef je niet te reserveren bij campings, ik voorzie geen enkel probleem in het vinden daarvan.  In Yellowstone moet je hooguit even kijken om in het park te kunnen kamperen maar buiten het park zijn er ook zat campings.  3500 mijl klinkt wel als een goede inschatting, denk dat het iets minder gaat worden maar niet veel.  kijk of je een mijlenpakket kan bijhuren, das vaak het goedkoopst.  als je inderdaad met de camper wil dan moet je wel snel gaan boeken want bij veel organisaties is het hoe vroeger je boekt hoe goedkoper.  ik heb altijd de handdoeken en huishoudspullen pakketten er bij gehuurd, je kan het wellicht voor ongeveer hetzelfde geld kopen in de winkel maar das maar gedoe, zo ligt het keurig klaar in de camper.   
#3 - 01-01-2009, 22:17 uur

djengo

Hallo,

Wij hebben geen ervaring met een camper. Wij gaan meestal met zn tweeen en toen wij voor de keuze stonden maakte het qua prijs niet veel uit of je met camper of auto/hotels ging.Als je met meerdere personen bent zal het voordeliger zijn. Voordeel van een camper is dat je midden in de natuur kunt overnachten. Wij vinden met een camper het nadeel dat je een groot vervoer middel hebt die je niet zomaar even parkeert/neerzet. Wij huren zelf meestal wel een grote auto, dit betaalt zich terug in het comfort dat je hebt aangezien je over het algemeen aardig wat miles aflegt.

Veel mplezier alvast met plannen
#4 - 02-01-2009, 17:07 uur

meistershof

Hallo Carolina.
Wij hebben al 8x met de camper in de state's gekampeert ,november zijn we voor het eerst met een huur auto en motel /hotel geweest,dit was in zuid Florida
met grote steden was dit wel makelijk zonder de grote camper, dit was voor ons ook een test ,die is in zo vere geslaagd dat we het nog niet goed weten.
we hebben ook nog in cabin's geslapen en dan beleef je het gevoel van vrij en ruimt,wat je ook met de camper hebt op een camping .
dat gevoel heb je niet zo in een motel ,wat een motel wel weer bied is dat je de zelfde prijs bijna betaald als camperen en in cabins is zelfs duurder.
Alleen een grote winst is het benzine gebruik en de handelbaar heid van de auto ,wij hadden wel een mpv ivm de extra bagage o.a stoelen tafel kookgerij
allemaal bij de wal mart of dollar tree gekocht.
Moturis heeft een camper verhuur in denver dit hebben we al eens daar gedaan , wij boekten meestal bij het reisbureau wel eerst goed de reis gidsen vergelijken
ivm prijs en transver's en mijlen ,voor half januarie boeken geeft nog weer vroeg boek korting.Je kunt ook nog prijzen vergelijken door te starten in las vegas,dan kom je
ook iets later richting de rockies wat beter met het weer.
Wij willen deze route ook gaan rijden maar dan in eind sept, met wat weten we nog niet .
Groeten Wim.
#5 - 02-01-2009, 22:01 uur

Carolina

Hallo

bedankt voor alle informatie..maar wij zijn er zelf nog niet helemaal uit
heb een paar offertes aangevraagd dus even afwachten..

maar een auto met motels/hotels trek ook wel erg en dan gewoon hier al een paar overnachtingen boeken. en de rest terplaatsen in vullen..

want een tent mee nemen zien wij niet zitten, wij hebben altijd al overgewicht op de terug vluchten en de laatste keer was het 100 dollar dan dat willen wij nu graag voorkomen..

heeft er iemand ervaring met Jan Doets reizen?

en weet er iemand een leuk adres in Yellowstone park ?

groetjes
Carolina
 

 
#6 - 06-01-2009, 13:37 uur

Marianne


maar een auto met motels/hotels trek ook wel erg en dan gewoon hier al een paar overnachtingen boeken. en de rest terplaatsen in vullen..

want een tent mee nemen zien wij niet zitten, wij hebben altijd al overgewicht op de terug vluchten en de laatste keer was het 100 dollar dan dat willen wij nu graag voorkomen..

Je kunt ook ter plekke een tent kopen, heel goedkoop bij de WalMart bijvoorbeeld. Je laat hem dan gewoon achter als je teruggaat.
Een andere mogelijkheid is het huren van cabins op (KOA) campgrounds.


en weet er iemand een leuk adres in Yellowstone park ?
Daar zijn kortgeleden twee topics over geweest, kijk daar even of gebruik de zoekfunctie.

Marianne
#7 - 06-01-2009, 18:58 uur

Carolina

Wij zijn er uit ..

wij hebben een auto gehuurd en gaan overnachten in hotels/motels..

en de route is als volgd.

Denver 2 nachten
Estespark
Cheyenne 2 nachten
Rapid City 3 nachten
Sheridan
Cody 1 of 2 nachten
Yellowstone 4 nachten
overnachten tussen Yellowstone en Salt Lake City
Salt Lake City
overnachting tussen Salt Lake en Moab
Moab 4 nachten
Grand Juntion
omgeving Aspen

en ik heb nu nog 2 dagen over voor in te vullen
dus als er iemand nog iets weet tussen aspen en Denver..
#8 - 10-01-2009, 22:53 uur

Marianne

Prachtig rondje!

Misschien kun je ook nog wat tips uit ons 2004-verslag halen voor het stuk van Denver naar Yellowstone. In 2008 zijn we naar Yellowstone, Grand Teton en Moab geweest, dus uit het 2008-verslag kun je ook nog tips halen.
Tussen Yellowstone ne Salt Lake City zou ik in Jackson overnachten of in Grand Teton. Twee nachten is ook mooi.

Salt Lake City -Moab kan in 1 dag. Wij reden via Salina, de I70 is een prachtige route.

Willen jullie ook naar Rocky Mountain NP? Dan is 2 nachten in Estes Park misschien beter. Misschien in plaats van een nacht in Cheyenne.
Voor South Dakota ligt Custer of Hill City ook mooi.

Marianne
#9 - 11-01-2009, 00:25 uur

vana

Wij hebben deze route in 2006 gereden. Misschien kun je nog wat tips uit ons reisverslag halen:  http://www.backtotheusa.web-log.nl



Marjon
#10 - 11-01-2009, 19:04 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Loek

...
Cheyenne 2 nachten
...

Mag ik vragen hoe je die tijd in Cheyenne in gaat vullen?  Afgezien van de frontier days Juli is er naar mijn mening helemaal niets te doen in Cheyenne.  Ik zou ook wat langer in Estes Park blijven en gewoon in een keer door rijden naar Hill City of als je moe bent ergens verderop in Wyoming overnachten, zoals Wheatland.
#11 - 12-01-2009, 21:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15