Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis met kleintje

Discussie gestart

Tamian

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wat een geweldige manier om ervaringen uit te wisselen.

Wij gaan in juni voor het eerst met ons gezin naar het Westen van Amerika. We gaan met een camper reizen. Reizen met een camper is niet nieuw voor ons, dat hebben we al vaker gedaan, maar wel in West Amerika en ook met een kleintje van 1,5 jaar is nieuw voor ons.

Ik zou graag jullie mening horen over onderstaande route waarbij je rekening moet houden dat we:
- graag rust inbouwen in de route ivm onze dochter
- niet zulke stedenliefhebbers zijn
- wel van prachtige natuurparken houden

Ik heb zelf de volgende vragen:
- is het de moeite waard om nog een nachtje in Yosemite te blijven en bijvoorbeeld een dagje te besparen op de kustroute? Wat adviseren jullie?
- hebben jullie tips voor een kleinschalig en gezellig hotelletje in San Franscico die toch niet ver van het centrum zit?
- zelfde vraag voor LA
Alle andere adviezen m.b.t. onze route zijn ook meer dan welkom!

Dank alvast voor het meedenken!

1 vlucht Amsterdam -> San Francisco   TIP VOOR HOTEL?
2 Ophalen camper in SF -> Sonora   
3 Sonora ->   Yosemite NP  (Hodgdon Meadow of Curry Village)
4 Yosemite NP -> Sequoia NP (Potishwa Campground)
5 Sequoia NP                  
6 Sequoia NP-> Calico Ghosttown (Barstow KOA)
7 Calico Ghosttown -> Las Vegas (Circus Circus KOA)
8 Las Vegas -> Zion NP (Watchman )
9 Zion NP                           
10 Zion NP -> Bryce Canyon NP (Ruby's Inn Campground / Nothr Campground)
11 Bryce Canyon NP              
12 Bryce Canyon NP ->Page  (Wahweap )
13 Page                                            
14 Page -> Grand Canyon NP (Mather Campground )
15 Grand Canyon NP           
16 Grand Canyon NP -> Kingman   
17 Kingman -> Joshua Tree  (Jumbo Rock)
18 Joshua Tree                     moeite waard deze extra nacht?
19 Joshua Tree -> Los Angeles TIP VOOR HOTEL?   
20 Los Angeles
21 Los Angeles -> Santa Barbara (El Capitain State Beach )
22 Santa Barbara -> Jamala beach
23 Jamala Beach ->Moro Bay (Moro Bay state Park)
24 Moro Bay ->  Big Sur (Big Sur campground )
25 Big Sur -> Costanoa   (Koa Constanoa)
26 Constanoa -> San Francisco   TIP VOOR HOTEL?
27San Francisco   
28 Inleveren camper in SF   
29 Vlucht SF -> Amsterdam

   
#1 - 06-11-2010, 22:38 uur

Marianne

Hallo Tamian, welkom op het forum!

Nog een nacht Yosemite is zeker aan te raden, ik vind dat jullie er nu erg weinig tijd hebben. Om een idee te geven: toen wij de eerste keer naar het westen gingen hadden we niets vastgelegd en zijn we bijna een week in Yosemite gebleven - nu zijn wij ook wel mensen die graag rangerprogramma's etc bijwonen en graag wandelen, maar je begrijpt dat er genoeg te doen is. Het park is veel en veel groter en veelzijdiger dan bijvoorbeeld Bryce of Joshua Tree en daar trek je wel een volle dag voor uit. Dus ja, zeker een nacht Yosemite er bij doen. Of nog meer; je mist in jullie route de Tioga Pass, als je die wilt rijden ben je aardig wat tijd kwijt.  Denk er ana dat je de camping op tijd reserveert (5 maanden van te voren). Oefen desnoods een maand eerder. Kijk op de nps.gov/yose site bij campgrounds voor meer informatie.
Waarom ga je de eerste dag naar Sonora? Dat ligt iets uit de route. Er zijn ook campings bij Groveland, of nog dichter bij SF, hou er rekening mee dat het aardig wat tijd kost voor je weg kunt rijden.
Als jullie geen stedenmensen zijn, waarom dan een dag LA? Dat zou ik alleen doen als er iets is wat je echt wilt zien of doen, je gaat er niet naar toe om eens wat rond te kijken. En wat wil je met de camper doen als je daar in een hotelletje zit?
Leuk hotel in Hollywood vinden wij de Orchid Suites, maar daar kun je geen camper kwijt. Voor SF begrijp ik het ok niet; je hebt nog de camper maar wilt wel in een hotel overnachten? Waarom dan niet eerst de camper inleveren? Met een camper in SF lijtk me helemaal onhandig.
De KOA is LAs vegas is niet erg aantrekkelijk. Voordeel is wel dat hij aan de Strip ligt, maar wel ver wandelen als je iets meer van de Strip wilt zien. Dit lijkt me nu een plek om wel een hotel te nemen.

Ik zou iets minder tijd uittrekken voor het stuk na de GC: Grand Canyon - Kingman is niet zo ver, je kunt wel een stuk verder rijden. Een volle dag Joshua Tree is afhankelijk van wat je wilt doen. Als het warm is zul je er niet veel willen doen. Ook voor de kust heb je aardig veel tijd uitgetrokken. Als je naar het strand wilt is het misschien beter om dan wat zuidelijker (onder LA) te gaan zitten.

Marianne
#2 - 07-11-2010, 12:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15