Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

campground reserveren??

Discussie gestart

mariel

hallo,

we gaan volgend jaar met een camper door west amerika rondtoeren en mij vraag is of het echt nodig is om in juli/aug campgrounds te reserveren.

wat zijn jullie ervaringen?? op sommige plekken kom je laat in de middag aan en heb je dan nog wel een plekje. Ik heb weinig zin om na een lange afstand gereden te hebben nog 2 uur kwijt te zijn aan het zoeken naar een plekje om te staan.

klopt het dat je sommige campgrounds alleen per telefoon kunt boeken??

kun je na boeken nog iets annuleren of verschuiven??

de parken waar het om gaat:
mount rainier nat park
glacier
yellowstone ( waar is het slimste, eerst boven dan beneden of gewoon midden in het park)
grand teton
arches (moab)
page
grand canyon north
bryce canyon
zion

alle info is   welkom, ook info (ervaringen)over de campgronds zelf

alvast bedankt

mariel
#1 - 08-10-2010, 11:38 uur

Hans B

Heel lastig om te zeggen : "Je moet reserveren".
Ik zou de camping waar je naartoe wilt 2 dagen te voren bellen of er plek is en dan vastleggen.
Je weet zeker dat je dan plek hebt en als die er niet is heb je tijd een alternatief te zoeken.
Als je nu alles vastlegt, beperk je jezelf in je vrijheid.

Yellowstone zat in 2009 eind juni zelfs al enkele dagen "vol", wat men nog nooit eerder had meegemaakt.
De verdere NP's waar je komt heb ik nog geen 'vol' meegemaakt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet zo kan zijn.
#2 - 13-10-2010, 15:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Grand Canyon North Rim heeft maar 1 camping en er iets niets in de buurt, dus die zou ik zeker reserveren. Yellowstone zat dit jaar ook aardig vol, ook de campings die je niet kunt reserveren.
In Grand Teton hebben wij in juni ook al eens voor een volle camping gestaaan, dus die zou ik ook reserveren.
Wil je bij Arches in het park zelf staan of in Moab? Ik geloof dat de camping in Arches ook snel vol is, maar je hebt in Moab voldoende uitwijkmogelijkheden.
Kijk ook eens op de sites van de parken om te zien hoe snel de campings vol zijn. Op de site van Bryce staat bijvoorbeeld: Sites fill by early afternoon during the summer months. Zowel bij Bryce als bij Zion heb je ook buiten het park mogelijkheden.

Ik heb geen idee hoe het zit met annuleringen, maar in de parken valt de prijs heel erg mee, dus zelfs als je niets terug krijgt zou dat geen reden hoeven te zijn om eens van je planning af te wijken. Maar je kunt je afvragen in hoeverre je van je planning af wilt en kunt wijken; je zult toch op een bepaald moment de camper in moeten leveren.

Hoe je moet reserveren zal verschillen per camping, ik weet niet of er campings zijn die je alleen maar telefonisch kunt boeken, dat zul je wel op de sites van de campings kunnen vinden. Zorg dat je telefoonnummers hebt (ik geloof dat je een campinggids krijgt) zodat je zo nodig van te voren kunt bellen.

Marianne
#3 - 13-10-2010, 21:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15