Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camperrondreis

Discussie gestart

mootje

hallo,

heeft iemand ervaring met het rechtstreeks huren bij de verhuurder van de camper in America? We willen eind april 2008 graag een rondreis maken door het westen en via de site van Cruise America kan ik wel een camper boeken maar ik weet niet of ik dan nog ergens op moet letten. Verzekering, extra miles. heeft iemand hier ervaring mee?
de vlucht willen we dan boeken via cheaptickets.nl. misschien ook iemand met ervaring?

alvast bedankt
#1 - 10-01-2008, 23:00 uur

babarage

ik ben groot voorstander van dingen zelf regelen maar gezien de verzekeringskwestie boek ik auto en camper altijd in Nederland.  Auto welliswaar vaak rechtstreeks bij Hertz maar dan wel hertz.nl waardoor de verzekeringen ook goed geregeld zijn.   kun je zoveel goedkoper de camper boeken rechtstreeks bij cruise america, als het niet al te veel scheelt, niet nadenken, gewoon bij een nederlands reisbureau doen (oh en cruise america gaat me niet dankbaar zijn maar als je kan kiezen voor een andere verhuurder... zou ik dat toch doen, het zal altijd mijn laatste keuze zijn als verhuurder gezien mijn ervaringen met hen en de campers waar beide keren nare dingetjes aan mankeerden zoals haperende koelkasten en verwarmingen en het personeel... tja.  bij elmonte had ik beide keren een goeie camper en aardige mensen achter de balie)
#2 - 10-01-2008, 23:15 uur

Hans B

< - - - -  ^-^   Is dit iets?
#3 - 12-01-2008, 13:08 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2008, 15:56 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dedokter

Ik heb veel zaken op diverse manieren onderzocht en ik kon, als ik zelf alles regelde, niet in de buurt komen van een aanbieding van de eerste de beste USA reis-aanbieder. Hier vlucht en camper regelen met een all-in prijs zodat je niet al die verzekeringen, belastingen, mijlpakketten en uitrustingen hoeft te kopen. Is slechts mijn advies.

Wij gaan 9 mei voor 23 dagen South-West met C-30 van CA.
#4 - 14-01-2008, 22:16 uur
2008/2010/2014: Class C rental 3 weeks
2015-2020: Class A Jayco Precept 31UL + Smart for 2
2020-xxxxx: Class A Tiffin RED 37PA + Smart for 2

ruud

Ik heb het nog niet meegemaakt dat rechtstreeks boeken bij Cruise America goedkoper is. Gewoon in Nederland regelen dus. Ik ben het ook niet eens met de opmerkingen van Babarage. Zelf heb ik al 8 keer gehuurd bij Cruise America en altijd een (niet altijd nieuwe) maar wel goed werkende camper meegekregen. Geen klachten dus. Wel heb ik diverse malen El Monte huurders op de campground naast me gehad die een camper met flinke mankementen hadden meegekregen. Na telefonische klachten bij het verhuurstation tijdens de vakantie werden ze niet geholpen maar ze mochten het gewoon bekijken.
Je moet het dus treffen. Cruise America is wel de goedkoopste want ik doe altijd flink aan prijsvergelijking en een duurdere camper van El Monte is geen garantie voor betere service. Ik heb ook voor dit jaar weer een camper bij Cruise gehuurd via Wereldcontact. Met de vliegtickets waren ze te duur omdat er dan nog van alles bijkomt dus die heb ik online geboekt bij United airlines via hun eigen Nederlandse site. Hier betaal je geen boekingskosten of lidmaatschap zoals bij Wereldcontact. Een prettige vakantie. Ruud.
#5 - 16-01-2008, 01:01 uur

trisch39

Ben het ook eens met de meeste antwoorden, dus in Nederland regelen.
Wij hebben twee keer een camper gehuurd bij CA, beide een heel  goede ervaring, zelfs beide keren een nieuwe meegekregen
Daarbij, met versch. prijsvergelijkingen kwam de huur van een camper zelfs goedkoper uit bij een reisbureau , dan rechtstreeks.
Daarbij, dan weet je zeker dat de verzekeringen goed geregeld zijn, dat is echt belangrijk. Vraag dat goed uit, wat is je eigen risico enz.

Maar onze ervaringen met CA waren prima, een maal via station in Las Vegas, 1 x via LA.
Wat ook goed beviel was de "early Bird" Niet goedkoop, en ook afh. van de dag van ophalen.
de eerste keer hadden we dat niet genomen, dus moet je vervoer zelf regelen, dus taxi. Die verhuurstation zitten meestal ver weg, dus dat kost ook geld.
Tweede keer, hebben we de camper opgehaald in LA, de eerste nacht doorgebracht op LAX in een hotel. We werden keurig opgehaald, en daarbij, dan ben je ook vroeg op weg met je camper, en dan is die ophaaldag niet zo verloren. Anders mag je hem pas 's'middags ophalen. En bij inleveren wordt je weer op LAX afgezet, prima dus
#6 - 16-01-2008, 15:08 uur

Liddin

Hallo Mootje,

Wij gaan ook in april 2008 een camperrondreis maken. Camper geboekt bij Canusa: Duitse reisorganisatie, verreweg de goedkoopste omdat de verzekeringen goedkoper zijn dan in Nederland. Het complete eigen risico is afkoopbaar voor 5 euro per dag! Garantievoorwaarden hetzelfde als bij  Nederlandse touroperators. Ook alleen maar goede recensies gelezen hierover. Ook op dit forum.

Lidwien 

#7 - 16-01-2008, 16:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15