Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis door het westen graag advies

Discussie gestart

Hammies

Hallo,
Wij gaan op 1 juli onze eerste rondreis maken met ook voor het eerst een camper.
We zitten al weken te puzzelen welke route we gaan doen, welke campings we moeten reserveren en wat we ter plekke willen gaan doen.
Het valt niet mee, ondanks de vele tips en adviezen die je krijgt van kennissen en collega's die er al eens zijn geweest. Hierdoor krijg je zoveel info dat je geneigd bent om alles te willen doen.
Het enigste dat vaststaat id de heen en terugvlucht naar Phoenix.

Graag jullie advies over de volgende route, waarbij nog enkele delen niet zijn ingevuld. Tevens graag advies waar we zeker moeten reserveren voor de overnachting (RV plek).
We twijfelen ook of het wel haalbaar is gezien de km's en beschikbare tijd. We moeten ook nog rekening houden met de boodschappen etc.


dag  1 juli  Vliegen naar Phoenix, overnachten (verplicht)
dag  2 juli  Ophalen camper etc. + 1e gereserveerde overnachting noorden van Phoenix.
dag  3 juli  Phoenix-Sedona. wandelen en bezichtigen (weekend)
dag  4 juli  Sedona-Grand Canyon (4/7!)
dag  5 juli  GC-Monument Valley (of vlak daarna) via Page. Bekijken horseshoe bend en Antelope canyon
dag  6 juli  MV-Moab. 's middags Arches wandelen
dag  7 juli  Moab- Capitol reef park. 's ochtends Canyonlands wandelen
dag  8 juli  Capitol reef park-Bryce canyon.
dag  9 juli  Bryce-Bryce. wandelen. (weekend)
dag 10 juli Bryce-Zion. (weekend)
dag 11 juli Zion-Zion. oa angels landing
dag 12 juli Zion-Las Vegas. (welke rv plaats?)
dag 13 juli Las Vegas-??? (Lee Vining of Mammoth lakes, of?)
dag 14 juli ???- Yosemite park
dag 15 juli Yosemite park-Yosemite park
dag 16 juli Yosemite park-San Fransisco (Weekend)
dag 17 juli San Fransisco-San Fransisco (Weekend)
dag 18 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 19 juli San Fransisco-kust? (highway 1)
dag 20 juli kust?-kust? (highway 1)
dag 21 juli kust?-Joshua Tree park
dag 22 juli Joshua Tree-???
dag 23 juli Naar Phoenix, inleveren camper voor 11 uur en naar vliegveld voor terugvlucht
dag 24 juli Aankomst Amsterdam

Alvast bedankt voor je reactie.
#1 - 29-05-2011, 12:09 uur

Marianne

Hallo Hammies, welkom op het forum!
Jammer dat je nu pas met je vragen komt!
Als jullie nog helemaal niets hebben vastgelegd zou ik eerst eens kijken wat er nog mogelijk is en daar eventueel je route op aanpassen. Begin eens met de GC, op 4 juli daar aankomen is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Bij Moab zal het ook druk zijn. Ik las nu al verhalen dat mensen uit moesten wijken naar de KOA buiten Moab. Als je naar Moab gaat heb je nog veel meer dan Arches, breng ook een bezoek aan Canyonlands (Island in the Sky-deel) en Dead Horse Point SP. Eigenlijk is twee nachten daar wel het minimum.
Je kunt Moab ook voor een volgende keer bewaren en via Page naar Bryce rijden. Dan heb je meer tijd voor het laatste stuk, want Yosemite komt er wel heel erg bekaaid van af nu.
Als je nu nog niets hebt geboekt voor Yosemite (dit moet 5 maanden van te voren) is een plaatsje in de vallei of elders in het park bijna onmogelijk. Kijk eens op deze site voor campings buiten het park. IS niet ideaal want je zult veel heen en weer moeten rijden en als het druk is wordt parkeren lastig.
Een andere mogelijkheid is om vanuit DV richting Sequoia en Kings Canyon NP te rijden en daar een paar nachten te blijven. Je mist dan de Tioga Pass en Yosemite, maar Sequoia en Kings Canyon zijn ook prachtig en zeker een stuk rustiger.

Langs de kust zul je ook moeten reserveren, daar kan het ook erg druk (en duur) zijn.
Denk er aan dat er een stuk van Hwy1 momenteel is afgesloten, ik weet niet hoe lang dat gaat duren.

Als jullie de 23e de camper moeten inleveren zou ik de 22e al in Phoenix gaan overnachten.

Succes met de planning!


Marianne
#2 - 29-05-2011, 13:31 uur

Hammies

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad jammer dat ik vandaag pas deze site ontdekte.
Grappig, je noemt exact de punten op waat we zelf ook mee zaten en niet uitkomen wat de beste/slimste keuze is.
Op 4 juli kunnen we nog een plekje boeken zie ik. Zal dit snel moeten regelen. Of bedoel je met vragen om moeilijkheden iets anders?
Moab vind ik ook wat kort, maar anders redden we de rest niet. Ik zou ook vanuit MV via Mexcan hat/261 naar capitol reef kunnen gaan en dan van de 12 naar Bryce. De 12 schijnt en hele mooie route te zijn.
Over Yosemite horen we alleen maar verhalen dat het er zo druk is, daarom maar een korte periode daar. We hebben inderdaad ook overwogen om via Sequoia  de rijden, maar dat is vanaf DV wel een heel eind, waar je volgens mij onderweg niet zo veel bijzonders tegenkomt, of klopt dat niet?

Je zegt dat van highway 1 een deel is afgesloten, kan je ook zeggen welk deel? Misschien is een overnachting aan de kust dan wel voldoende.
Het blijft een puzzel.
#3 - 29-05-2011, 14:36 uur

Tet14

Gc naar Monument Valley via Page met een bezoek aan Horseshoebend en aan Antelope Canyon en alles met een RV is nauwelijks een dagtrip meer te noemen. Ik zou Moab deze reis overslaan. Veel te weinig tijd.  je weet dat je niet door DV mag in de zomer met een RV?   De rit van Las Vegas naar Lee Vining via Beatty en Tonopah is lang.
#4 - 29-05-2011, 14:36 uur

Tet14

Miste post 2.   Eind july denk ik toch dat hw1 wel weer open zal zijn.
#5 - 29-05-2011, 14:39 uur

Marianne

Ik had Page gemist, dat wordt inderdaad te veel. Ik zou ook aanraden om Moab over te slaan, het wordt echt te veel.
Wat Yosemtie betreft: juist omdat het er druk is kun je er beter langer zitten. Dat geeft je de gelegenheid om de populaire dingen te doen op tijdstippen dat het minder druk is. Kijk eens naar onze reiverslagen, wij zater er altijd in juli of augustus en hebben toch weinig last gehad van de drukte. Maar we overnachtten wel altijd in de vallei.
De route van DV naar Sequoia is niet de mooiste, maar dat geldt ook wel voor de route van Las Vegas naar Lee Vining.
Mocht je naar Sequoia gaan dan kun je tot Three Rivers rijden, maar las je dat te ver lijkt is een stop bij LAke Isabella een mooi alternatief.

En ja, ik bedoelde met vragen om moeilijkheden het risico om geen plaats meer te vinden. Als er nog iets is, meteen boeken! Sedona zal ook druk zijn in het weekend. Misschien direct door naar de GC?
Reizen jullie met kinderen?

Marianne
#6 - 29-05-2011, 15:16 uur

Hammies

Zojuist GC 1 nacht geboekt voor de 4e. En bevestigt, dus die is binnen. Binnenkort ook maar Sedona boeken, maar daar moet ik eerst nog een goede locatie vinden. (suggesties?)
Even gekeken naar Yosemitie, maar idd alles vol. Dan maar buiten het park.
We gaan Moab en MV maar vergeten. Dan maar een nachtje in Page blijven om wat rust te creeren. Is ook mooi daar lees ik.
Daarna via coral pink sand naar bryce.

Van las Vegas naar Yosemite is nog een puntje. Lee Vining lijkt ver330 mile maar Mammoth lakes ook 305 mile beide is bijna 6 uur rijden. Maar daar ontkom je niet aan. Ipv Yosemite naar sequoia is een plan, maar vooralsnog kijk ik nog even naar Yosemite.
Iemand nog aanvullende tips?
#7 - 29-05-2011, 16:14 uur

Hammies


Reizen jullie met kinderen?

Marianne

Sorry, ja we reizen met 2 kinderen 12 en 15.
#8 - 29-05-2011, 16:15 uur

Tet14

Las Vegas naar Lee Vining met een RV is al snel 7 uur. Vergeet die online planners.  Vul je tank in Beatty, geen pomp tussen Beatty en Tonopah.
De kids zullen je dankbaar zijn voor twee nachten Page. Probeer eens www.raftthecanyon.com  Vroeg opstaan want de middag raft is veel te heet.
#9 - 29-05-2011, 16:46 uur

Hammies

Ik heb nog eens zitten puzzelen en heb twee routes bedacht. Ik hoor graag wat jullie er van vinden welke het slimst is. Route 1 welke meer relaxt is dan route 2.

Route 1:
dag  1 juli  Vliegen naar Phoenix, overnachten (verplicht)
dag  2 juli  Ophalen camper etc. + 1e gereserveerde overnachting noorden van Phoenix.
dag  3 juli  Phoenix-Sedona. wandelen en bezichtigen (reservering loopt)
dag  4 juli  Sedona-Grand Canyon (gereserveerd)
dag  5 juli  GC- Page. Bekijken horseshoe bend en Antelope canyon
dag  6 juli  Page- Bryce. Onderweg Coral Pink Sand Dunes State Park.
dag  7 juli  Bryce wandelen
dag  8 juli  Bryce-Zion
dag  9 juli  Zion oa angels landing
dag 10 juli Zion-Las Vegas. (welke rv plaats?)
dag 11 juli Las Vegas
dag 12 juli Las Vegas-Mammoth lakes
dag 13 juli Mammoth lakes- Yosemite park
dag 14 juli Yosemite park
dag 15 juli Yosemite park-San Fransisco
dag 16 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 17 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 18 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 19 juli San Fransisco- Monterey (highway 1)
dag 20 juli Monterey- Santa Barbara (highway 1)
dag 21 juli Santa Barbara-Palm Springs
dag 22 juli Palm Springs-Phoenix. onderweg Joshua Tree
dag 23 juli Phoenix, inleveren camper voor 11 uur en naar vliegveld voor terugvlucht
dag 24 juli Aankomst Amsterdam




Route 2:
dag  1 juli  Vliegen naar Phoenix, overnachten (verplicht)
dag  2 juli  Ophalen camper etc. + 1e gereserveerde overnachting noorden van Phoenix.
dag  3 juli  Phoenix-Sedona. wandelen en bezichtigen (reservering loopt)
dag  4 juli  Sedona-Grand Canyon (gereserveerd)
dag  5 juli  GC-Page. Bekijken horseshoe bend en Antelope canyon
dag  6 juli  Page-Blanding. Onderweg Monument Valley.
dag  7 juli  Blanding- Moab.
dag  8 juli  Moab-Capitol reef park
dag  9 juli  Capitol Reef-Bryce.
dag 10 juli Bryce
dag 11 juli Bryce-Zion.
dag 12 juli Zion oa angels landing
dag 13 juli Zion-Las Vegas. (welke rv plaats?)
dag 14 juli Las Vegas-Mammoth lakes
dag 15 juli Mammoth Lake-Yosemite park
dag 16 juli Yosemite park
dag 17 juli Yosemite park-San Fransisco
dag 18 juli SF
dag 19 juli SF
dag 20 juli SF- Morro Bay (highway 1)
dag 21 juli Morro Bay-San Bernardino
dag 22 juli San Bernardino-Phoenix
dag 23 juli Phoenix, inleveren camper voor 11 uur en naar vliegveld voor terugvlucht
dag 24 juli Aankomst Amsterdam
#10 - 31-05-2011, 21:44 uur

Tet14

In die 2de route heb je veel te weinig tijd voor Moab.
#11 - 31-05-2011, 22:42 uur

leendert en maria

Eén dag/nacht bij Bryce is genoeg. Je hebt dan nog tijd genoeg om uitzichtpunten te bekijken, te wandelen of bijv. paard te rijden.
Maria
#12 - 01-06-2011, 15:37 uur

Hans B

Voor een 3 weekse reis (21 camperdagen) is Moab te veel, zeker als je ook nog helemaal naar Phoenix terug moet en de camper niet inlevert in bv. Los Angeles. Moab (Arches / Canyonlands) en omgeving is zeker 3 volle dagen waard.
Jullie zullen meer dan genoeg mooie dingen zien en tijd te kort komen.
#13 - 01-06-2011, 19:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hammies

Moab erbij lijkt inderdaad teveel. Maar ik heb dit toch naar voren gebracht met de hoop dat er toch iemand een oplossing heeft.

Ik lees wel dat Bryce  met 1 overnachting voldoende is? Ik dacht dat je je daar ook wel kon uitleven (mooie wandelingen maken).
#14 - 01-06-2011, 21:59 uur

Marianne

In route 1 zou ik die 2 dagen Bryce lekker laten staan, of een nacht Page extra doen. Je kunt heel mooi wandelen in Bryce, maar het kan ook in een middag/avond (voor bijvoorbeeld de rim) en een ochtend (voor de combinatie Queens garden/Navajo). Dan heb je een prima indruk van Bryce.
Ik vind GC - Page met onderweg Horseshoe Bend en Antelope Canyon redelijk veel, je zulkt ook langs de east rim nog wat viewpoints mee willen nemen, of misschien nog een stukje naar beneden willen wandelen. Voor Antelope Canyon kun je het beste in de ochtend gaan (Lower) of rond het middaguur (Upper) voor het beste licht en dat red je net op deze manier. Ik weet niet hoe het er 's middags is, wel een stuk rustiger waarschijnlijk.
Drie volle dagen SF lijkt me wat veel, zeker omdat je met een camper niet echt goed de stad kunt bekijken en je zult ook een eindje reizen van de stad zitten. In plaats daarvan is een extra dag yosemite niet verkeerd, zeker als je buiten het park zit moet je de nodige tijd rekenen om ergens te komen.

De tweede route zou ik niet op deze manier doen. Je hebt maar een halve dag om iets in de omgeving van Moab te doen en dat is echt te weinig. Als je er een volle dag bij kunt plakken (ten koste van Bryce?) zou het te doen zijn maar het zou niet mijn voorkeur hebben. Bewaar het voor een volgende keer, in combinatie met Yellowstone of Colorado.

Marianne
#15 - 01-06-2011, 22:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15