Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

campings

Discussie gestart

kleg

Beste forum leden,

Kunnen jullie mij misschien helpen aan campingadressen.
Wij zijn waarschijnlijk van plan om een camper te huren, maar kunnen we overal zomaar gaan staan (gevaar) of moeten we per dag een plaats huren.
We hebben de KOA site al gevonden maar kunnen niet alle campings daar vinden, jullie hebben waarschijnlijk nog veel meer ideeën.
We zijn ook van plan om een stukje route 66 te rijden.
Hieronder onze reis.

San fransisco
Santa monica-
Scottsdale
Grand canyon
Page-
Lake powell
(Bryce canyon-Salt lake city)  optie
Bryce canyon
-Zion
Las Vegas
Death valley
Bishop-
Yosemith NP
Mariposa-
San Fransisco.

bedankt zovast.
Karin
#1 - 20-10-2010, 15:48 uur

Hans B

Op onderstaande site is ook info te vinden.

http://www.woodalls.com/rv-camping/

Zelf kampeer ik al jaren 'langs de kant van de weg'
Nog weinig problemen ondervonden.
Alleen als je op privé terrein staat (bv een school) wil de security wel eens langskomen en stuurt je weg.
WalMarts is ook nooit een probleem.
#2 - 21-10-2010, 10:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Deborah

Er is een groot verschil tussen de privat campings (KOA etc.) en de staatscampings of nationale park campings. Wij vonden de laatste veel leuker omdat de plekken veel groter zijn en je midden in de natuur overnacht.  Bij de privat campings sta je in een parkeerlaan; wel heb je natuurlijk alle luxe door aansluiting op water/electriciteit en soms ook dump, en meestal gratis internet.
Privat zijn gemiddeld zo'n 30 tot 40 dollar per nacht, state/np 10-20 dollar. Wij hadden de Trotter bij ons waar tips voor campings instonden; was soms handig, hoewel de gids niet echt gericht is op camperreizigers waardoor wij een camping wel eens anders beoordeelden.

Als je nog wat tips wilt lezen over campings, zie onze website rijkaartjes.waarbenjij.nu bij het verslagje Campings.
#3 - 21-10-2010, 23:07 uur

Nelleke

Als je nog wat tips wilt lezen over campings, zie onze website rijkaartjes.waarbenjij.nu bij het verslagje Campings.

Ik lees daar:
rand Canyon Mathers Campground NP, gratis dump en drinkwater 18 ----
Lake Powell Lone Rock Geen 10 ---
Monument Valley Geen 10 ---

Wat bedoel je met bijv 18 en geen 10?

enne  :D ik lees weer veel leuke dingen in je reisverslag waar ik wat aan heb :afro:
#4 - 22-10-2010, 16:19 uur
Nelleke



Bakvet

Mag ik raden? 18 = dollar, geen = geen water-aansluiting.

Bij Monument Valley sta je gewoon op een open terrein. Als ik het goed begrijp staat die nieuwe lodge op de plek waar vroeger de campground was. Je kunt beter naar Goldings Lodge and Campground gaan. Daarzie je Monument Valley ook liggen in de verte.
#5 - 23-10-2010, 14:47 uur

obeliks

Kijk even in mijn verslag. We zijn afgelopen zomer ook met een camper geweest. In 1 woord GEWELDIG. Je kunt best wel redelijk goedkoop kamperen.
#6 - 23-10-2010, 15:15 uur

Marianne

Voor campings in de parken kun je het beste op de site van de parken kijken, via www.nps.gov .
Wannneer gaan jullie? Death Valley mag je in de zomer niet in met een camper.
Mariposa zou ik niet doen, dan zit je veel te ver van Yosemite Valley af. Probeer in de vallei te staan, dan kun je voor veel dingen de camper laten staan. Je moet dan 5 maanden van te voren reserveren, zorg dat je op tijd weet hoe het werkt.

Marianne
#7 - 23-10-2010, 17:12 uur

Nelleke

Mag ik raden? 18 = dollar, geen = geen water-aansluiting.


Ok voorbeeld met 18 dollar snap ik maar zou het geen=geen elektra kunnen zijn? Want wateraansluiting vind ik dus echt helemaaaal niet belangrijk. En stroom eigenlijk ook niet ;)

Ik heb trouwens in Mapsource de garmin kaarten (niet city navigator) van de USA zitten en ben verbaasd over (als ik ver inzoom) het aantal campings wat ik zo vind. En de meeste vind ik dan wel weer terug op diverse sites van parken in de staten. Maar dat zijn inderdaad allemaal de geen water/geen elektra campsites van onder de 20 dollar maar wel midden in de natuur en wel geschikt voor RV tot max 10 meter.

Ik vind beide kaarten in  Mapsource een bron van voorpret bij het uitstippelen van reis, Daarnaast zet ik er ook de waypoints in van diverse tracls en trails die ik hier en daar vind. Wat een voorpret!
#8 - 24-10-2010, 17:03 uur
Nelleke



Deborah

Goed geraden, het cijfer is het aantal dollars per nacht, het woord 'geen' slaat op geen faciliteiten, dus doorgaans geen wateraansluiting en electriciteit. Soms is er wel een dump op de camping, of in de buurt waar je gebruik van kunt maken.
Ik had het allemaal prachtig in een tabel gezet, maar dat kreeg ik niet zo mooi op de website....
#9 - 24-10-2010, 18:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15