Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camping ten Oosten van Yosemite?

Discussie gestart

Danielle

Hallo,

Wij gaan in mei 2009 weer naar Amerike. We gaan ook langs Yosemite. Nou had ik al gelezen dat het daar er vol is ivm overnachten. We zijn donderdag 28 mei in Yosemite voor 3 dagen. (niet handig in het weekend, ik weet het. Maar het is niet anders.)
Alle campings in het park zijn uiteraard al vol. Nu willen we aan de Oost kant buiten het park in de buurt van de Tioga pass naar een camping. Maar welke?
Heeft iemand een tip welke camping, voor een camper en full hookup (ivm kachel, volgens mij kan het daar s'nachts koud zijn). Voorkeur aan een meer.
Alvast bedankt,

Groetjes,
Danielle
#1 - 17-04-2009, 16:10 uur

koosv

Daniëlle,

grote kans dat die pas nog dicht is, en daar zal je toch doorheen moeten als je ten oosten wil zitten
zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm
citaat:
"There is no estimated opening date for the Tioga Road, although it usually opens in late May or early June, conditions permitting. "

Koos
#2 - 17-04-2009, 17:32 uur

Danielle

Hallo Koos,

Wij komen uit het Noorden, Reno dus hoeven volgens mij niet over de Tioga pass om aan de west kant van Yosemite te komen. Na Yosimite gaan we richting Kings Canyon/Sequia dus als Tioga niet open is, is het jammer maar volgens mij geen probleem.
We zoeken dus een camping aan de oost kant en van daaruit bezoeken we het park.

Groetjes,
Danielle
#3 - 17-04-2009, 18:55 uur

Marianne

Danielle,

Ik denk dat je de westkant bedoelt; als je aan de oostkant overnacht en de Tioga Pass is nog gesloten, dan kom je het park niet in, tenzij je een flinke omweg maakt.
Vanuit Reno kun je via de 88 en een deel van de 49 (goudzoekersroute) naar de westingang van Yosemite rijden. Is de Tioga Pass wel open, dan zou ik die route nemen, dus via de 395.
Aan de westkant van Yosemite heb je mogelijkheden in Groveland. Kijk ook eens hier voor kampeermogelijkheden buiten het park 
Je kunt ook altijd proberen of er iets vrijkomt in het park.

Marianne
#4 - 17-04-2009, 19:33 uur

Danielle

Hallo Marianne,

Dank voor je uitleg, dom van mij, maar ik wist eigenlijk niet dat de Tioga pass de enige ingang in het oosten is.
Dat is nog niet zo een ramp, we zijn ook van plan naar Kings Canyon/Sequia te gaan en dan weer omgoog naar San Francisco, dus dan zouden we ook langs de westkant van Yosimite kunnen gaan.
In ieder geval bedankt,

Groetjes,
Danielle
#5 - 17-04-2009, 21:14 uur

Marianne

Hier staat een oveizchtelijk kaartje, de 120 naar het oosten vanaf ongeveer Crane Flat (de Tioga Road) is tot eind mei gesloten.
Er zijn 3 ingangen aan de (zuid)westkant van het park, als je daar in de buurt overnacht zit je goed om het park binnen te rijden. Op de uitgebreide kaart (de pdf file) zie je ook wat campings buiten het park liggen zoals bij El Portal. El Portal is ook een prima locatie, ik vind de route langs de 140 prachtig om te rijden.

Marianne
#6 - 17-04-2009, 22:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15