Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis Denver-SF juli/aug 2006

Discussie gestart

Minoes

Hier onze voorgenomen reisroute:
(We willen een Roadbear-camper boeken van 15-27 ft., overnachten op campings met hoop-up en we reizen met 2 kids van 11 jaar.)

11-jul-06   vliegen naar Denver, inchecken hotel
12-jul-06   camper ophalen, rijden naar Estes Park
13-jul-06   bezoek RMNP, rijden naar Grand Lake
14-jul-06   bezoek RMNP
15-jul-06   rijden naar Fruita, Co
16-jul-06   bezoek Dinosaur Museum
17-jul-06   rijden naar Dolores, Co (via Arches)
18-jul-06   bezoek Mesa Verde
19-jul-06   rijden naar Holbrook, Az
20-jul-06   bezoek Petrified Forest
21-jul-06   rijden naar Page (bezoek Meteor onderweg)
22-jul-06   bezoek Antelope Canyon
23-jul-06   rijden naar Bryce, Ut
24-jul-06   bezoek Bryce Canyon
25-jul-06   rijden via Cedar City naar Zion Nat Park
26-jul-06   bezoek Zion Nat Park
27-jul-06   rijden naar Las Vegas
28-jul-06   bezoek Las Vegas, Grand Canyon vlucht???
29-jul-06   bezoek Las Vegas, Water World???
30-jul-06   rijden naar 29 Palms,  Joshua Tree
31-jul-06   rijden via Santa Ysabel naar San Diego
1-aug-06 bezoek SeaWorld
2-aug-06   rijden naar Los Angeles, bezoek Hollywood
3-aug-06   bezoek Universal Studios
4-aug-06   rijden naar Sequoia, of naar Dana...
5-aug-06   bezoek Sequoia, of whale watchen in Dana...
6-aug-06   rijden naar Yosemite
7-aug-06   bezoek Yosemite
8-aug-06   bezoek Yosemite
9-aug-06   rijden naar San Francisco
10-aug-06 bezoek San Francisco
11-aug-06 camper inleveren, vliegen naar Houston
12-aug-06 bezoek vrienden   
13-aug-06 bezoek vrienden   
14-aug-06 bezoek Space Center
15-aug-06 vlucht naar AMS

Schieten maar!!! ;D

groetjes,
Minoes
#1 - 07-09-2005, 19:55 uur

Minoes

Echt helemaal niets aan te merken op onze reis???  :o

groetjes,
Minoes
#2 - 09-09-2005, 23:29 uur

Kinneret

Jawel... dat het er super uitziet, lijkt mee een hartstike mooie reis, overal lekker de tijd voor, natuur, steden, nog alternatieven klaar liggen. ;)
#3 - 09-09-2005, 23:39 uur

Minoes

Nou, dank je !!!

We hebben lang gepuzzeld hier op. Voordeel van deze planning is dat we niet te warm (nl hoog in de bergen) starten. Aan de andere kant lijkt het me erg spannend om gelijk met een enorme camper de hoogste bergpas die er is te rijden...

Ander voordeel is dat de attractieparken en de meest bezochte plekken (zoals Yosemite, Sea World) vooral door de weeks door ons bezocht worden. Daar hebben we op gelet, want andersom (van SF naar Denver) komt dat telkens rot uit.

Ik maak me nog wel ongerust over de hitte. Bijv. in Mesa Verde schijnt het erg heet te kunnen zijn en druk bovendien. Maar ja, we zullen wel in de grote vakantie moeten ivm de kids...
Hoe hebben jullie de warmte ervaren?

groetjes,
Minoes
#4 - 11-09-2005, 21:02 uur

michelly

Hoi Minoes,

Afgelopen zomer zijn wij ook met onze kinderen in Mesa Verde geweest en het is er dan inderdaad heet. Wij deden de Cliff Palace tour en hier heb je wel wat schaduw. Voor de rest is het belangrijk om genoeg te drinken mee te nemen. Wij hadden 1 keer "maar" 4 liter bij met z'n vijven en kwamen echt tekort. Nog nooit zo blij met een fonteintje geweest!!

Groetjes Elly
#5 - 12-09-2005, 10:35 uur
onze website www.michelly.nl

Hans B

Hallo Minoes,
ik heb je al enkele malen wat geschreven en bij deze enkele antwoorden op je vraag naar de hitte. Nou bereid je maar voor. Je tocht zal erg warm worden. In Denver hadden wij 3 jaar geleden 100F. Het RMNP vanaf Estes naar de top en door naar de I-70 zal je wat verkoeling geven. Je zit dan ook op 2500m of hoger. Fruita zijn wij 2x geweest en beide keren 100F. Na het dinosaur museum lekker in het plaatselijke zwembad ($2 of zo). Ook de verdere route blijft warm. Je gaat immers naar het zuiden. Reken op elke dag 30C of meer. Bij wandelingen genoeg drinken meenemen. Onze meiden (16 en 13)hebben allebei een heuptasje met aan beide zijden ruimte voor een fles van 750cc. En zeker voor een wandeling is dat wel nodig. Onze oudste is al tweemaal duizelig geworden tijdens een wandeling. We kregen toen het advies om niet alleen water mee te nemen, maar bv ook een pakje sinaasappelsap.
Ook wij hebben minimaal 1 liter bij ons.
Zodra je aan zee zit zal er pas afkoeling zijn.
Wij zaten een keer in noord Oregon aan de kust, harde wind, koud 12C, nadat we 3 mile landinwaarts waren gereden, strak blauw en 35C. Vergeet niet dat je op de wereldbol gezien in noord-Afrika rijdt.
Je route zit prachtig in elkaar.
succes en veel plezier, Hans
#6 - 12-09-2005, 16:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Minoes

Hoi Hans B en Michelly,

Ja Hans B, je blijkt voor ons een schat aan informatie te zijn!!! Fijn om de ervaringen van iemand te lezen die er echt geweest is (met kids).

Allemachtig: anderhalve liter water p.p. mee! Da's echt veel.
Goed dat we dat weten dan kunnen we de benodigde materialen aanschaffen. We zulllen aan je tip denken en ook steeds voor ons allemaal iets sapperigs meenemen.
We proberen zoveel mogelijk op campgrounds met zwembad terecht te komen. Dan kunnen we de kids dat in het vooruitzicht stellen als pa en ma weer eens willen wandelen...

Ongelooflijk dat er plaatselijk van die enorme weersverschillen zijn: in 5 km 20C warmer!
Ik weet nog toen we met z'n tweetjes zo'n 13 jaar geleden in mei van Bryce (0C, sneeuw) naar Zion (23C, zon) reden dat het heel raar was om de camper uit te stappen met zowat al je kleren aan en dan die warmte te voelen. Het voelde net alsof je minstens een dag gereisd had, ipv dat je slechts een paar uurtjes in de camper had gezeten.

Nou, we zullen ons maar schrap zetten voor de warmte. Liever waren we weer in mei gegaan, maar tja: die schoolvakanties...

groetjes,
Minoes
#7 - 16-09-2005, 08:39 uur

BESNAG1

5-aug-06   bezoek Sequoia

hoe rekening met de lengte van de camper mocht je naar Sequioa willen gaan

The 16-miles of road from Ash Mountain to Giant Forest includes 130 curves and 12 switchbacks. Due to this, there is a vehicle-length advisory for the 12 steepest miles within that stretch. From Potwisha Campground to the Giant Forest Museum, the advised maximum vehicle length is 22 feet (6.7 m). The alternative: take Highway 180 from Fresno to Grant Grove, then turn south on the Generals Highway.

De weg is echt erg bochtig en heb zelf een ongeluk tussen een camper en een auto gezien veroorzaakt doordat de camper in de scherpe bochten te veel plek in nam en de auto de camper niet had kunnen zien (bochten zijn zeer vaak niet volledig te overzien door steile bergwanden)

Zie ook dat jullie naar Universal Studios gaan. Het is misschien te overwegen om een Front of Line pass aan te schaffen. Op deze manier hoef je niet in de rij te staan en heb je gereserveerde plekken bij de shows. Mocht je toch moeten wachten dan hebben ze speciale zitgedeeeltes voor de Front of Line pass bezitters (zit je heerlijk in de schaduw ipv dat je in de rij in de zon staat)
#8 - 16-09-2005, 12:56 uur
« Laatst bewerkt op: 16-09-2005, 12:59 uur door BESNAG1 »

Minoes

Tjonge, Besnag 1, ik dacht dat de wegen in Amerika overal zo breed waren?!!
Bedankt voor je tip, veiligheid is heel belangrijk en we gaan inderdaad met een joekel van een camper (althans dat is het plan want er is nog niks geboekt).

Voor wat betreft Universal: duur hoor die front of line-pasjes!
Maar we horen er zulke goede verhalen over (elders op het forum) dat het dom lijkt het niet te doen. Ik moet alleen zeggen dat ik niks begrijp van hoe ze dat nou succesvol kunnen uitvoeren: als iedereen een front of line pass koopt dan kunnen ze hun beloftes toch niet waarmaken?

We zijn nu in de voorbereiding van de reis nog bezig met de 1e fundamentele dingen. Welke vliegmaatschappij bijv. (KLM was 2x zo duur als British Airways bijv. Alhoewel British Airways nog geen officiele vliegtarieven heeft voor onze vertrekdatum. Hopelijk wel zeer binnenkort. Bij camperverhuurder Roadbear hebben we een offerte laten maken. Dat kwam op ongeveer 7000 euro en dan nog niet eens inclusief miles etc.
Bij JanDoets hadden ze zo'n beetje laten doorschemeren dat onze reis incl vlucht en 1e overnachting 2000 euro p.p zou gaan kosten als we vroeg boekten. Dat lijkt nu een beetje onwaarschijnlijk. Of niet?

Ik zal blij zijn als we de vlucht en camper hebben vastgelegd...

groetjes,
Minoes
#9 - 20-09-2005, 11:06 uur

Tokheim



: als iedereen een front of line pass koopt dan kunnen ze hun beloftes toch niet waarmaken?


Er zit een limiet aanvast . Dus OP = OP aan de kassa. Alleen als je via internet koopt kan je er altijd in met deze pas. Het is ABSOLUUT het geld waard, wij hebben ALLES gezien in 1 dag, dit gaat niet lukken zonder deze pas in het hoogseizoen.

Veel succes met de verdere planning.
#10 - 20-09-2005, 11:25 uur

Minoes

Ooo, dus als ik het goed begrijp hangt het aantal front of line passes die er die dag aan de kassa nog te koop zijn af van het aantal er al via internet is gekocht?
Dat betekent dus dat je een datum moet doorgeven waarop je het park wil gaan bezoeken?
Of snap ik 'm nu nog niet??  ???

groetjes,
Minoes
#11 - 20-09-2005, 14:35 uur

Hans B

Hallo Minoes,
wat betreft de vlucht. Tsja, KLM is duur, maar vliegt dan ook als enige rechtstreeks. De laatste jaren vlieg ik echter gewoon met de goedkoopste maatschappij. Flink surfen en internet afzoeken. B.A. heeft wat dat betreft meestal zeer aantrekkelijke tarieven. De enige consequentie is een overstap in Londen. Maar ja, je hebt toch vakantie zo denk ik dan maar.
Wat betreft de camperhuur, ja de prijzen zijn niet mals. El Monte en Cruise America hebben eigen sites, waarop je een prijscalculatie kunt maken. Huur, verzekering, mijlen, andere kosten .... €1250 per week moet je toch zéker op rekenen.
Wat betreft de weg van Ash Mountain Entrance naar Giant Forest Museum (Sequoia N.P.) Deze weg hebben wij met onze camper (33ft, zie plaatje) wel gedaan. We hebben het wel eerst even gevraagd aan de parkranger. Deze zei dat het niet verboden was, maar dat we wel veel bochten zouden tegen komen en dat de weg smal was. Nou het was een prachtige route. Ik ben blij dat we het wel gedaan hebben.
groeten en succes, Hans
#12 - 20-09-2005, 15:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Minoes

Volgens mij vliegt KLM niet rechtstreeks naar Denver. Wel in 1x naar San Fransisco... Maar goed, wij vliegen van SF naar Houston en van daaruit naar Amsterdam.
KLM heeft volgens mij de overstap ergens in Amerika.
British Airways in Londen. Ik dacht zo dat een overstap aan het begin of bijna het einde van je reis makkelijker zou zijn dan in het midden van je reis. Bovendien denk ik dat ik liever ergens in Londen vast kom te zitten (mijn broer woont daar) dan in Detroit bijv...

We begrepen (en lazen elders op het forum) dat de campers van Cruise America en El Monte een stuk uitgeleefder zijn dan die van Roadbear of Moturis. We zitten niet te wachten op een camper met bijv. slecht werkende deurtjes.

Toen we tig jaar geleden in Amerika waren hadden we een camper van Go. Hij heeft ons niet in de steek gelaten wat betreft de motor. En gaandeweg de reis werd het steeds meer ons vriendje. Maar als je reed klapperde er vanalles en de voordeur ging niet goed in het slot. Toch geen prettig idee als je nog wat van waarde (in ons geval medische apperatuur) in je camper moet achterlaten.

doei,
Minoes
#13 - 20-09-2005, 15:41 uur

Loek

Volgens mij vliegt KLM niet rechtstreeks naar Denver.

Nee.   De enige rechtstreekse vluchten vanuit Europa naar Denver zijn British Airways vanaf London en Lufthansa vanaf Frankfurt.

KLM heeft volgens mij de overstap ergens in Amerika.

Meestal is Minneapolis de eerste stop voor KLM in de US
#14 - 20-09-2005, 16:59 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2005, 17:03 uur door Loek »

Hans B

Hallo Minoes,
sorry ik had niet in de gaten dat je naar Denver vloog, dat is inderdaad niet rechtstreeks met KLM te bereiken. Dus als je toch minimaal 1x moet overstappen, maakt het eigenlijk niet uit waar. Londen (in het westen) lijkt mij dan meer voor de hand liggend dan Frankfurt (in het oosten), maar 't is natuurlijk de prijs die bepaalt.
Wat betreft de camper: 1 tot hooguit 3 jaar oud bij alle grote maatschappijen. Ze schrijven de campers meestal binnen 3 jaar af, dat is ook de reden waarom het huren van zo'n ding (zeker in de vakanties) zo verschrikkelijk duur is.
groeten Hans
#15 - 20-09-2005, 20:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15