Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis west Amerika

Discussie gestart

haasje

Hallo Allemaal,

Wij (2 volwassen en 1 kind 1jr) willen dit jaar voor het eerst een camperreis door west Amerika doen.
Ik zag al verschillende leuke routes naar diverse National Parks etc.
Nou is mijn vraag of jullie mij kunnen vertellen waar ik dit het beste kan boeken?
Ik zag Jan Doets en my travelhome, iemand enig ervaring mee? Of kan je het beste zelf de vlucht en camper online boeken?
We hebben ook nog niet een specifieke maand in gedachten maar willen buiten het hoogseizoen gaan.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben!

Groetjes,

Angela
#1 - 21-02-2009, 14:24 uur

hdeweert

Hallo Angela
De meeste Amerika gangers stellen zelf hun reis samen via het internet. Er is Niets mis met reisbureaus als Jan Doets, Exit reisen etc.
maar het zelf regelen is soms een stuk goedkoper. Je kunt dit helemaal via het internet doen. Kijk wat reisvolders door lees wat
reisverslagen en stel globaal je reis samen, zet deze hier op het forum en stel je vragen over de te rijden route de te huren camper
en waar je wilt overnachten.
Alles is natuurlijk afhankelijk van de tijd waarin je gaat en de hoeveelheid tijd die je hebt en wat je allemaal wilt gaan zien en doen.
Succes
Harm
#2 - 21-02-2009, 14:42 uur

Marianne

Of de meeste Amerika gangers het zelf regelen weet ik niet, het geldt wel voor de meeste mensen hier op het forum.
Maar ik weet niet hoe het met camperhuur is, daarvoor kun  je toch het beste een reisorganisatie inschakelen denk ik, je kunt een offerte aanvragen bij bijvoornbeeld www.tiogatours.nl .

MArianne
#3 - 21-02-2009, 16:25 uur

peter1962



Het huren van een camper kan je het beste via bijv Travelhome of Jan Doets doen, rechtstreeks in de VS is duurder. TH en JD verhuren campers van Road Bear, El Monte, Cruis America enz enz.
Wat belangrijk om voorag te bepalen is: Waar wil je beginnen / eindigen (ergens anders inleveren kost vaak extra) en hoeveel mijl denk je af te gaan leggen (lang leve google maps).
Qua type ben je met een C23/25 wel goed. Overnachten kan je op een van de vele campings (gewonen of bijv KOA) of in de state parks.

Vluchten e.d. kan je misschien wel het beste zelf boeken. De vorge keer hadden we alles zelf geboekt, alleen de camper bij TH.
Nu hebben we een pakket bij JD (waar we enkele dingen uit gehaald hebben) maar ik heb sterk het idee dat we niet echt goedkoop uit zijn maar het gemak telt ook .......

Mail gerust als je meer wilt weten

Peter
#4 - 22-02-2009, 10:31 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Hans B



< -------


groetn, Hans
#5 - 22-02-2009, 12:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

haasje

Bedankt voor jullie tips.
Ik heb bij Tioga tours en travelhome een offerte gevraagd, ben benieuwd. We willen naar Los Angeles vliegen en daar een rondje maken.
Als we 3 weken gaan is dit rondje leuk en te doen met de camper? Of zitten we dan te veel 2 dagen op 1 plek?
Dag 1    Los Angeles
Dag 2    Los Angeles
Dag 3    California Coast
Dag 4    California Coast
Dag 5    San Francisco
Dag 6    San Francisco
Dag 7    Yosemite NP
Dag 8    Yosemite NP
Dag 9    Death Valley NP
Dag 10  Las Vegas
Dag 11  Zion NP
Dag 12  Bryce NP
Dag 13  Lake Powell / Page
Dag 14  Lake Powell / Page
Dag 15  Grand Canyon NP
Dag 16  Scottsdale
Dag 17  Palm Spring
Dag 18  ???
Dag 19 Inleveren Camper
Dag 20 Vlucht naar huis

Hans wat kost bij jou de camperhuur? Is dit ook aan de westkust?

Gr,

Angela
#6 - 22-02-2009, 14:41 uur

Marianne

Prima rondje, maar schrijf het eens wat uitvoeriger uit en kijk naar de rijtijden, dan krijg je een beter beeld van de tijd die je in de steden en in de parken hebt. Je zit nu helemaal niet 2 dagen op 1 plek, maar slechts een volle dag. Vind ik voor Yosemite en San Francisco erg weinig.
Ook het stuk Yosemite- Death Valley is nogal krap nu. Denk er ook aaan dat je in de zomermaanden niet met de camper door Death Valley mag rijden, en dat je buiten de zomermaanden kans hebt dat de Tioga Pass dicht is. Ik zou hoe dan ook nog een overnachting tussen yosemite en DV plannen.

Een nacht bij Zion betekent dat je niet echt veel tijd voor het park hebt. Ik weet ook niet wat jullie precies willen doen, veel wandelen is misschien niet de bedoeling (hoewel je met een rugdrager toch aardig wat kunt doen)?
Waarom Scottsdale en Palm Springs? Je zou in plaats daarvan ook Sedona kunnen bezoeken, of doe tussen Page en de Grand Canyon nog een overnachting bij Monument valley. Twee nachten in Page kan, maar dat lijkt me ook afhankelijk van wat je wilt doen en in welke tijd van het jaar je gaat (het kan er erg heet zijn).

Marianne
#7 - 22-02-2009, 15:40 uur

Hans B

Hans wat kost bij jou de camperhuur? Is dit ook aan de westkust?
Angela

Zoals onder de foto staat Buffalo (TX).
TX = Texas, ligt elders in de VS.
#8 - 22-02-2009, 16:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Rina

wij hebben nu voor de 2e keer onze reis bij Travelhome geboekt (camper en vlucht) en zijn over deze organisatie erg tevreden. Van Jan Doets gingen mijn haren een beetje overeind omdat we de gids die we hadden aangevraagd moesten betalen..belachelijk als je een reis ga boeken...maar goed kzal wel een hollander zijn hahahaha
#9 - 22-02-2009, 20:08 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15