Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperreis vanuit Las Vegas - routesuggesties?

Discussie gestart

FC BoZ

In juni gaan we 3 weken naar het westen van de USA, joepie!
We reizen met een camper (een grote van 30ft). Het wordt een eerste kennismaking met het gebied (al ben ik al wel een keer in San Francisco geweest) en willen veel zien. Dat betekent natuurlijk ook veel kilometers, maar dat is geen bezwaar, zolang het met de dagafstanden maar te doen blijft. En we zijn geen echte wandelaars. Een uurtje per dag is voor ons al genoeg. Ik ga voor de reisafstanden uit van een gemiddelde van 200 mijl per dag. We zijn verschillende keren in Canada geweest (British Columbia en Ontario) en hebben ervaren dat grotere afstanden met een camper daar geen probleem zijn. Of dat ook zo is in het westen van de USA weet ik natuurlijk niet. Als de wegen minder goed zijn gaat dat misschien niet lukken. En natuurlijk hoef ik niet zo nodig steile en erg kronkelige wegen op te zoeken met zo’n grote camper.
Ik zou dus graag van ervaren reizigers horen of mijn plannen realistisch zijn.
Ook suggesties voor alternatieven zijn zeer welkom.
De camperhuur start en eindigt in Las Vegas en ik wil in ieder geval naar Yellowstone en de Grand Canyon. Verder is alles nog mogelijk.
Ik vraag me af of het een goed idee is om in de 2e week van juni door Death Valley te reizen. En over de route vanaf Zion naar de Grand Canyon ben ik ook niet zeker. Is die omweg (Geln Canyon, Mesa Verde en Canyon de Chelly) de moeite waard?
Tenslotte ben ik benieuwd of het nodig is voor de overnachtingen te reserveren, bijv. in de parken tijdens de weekends. Het maakt ons niet echt uit of we in de parken overnachten of net daarbuiten.
Ik zou zeggen: schiet maar!
 
Dag 1   Zaterdag 9 juni 2007   Las Vegas – Death Valley NP
Dag 2   Zondag 10 juni 2007   Death Valley NP – Yosemity NP
Dag 3   Maandag 11 juni 2007   Yosemity NP – San Francisco
Dag 4   Dinsdag 12 juni 2007   San Francisco (Alcatraz)
Dag 5   Woensdag 13 juni 2007   San Francisco – Redwood NP
Dag 6   Donderdag 14 juni 2007   Redwood NP – Crater Lake NP
Dag 7   Vrijdag 15 juni 2007   Crater Lake NP – Yellowstone NP
Dag 8   Zaterdag 16 juni 2007   Yellowstone NP
Dag 9   Zondag 17 juni 2007   Yellowstone NP – Grand Teton NP
Dag 10   Maandag 18 juni 2007   Grand Teton NP –Dinosaur NM
Dag 11   Dinsdag 19 juni 2007   Dinosaur NM – Arches NP
Dag 12   Woensdag 20 juni 2007   Arches NP – Bryce Canyon NP
Dag 13   Donderdag 21 juni 2007   Bryce Canyon NP – Zion NP
Dag 14   Vrijdag 22 juni 2007   Zion NP – Glen Canyon NRA
Dag 15   Zaterdag 23 juni 2007   Glen Canyon NRA – Mesa Verde NP
Dag 16   Zondag 24 juni 2007   Mesa Verde NP – Canyon de Chelly NM
Dag 17   Maandag 25 juni 2007   Canyon de Chelly NM – Grand Canyon NP
Dag 18   Dinsdag 26 juni 2007   Grand Canyon NP
Dag 19   Woensdag 27 juni 2007   Grand Canyon NP – Lake Mead NRA
Dag 20   Donderdag 28 juni 2007   Lake Mead NRA – Las Vegas

groet,
Ferry
#1 - 31-01-2007, 10:27 uur

Marianne

Zelfs voor iemand die het niet erg vind om veel te rijden lijkt dit mij een uitdaging! Als je alleen maar kilometers wilt maken of een record aantal parken op je naam wilt schrijven, goed, maar als je ook nog iets wilt zien, vind ik dit veel te veel van het goede. Bovendien zitten er afstanden tussen die je echt niet in 1 dag redt, zoals van Crater Lake naar Yellowstone.
Van Death Valley naar Yosemite naar SF is 1,5 dag pure rijtijd. Dan heb je niet gelunched, geen Mono Lake bekeken, niet door de sand dunes gelopen, geen Alabama Hills gezien, geen Bodie, geen wandeling bij Tuolumne Meadows, en al helemaal geen wandeling naar de Vernal Fall die juist in juni op zijn mooist is. Tja, het kan, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Een dag in Yellowstone is ook erg weinig, te weinig. Het is een enorm groot park, en je zult lang niet alles kunnen zien in 1 dag. Ik zou daar meerdere overnachtingen aanraden, verspreid over het park, anders blijf je heen en weer rijden.

Je zul ook nauwelijks tijd hebben voor Arches, je zult daar aan het eind van de dag aankomen, afhankelijk van wanneer je Dinosaur beozekt, en de volgende dag heb je alweer een volle reisdag.

De Grand Canyon is een prachtig park maar ik vind dat je daar verhoudingsgewijs wel erg lang bent. Een stuk langs de rim (shuttle bus of lopend) en een stuk naar beneden, gewoon om het mee te maken, en een zonsopgang of -ondergang, en klaar.
Zion is juist weer een park om wat meer tijd voor te nemen, niet om even doorheen te rijden vanuit Bryce naar Glen Canyon NRA.
Ik ken Mesa Verde en Canyon de Chelly niet, maar ik zou ze laten vallen en toch wat meer tijd onderweg nemen, 1 dag extra heb je zeker nodig, maar meer is ook niet verkeerd.

Marianne
#2 - 31-01-2007, 17:26 uur

vana

Daar ben ik het helemaal mee eens, dit is veel te veel van het goede. De route van Crater Lake naar Yellowstone is 850 miles.
1 nacht Yellowstone is veel te kort. Alleen al voor de hele ronde door het park rijden heb je al twee dagen nodig.
1 nacht bij Arches is echt veel te weinig  Er is zoveel moois te zien daar ( Arches, Canyonlands, Dead Horse Point) Wij zijn ook geen wandelaars maar vonden 3 nachten zelfs te weinig.

Dinosaur NM is sinds juli 2005 gesloten: The world-renowned Quarry Visitor Center at Dinosaur National Monument was shut down indefinitely Wednesday after a new study said it could collapse. And monument officials say it may be years before funding is available to rebuild the structurally weak center located 20 miles east of Vernal.
Kijk ook op de site: http://www.nps.gov/dino/

Je maakt ook een hele rare kronkel in je route. Eerst ga je van Dinosaur naar het oosten naar Moab.
Dan ga je naar het westen naar Bryce en Zion ( dan ben je al bijna bij je eindpunt Las Vegas)
Vervolgens ga je weer naar het oosten ( Mesa Verde , Canyon de Chelly)
en daarna weer naar het westen Grand Canyon, Las Vegas

Een logischer route zou zijn: Dinosaur- Moab (Arches) Mesa Verde - Canyon de Chelly- Grand Canyon- Bryce Canyon- Zion Las Vegas.


Je pobeert m.i het noordwesten en het zuidwesten ( waar de meeste mensen 2 reizen voor uittrekken) in 21 dagen te bezoeken.
Ik zou een keuze maken en een gedeelte weglaten.
Ik zou dan  de volgende route rijden;
Las Vegas- Grand Canyon- Monument Valley- Moab- Vernal- Grand Teton- Yellowstone- Salt Lake City- Bryce Canyon - Zion- Las Vegas .
 Dan heb je een hele mooie route met alle tijd voor de mooie parken en ook nog tijd om af en toe eens een leuk plaatsje te bekijken.
Veel wandelen hoeft niet, hebben wij ook niet gedaan. De meeste viewpoints in de parken zijn goed met de auto te bereiken.

Misschien kun je wat inspiratie halen uit onze twee reisverslagen:
http://www.backtotheusa.web-log.nl/ ( noordwesten)
http://wunnik.web-log.nl/ (zuidwesten)

Marjon

#3 - 31-01-2007, 17:58 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

FC BoZ

Dames, bedankt.
De boodschap is duidelijk en ik denk ook wel terecht. Ik heb nog eens goed naar de dagafstanden gekeken en daar zitten er zeker een paar in die niet realistisch zijn. Ik ga daar dus nog eens rustig voor zitten.
Voorlopig zie ik 3 opties:
-   minder ver naar het westen; dus vanaf Yosemity naar Crater Lake (in 2 dagen) en van daar in 3 dagen naar Yosemity, of
-   het bezoek aan Mesa Verde en Canyon de Chelly schrappen, of
-   allebei de aanpassingen

Verder ga ik nog eens kijken naar de ‘lus’ die Marjon noemt. Met een wat andere volgorde komt daar misschien ook wel wat ruimte in het programma.
Yellowstone is voor mij een must en daar had ik ook al een extra nacht voor uitgetrokken. Maar als 1 nacht bij de Grand Canyon wel genoeg is, kan ik wat langer in Yellowstone blijven.
Dinosaur is natuurlijk gesloten (wist ik wel, maar was even uit mijn geheugen weggevallen), maar voor de reisdagen maakt dat niet veel uit. ik zal toch wel 2 dagen nodig hebben om van Yellowstone naar Arches te komen.

Leuk om jullie reisverslag van vorig jaar te lezen Marjon. Hoe is jullie de route van Grand Teton naar St.George (11/8 tot 13/8) bevallen? Denk je dat daar met een grote logge camper ook goed te rijden valt?
Jammer dat jullie geen ervaring hebben met campgrounds. Misschien leest er nog iemand mee die iets kan zeggen over de noodzaak van reserveren in juni.

Zodra ik wat gesleuteld heb aan de route, meld ik me weer. Ik hoop dat jullie dan weer kritisch willen meekijken.

groet,
Ferry
#4 - 31-01-2007, 22:13 uur

vana

Leuk om jullie reisverslag van vorig jaar te lezen Marjon. Hoe is jullie de route van Grand Teton naar St.George (11/8 tot 13/8) bevallen? Denk je dat daar met een grote logge camper ook goed te rijden valt?
Jammer dat jullie geen ervaring hebben met campgrounds. Misschien leest er nog iemand mee die iets kan zeggen over de noodzaak van reserveren in juni.

Het gedeelte van de route: Grand Teton via Bear Lake naar Logan was erg mooi. het was gedeeltelijk wel bergachtig maar volgens mij wel te doen met een camper. Helemaal zeker weet ik dat echter niet want ik heb nooit in zo'n ding gereden, maar een aantal leden van een ander forum hebben dit volgens mij ook met de camper gereden.
Het gedeelte van Logan naar Beaver was saai.
Tussen Beaver en St George hebben wij Cedar Breaks en Kolob Canyon bezocht en dat vonden wij echt geweldig mooi. Dat kan ik je aan raden.

Dat Yellowstone een "must"is kan ik heel goed begrijpen. Wij zijn er 3 nachten geweest en dat vonden we veel te kort.
Volgend jaar gaan we naar het Noordwesten en Canada en dan willen we absoluut weer een paar dagen naar Yellowstone.
Wat het meeste indruk op ons gemaakt heeft was 's morgens heel vroeg opstaan en dan, terwijl de nevel nog boven de bomen hing, door het park te rijden.
Dan is het nog heerlijk rustig in het park en beginnen de dieren net te ontwaken. Zelfs onze tienerkinderen vonden dat geweldig.

Marjon
#5 - 01-02-2007, 20:09 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

FC BoZ

Zo. Dat kan goed helpen bij het uitwerken van een alternatieve route.
Ik heb nog eens op m'n gemak gekeken en ga waarschijnlijk de hele westelijke route schrappen en vervangen door een route langs Salt Lake City. En dan komen jouw suggesties goed van pas, Marjon.
Dit weekend timmer ik een alternatief in elkaar.

Ferry
#6 - 01-02-2007, 23:33 uur

Marianne

Zo. Dat kan goed helpen bij het uitwerken van een alternatieve route.
Ik heb nog eens op m'n gemak gekeken en ga waarschijnlijk de hele westelijke route schrappen en vervangen door een route langs Salt Lake City. En dan komen jouw suggesties goed van pas, Marjon.
Dit weekend timmer ik een alternatief in elkaar.

Ferry


Ik ben benieuwd! Misschien heb je nog iets aan onze reisverslagen:
- Denver - San Francisco (via oa Yellowstone)
- Seattle - San Francisco

Marianne
#7 - 01-02-2007, 23:57 uur

Hans B

Hallo,
even reagerend op je 1e reisdag Las Vegas - Death Valley.
Ik weet nagenoeg zeker dat je met een camper van1 mei - 1 oktober niet door de Death Valley mag rijden.
Trek dit zelf ook even na bij je verhuurmij. dit zou meteen van grote invloed op je reisschema.
Verder heb ik nog wel enkele dingetjes, maar dit eerst.
groeten, Hans
#8 - 02-02-2007, 12:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

FC BoZ

Dank je, Hans.
Dat bevestigt mijn plan om de route richting de kust te schrappen. Death Valley is dan voor een andere keer.
#9 - 02-02-2007, 22:31 uur

FC BoZ

Zo. Dit is ‘m dan in grote lijnen. Zelf begin ik hier al wel een goed gevoel bij te krijgen.
De etappes (exacte begin- en eindpunten) zijn nog wel aan te passen. Afhankelijk van de te bezoeken plaatsen en  campgrounds moet dat nog nauwkeuriger worden bepaald. Ook heb ik nog niet goed gekeken naar de routes van Marjon en Marianne voor de trip vanaf Yellowstone naar het zuiden. Daar ga ik dus zeker nog dieper induiken. De route vanaf Bear Lake naar Gunnison via de I15 spreekt mij het minst aan. Suggesties zijn dus zeer welkom.

Maar nu ik weet hoe de route in grote lijnen kan gaan lopen, kan ik wat beter kijken naar de bezienswaardigheden. En een omweg is dan natuurlijk goed mogelijk.
Kijk mee als je wilt en geef me wat tips. Natuurlijk ga ik daarvoor ook kijken in reisverslagen. Goed gejat is immers beter dan slecht bedacht.

Dit wordt dan de route (voorlopig):

Dag 1 (zaterdag 9 juni): Las Vegas – Kingman, via Hwy93 (160km)
Dag 2 (zondag 10 juni): Kingman – Grand Canyon (275km)
Dag 3 (maandag 11 juni): Grand Canyon – Page (220km)
Dag 4 (dinsdag 12 juni): Page / bezoek Antelope Canyon
Dag 5 (woensdag 13 juni): Page – Monument Valley (255km)
Dag 6 (donderdag 14 juni): Monument Valley – Mesa Verde NP (170km)
Dag 7 (vrijdag 15 juni): Mesa Verde NP – Arches NP (220km)
Dag 8 (zaterdag 16 juni): Arches NP (60km)
Dag 9 (zondag 17 juni): Arches NP – Flaming Gorge NRA (400km)
Dag 10 (maandag 18 juni): Flaming Gorge NRA – GrandTeton NP (400km)
Dag 11 (dinsdag 19 juni): Grand Teton NP – Yellowstone NP (200km)
Dag 12 (woensdag 20 juni): Yellowstone NP (120km)
Dag 13 (donderdag 21 juni): Yellowstone NP (120km)
Dag 14 (vrijdag 22 juni): Yellowstone NP (120km)
Dag 15 (zaterdag 23 juni): Yellowstone NP – Bear Lake (400km)
Dag 16 (zondag 24 juni): Bear Lake – Gunnison (410km)
Dag 17 (maandag 25 juni): Gunnison – Bryce Canyon NP (190km)
Dag 18 (dinsdag 26 juni): Bryce Canyon NP – Zion NP (110km)
Dag 19 (woensdag 27 juni): Zion NP – Valley of Fire SP (215km)
Dag 20 (donderdag 28 juni): Valley of Fire SP – Las Vegas (85km)

Ik wil proberen ervoor te zorgen dat het bezoek aan Yellowstone en de andere populaire parken niet in het weekend valt. Is het ondanks dat toch verstandig campgrounds te reserveren?
Verder een vraagje over de Hoover Dam. Klopt het dat daar werkzaamheden zijn en dat er dus kans is op stremmingen? In dat geval kunnen we waarschijnlijk beter via de 95, 163 en 68 naar Kingman. Of is de route over Highway 93 er een die we niet mogen missen?
Kent iemand Highway 191 van Vernal naar Jackson? Is die weg te doen met een camper van 30ft?

Overigens kun je op m’n website in aanbouw (!) een routekaartje vinden (ja, ik beschik inmiddels over een heuse routeplanner) en een wat uitgebreidere beschrijving van de route.
Zie daarvoor http://members.home.nl/ferry.carlier/reizen/2007/reizen2007.html.
#10 - 04-02-2007, 21:19 uur

Hans B

Hoi Ferry,
je zit in juni, dus dan is het in de VS nog wat rustiger, maar even een mail sturen naar de betreffende campsites kan nooit kwaad. Wij boon docken vrijwel altijd.

Of er werkzaamheden aan de Hooverdam zijn, weet ik niet.
De 93 naar Kingman is ιιn rechte streep.

Ik heb de route Vernal - Jackson vv. gereden via Kremmerer (189) is zeer goed te goed, de 191 zal hetzelfde zijn.

Hans
#11 - 05-02-2007, 09:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

FC BoZ

Dag Hans,

Bedankt voor je reactie.
Als het niet echt nodig is, reserveer ik liever niet vooraf. Ik blijf dan flexibel in de aanpassing van de route aan de omstandigheden. Dat bevalt me meestal het beste. Maar ik zal eens een mailtje sturen naar een paar campgrounds om te horen of ze verwachten in juni vol te zitten.
Aan de 93 zal ik dus niks missen als ik een andere route kies. Daar kan ik dus later nog over beslissen.
De 189 en de 191 ga ik eens met google earth vergelijken. Ik krijg dan in ieder geval een redelijke indruk.

Ferry
#12 - 05-02-2007, 18:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15