Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Colorado: Delta - Montrose - Ouray

Discussie gestart

dirkv46

Komende van Arches volgen we de route Delta - Montrose - Ouray om op dag 2 in Mesa Verde te eindigen.

Overnachting zou het best uitkomen in Montrose of Ouray. Welk is de beste plaats om een avond te verblijven en wat van het stadje te zien ?
#1 - 24-06-2008, 20:53 uur

Chiefram

Als ik je een tip mag geven, rij dan van Ouray, CO via de Million Dollar Highway - US 550 - naar het plaatsje Silverton, CO en verblijf in The Wyman Hotel &  Inn. Dit is zeker de moeite waard. De Million Dollar Highway is een van de mooiste routes in de Rocky Mountain en The Wyman Hotel & Inn is een van de beste hotels in de omgeving. Die ervaring (het hotel) zul je niet snel vergeten en je 'proeft' er de echt oude Amerikaanse sfeer, maar op een zeer luxe manier. Het is ons favoriete hotel in onze favoriete omgeving.
#2 - 25-06-2008, 06:07 uur

dirkv46

He chiefram,
As we van Arches komen via de US 128, dan een visit van 2 uur in het Colorado NM, een stop in Montrose en Ouray, is dit hotelletje dan haalbaar ?
#3 - 25-06-2008, 10:18 uur

Chiefram

Als je van plan bent in Ouray te zijn, dan ligt Silverton maar 23 mile er vandaan. Als je dan toch in Ouray bent, dan moet je echt (als is het alleen maar om even over de Million Dollar Highway te rijden) eventjes Silverton aandoen. Het is echt een mooi oud stadje met schittende oude huizen en goede restaurants!!!

Nu is Ouray ook mooi, maar omdat het zo dicht bij elkaar ligt en je een slaapplaats zoekt, zou ik zelf liever in Silverton overnachten. Dit is natuurlijk een persoonlijke keus, want ook Ouray zal wel goede hotels hebben. Alleen The Wyman is iets speciaals om te overnachten.

#4 - 25-06-2008, 18:13 uur

Marianne

Wij rijden over een ruime maand (het schiet al lekker op) ook van Moab naar Mesa Verde, maar wij moeten dat in 1 dag doen. Het kan natuurlijk vrij snel, maar is het te doen om bovenstaande route in 1 dag te doen? Wij overnachten in Mesa Verde zelf.

Marianne
#5 - 25-06-2008, 19:51 uur

Chiefram

Wij rijden over een ruime maand (het schiet al lekker op) ook van Moab naar Mesa Verde, maar wij moeten dat in 1 dag doen. Het kan natuurlijk vrij snel, maar is het te doen om bovenstaande route in 1 dag te doen? Wij overnachten in Mesa Verde zelf.

Marianne

Marianne, dit is geen probleem. Moab en Mesa Verde liggen maar 3 uurtjes rijden van ekaar vandaan en is zeker te doen in een dag. Mese Verde NP is schitterend om te zien, dus je moet er wel een paar uurtjes voor vrij maken. Als je 's morgens vroeg uit Moab vetrekt dan heb je alsnog een groot gedeelte van de dag om er door te brengen. Ik geloof dat het iets van 150 mile uit elkaar ligt.
#6 - 25-06-2008, 22:02 uur

dirkv46

De route die ik voorstel is volgens mij te veel voor 1 dag. Via Google maps:
Moab - Ouray = 4h16
Ouray - Mesa Verde (visitor center) = 2h40

Dit zonder stops en zonder de Rim tour in Colorado National Monument.
Marianne, wij gaan deze route half september doen. Graag ik jou ervaringen vernomen.
#7 - 26-06-2008, 12:23 uur

Ine

Vanuit Moab naar Mesa Verde kan je wel in 1 dag doen als je via de zuidelijke route via Monticelli (Hwy 191 en Hwy 160) gaat rijden
Als je besluit de (echt heel mooie) omweg via Montrose te rijden, zit je al meteen op ruim 500 km. (ca. 300 mijl).
Colorado NM ligt evenwijdig aan Hwy 50, het is nauwelijks een omweg, maar uiteraard kan je in het park niet hard rijden.
Ik zou je aanraden een overnachting in Montrose te maken en dan misschien ook Black Canyon of the Gunnisson N.P. te bezoeken.
De volgende dag dan via Ouray, Silverton, Durango naar Mesa Verde. Dit is een schitterende weg, maar met veel bochten, hoogteverschil (je rijdt over een paar passen) , soms wat smal, dus hiervoor heb je ook weer aardig wat tijd nodig.
#8 - 26-06-2008, 15:17 uur

Marianne

Het wordt wel erg veel begrijp ik wel, om via Montrose te rijden. Het zou misschien nog kunnen als we daarna nog een hele dag de tijd hadden voor Mesa Verde, maar de volgende dag moeten we al weer verder en ik wil toch minstens 1 rangerwandeling doen in Mesa Verde.
Nu, dan maar weer eens terugkomen  ;)

Marianne
#9 - 26-06-2008, 21:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15