Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperplaats aan de kust tussen SF en LA

Discussie gestart

Allstar

Hallo,

We plannen een kleine rondreis door Californië met de camper. San Francisco - natuurpark(en) - Las Vegas - Los Angeles - Kust - San Fransisco)  We hebben de camper voor 11 nachten. Ik weet dat dit weinig tijd is maar het is dit jaar niet anders.

Ik ben van plan later mijn plannetje aan jullie voor te leggen maar heb tussentijds al een vraag.

Hebben jullie tips voor een Camperplaats aan de kust tussen LA en SF? Liefst dat ik naar het strand kan lopen of dat er een vorm van openbaar vervoer is naar de kust. Ik heb geen fiets oid, alleen die camper. Het zou mooi zijn als het op maximaal enkele uren van SF is, ik wil van daar 's ochtends vroeg naar de camper verhuur.

Bedankt voor jullie tips!

Groeten,

Carlo
#1 - 18-08-2015, 11:12 uur

Hans B

In de VS mag je met je camper overal gratis staan en overnachten, mist op prive terrein.
Half Moon Bay RV Park is misschien wel een prijzige camping, maar je staat eerste rang aan zee.
#2 - 18-08-2015, 11:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Allstar

Dank je.

Ik vergat even te melden dat ik liefst aan de paal ga, ik slaap aan een CPAP en die wil ik brijvoorkeur aan de netspanning hangen. In nood kan de generator of een omvormer (weet niet of die aan boord is) ook maar liever niet.

Het word onze eerste camper reis dus ik moet heel voor de hand liggende zaken nog leren/ontdekken. Op welke privé terreinen kun je bijvoorbeeld gaan staan? Privé klinkt al dat er een bedrijf of persoon eigenaar is en dan zul je toch ook toestemming moeten hebben?
#3 - 18-08-2015, 14:04 uur

Hans B

Wil je stroom, dan moet je toch op een camping terecht.

Een generator hebben veel campers ook, maar dat is wel een boel lawaai zeker 's nachts.
 
Wij staan regelmatig op een kerkplein (kijk even of er iemand is aan wie je kan vragen of het mag), 99 van de 100x geen probleem.
De WalMart is ook populair.

Waar je vaak niet mag staan zijn parkeerpleinen van scholen.
#4 - 18-08-2015, 15:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Heb je al iets geboekt? Tickets? Camper? En in welke tijd van het jaar ga je?
Met maar 11 dagen en relatief veel steden zou ik toch eerder kiezen voor een auto met hotels. Een camper ophalen en wegbrengen kost erg veel tijd. En als je overal stroom wilt hebben zit je ook nergens in de natuur.

Wat je vraag betreft: als je niet te ver van SF wilt zitten is Monterey niet gek. Maar met maar een stop tussen SF en LA is Monterey niet handig gelegen, dan kun je beter wat zuidelijker gaan zitten.

Marianne
#5 - 18-08-2015, 17:08 uur

NMP

Hi Carlo,
Voor de eerste dagen zou je dit kunnen doen.

Dag 1 San Francisco - Laguna Seca camping 200 kms - via de kustweg.
Geweldige camping - met stroom enz. Dag 2 met je camper Monterey bezoeken. Veel te zien en te doen !!

Dag 3  Laguna Seca camping - Montaña de Oro State Park 250 km langs de kust - mooier wordt het niet.
geweldige campground 5 min van het strand.

Wanneer ga je ?
11 dagen ? Las Vegas overslaan.

Gr
MarcoP
#6 - 18-08-2015, 19:37 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Allstar

Dank voor jullie tips.
We vertrekken 18 september en komen 3 oktober terug. Tickets (SF) en Camper zijn geboekt. Ik heb een hotel op loopafstand van de verhuur en de Wallmart voor de foerage zit ook om de hoek. Alhoewel ik dat ding pas na 13:00 uur meekrijg verwacht ik wel een paar uurtjes te kunnen rijden op dag 2. Op de laatste 'camperdag' wil ik vroeg uit een kustplaatsje vertrekken om de camper voor 11:00 weer terug te rijden. Dat is de enige echte SF dag , ik pak dan een (duur, schik je van) hotel in het centrum. kan ik gelijk met de BART naar het vliegveld.

Las Vegas trekt mij persoonlijk minder maar mijn vrouw heeft de wens het te zien. Ik had bedacht er even een nachtje te stoppen, 's avonds met die lichtjes is er toch meer aan dan overdag leek mij. Maar inderdaad, we moeten echt keuzes maken en LV/LA zouden zomaar kunnen sneuvelen in de plannen. Ik weet ook niet of het lukt om Grand Canyon en Bryce Canyon mee te nemen. Voegen we die toe dan lijkt het vrij logisch om over Las Vegas te rijden.

Die afstanden zijn trouwens fors, Op een klein kaartje in een boekje lijkt het allemaal prima te doen tot je het in Google uitrekend. ;)
We gaan denk ik starten met wat natuurparken als Yosemite en Sequoia. De terugweg wil ik dan de kust aandoen waarbij de twee genoemde campings me wel aanspreken. Monterey willen we zowiezo even meenemen om het aquarium te bezoeken. Wat we daar tussen in nog kunnen realiseren ga ik uitvogelen.
#7 - 20-08-2015, 09:30 uur

Marianne

Ik denk dat je je inderdaad verkijkt op de afstnadne en zeker op de reistijden. Bij de tijden die googlemaps berekent zul je zeker nog 10% of meer (in de bergen) op moeten tellen omdat je met een camper reist.

Maak eerst eens wat routes voordat je je in de details van een camping aan de kust verliest, het zal echt lastig worden om alles wat je nu wilt in 11 dagen te passen.

Een paar voorbeelden:

1   SF    -   ?   camper ophalen
2   ?    -   Yosemite   
3   Yosemite         
4   Yosemite    -   Sequoia   
5   Sequoia         
6   Sequoia    -   LA   
7   LA         
8   LA    -   kust   
9   kust         
10   kust    -   Monterey   
11   Monterey    -   SF   camper inleveren

of zonder Sequoia en met LV:
1   SF    -   ?   
2   ?    -   Yosemite   
3   Yosemite         
4   Yosemite    -   Lee Vining   
5   Lee Vining    -   Las Vegas   
6   Las Vegas    -   LA   
7   LA         
8   LA    -   kust   
9   kust         
10   kust    -   Monterey   
11   Monterey    -   SF   camper inleveren

Zonder LA heb je meer ruimte voor de parken én Las Vegas. Ik neem aan dat je niet door Death Valley mag rijden, maar check dat eens.
Op weg naar Yosemite zou je naar Groveland kunnen rijden, maar dat is al een aardige afstand. El Portal is ook een mogelijkheid. Misschien is het handiger om eerst de kust te doen en in Monterey of omgeving te beginnen.
In Yosemite en Sequoia heb je geen campings met full hook up. Als dat een must is zul je iets buiten het park moeten zoeken.
Op dit moment is er sprake van pest-gevallen (zie www.nps.gov/yose) en bosbranden in de sierra's.

Ruimte voor Bryce of de GC zie ik echt niet zonder er een pure rij-vakantie van te maken.

Marianne
#8 - 20-08-2015, 10:27 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2015, 10:29 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15