Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

dagen in Los Angeles ,San Francisco en Las Vegas

Discussie gestart

klaas650114

Ik ben bezig met de voorbereiding van een rondreis naar Amerika. Begin in San Francisco dan naar Los Angeles en dan via LasVegas de Grand Circle met als eind Las Vegas. Dit doe ik met twee kinderen van 10 en 16.
Mijn vraag is hoelang heb ik nodig in deze steden. In San Francisco Alcatraz,Fisherman warf en de Cabel Train. In Los Angeles een tour langs de huizen van de steren,Walk of Fame. In Las Vegas sommige hotels. Dit zijn de dingen die ik echt wil zien, maar zijn er nog meer dingen en hoeveel dagen heb ik hier werkelijk nodig, want de een zegt drie dagen is te lang en een ander zegt het is te kort. San Francisco is de aanvlieg route dus de eerste dag van aankomst ben ik toch al kwijt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Klaas
#1 - 18-03-2017, 19:42 uur

Cees A

 welkom op dit forum Klaas,
Je plannen zijn nog erg vaag zie ik.
Misschien doe je wat inspiratie op bij onze voorbeeldroute.
Lees vooral ook de info over de parken en steden in de berichten onder die voorbeeldroute.
Klik hier voor die voorbeeldroute

Je vraagt hoeveel tijd je nodig hebt voor de door jou genoemde steden.
Dat ligt eraan wat je in die steden wil gaan doen.
Voor San Francisco noem je bv Alcatraz, Fisherman's Wharf en de cable cars.
Nou, als je je beperkt tot die 3 dingen heb je aan 1 dag genoeg.
Wil je daarnaast ook nog Golden Gate park zien en wil je fietsen huren om over de Golden Gate brug naar Sausalito te fietsen dan zou ik daar nog een extra dagje voor inplannen.
Voor LA geldt hetzelfde. Wat jij opnoemt kan in 1 dag.
Maar  je reist met kinderen en in LA zijn diverse pretparken.  Denk maar aan Disney en Universal.
Als je daar naar toe wil mag je gerust 1 dag extra per park rekenen.

Voor de tijdsverdeling van de voorbeeldroute waar ik hierboven naar linkte geldt in feite dat principe ook.
In die route heb je overal genoeg tijd voor de highlights, maar ook niet meer.
Wil je ergens in een plaats of een park iets extra's doen dan moet je daar extra tijd voor nemen.

Tot slot nog iets over je (voorlopige) routeplan. Je wil beginnen in San Francisco en dan naar LA rijden.
Ik neem aan dat je via Hwy 1, de kustweg, wilde rijden. Welnu, dat gaat dit jaar niet lukken.
Tijdens een aardverschuiving onlangs is de Pfeiffer Canyon Bridge onherstelbaar beschadigd.
Die brug moet vernieuwd worden en Hwy 1 is daarom bij Big Sur afgesloten voor doorgaand verkeer.
Dat betekent dat je tussen Monterey en Morro Bay de door het binnenland lopende Hwy 101 moet nemen.
#2 - 19-03-2017, 08:28 uur

jhbechthum

Dat betekent dat je tussen Monterey en Morro Bay de door het binnenland lopende Hwy 101 moet nemen.
Een neef en echtgenote willen deze zomer ook Hw1 rijden, maar dan van Los Angeles naar San Francisco.
Ik heb ze gewaarschuwd dat dit niet gaat lukken.
Maar toch heb ik Google Maps erbij gehaald en op basis daarvan lijkt het mogelijk om toch een deel van dat stuk te rijden.
Vanaf Morro Bay 'gewoon' Hw1 nemen tot voorbij Plaskett en voor Lucia Hw1 verlaten via de Nacimiento-Fergusson Rd, Mission Rd en Jolon Rd om zo bij King City op de 101 verder te gaan.
Dan heb je in elk geval nog een deel kustweg te pakken.

Idee?

Johan.
#3 - 10-04-2017, 21:11 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

@jhbechthum  :  Je citeert een stuk uit een antwoord van mij aan iemand die met een redelijk krap reisschema zat.
Ik was toen (en ben nog steeds) van mening dat je in zo'n geval niet teveel omwegen moet gaan verzinnen.
Vandaar m'n antwoord, neem vanaf Morro Bay de 101.

Jouw neef en z'n echtgenote hebben blijkbaar meer tijd.
Als jouw neef graag dat stukje kust nog meeneemt kan hij inderdaad de Nacimiento-Fergusson Rd nemen.
Of hij daar iets mee opschiet is vraag 2.
Het is namelijk wel een omweg en hij mist nog steeds het mooiste stuk kustweg, bij Big Sur.
Maar die Nacimiento-Fergusson Rd ligt er, dus theoretisch kan het.
#4 - 10-04-2017, 21:54 uur

jhbechthum

Jouw neef en z'n echtgenote hebben blijkbaar meer tijd.
.....
Of hij daar iets mee opschiet is vraag 2.
Het is namelijk wel een omweg en hij mist nog steeds het mooiste stuk kustweg, bij Big Sur.
In kan niet zeggen dat ze meer tijd hebben :(
Als het mooiste stuk noordelijk van Big Sur is dan heeft de omweg weinig zin.
Enige mogelijkheid is dan vanaf Montery de kustweg te rijden zo ver als je wilt/kunt, en dan weer terug.
Het is voor hen de eerste en (gaan ervan uit dat het de) laatste keer USA is. Vandaar dat ik ze wat mogelijkheden aan wil dragen.

Johan
#5 - 11-04-2017, 21:36 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Aha, ik zie het al, druk reisschema en oom Johan krijgt niet de kans om iets te schrappen ..........   ;D ;D ;D
#6 - 11-04-2017, 22:06 uur

jhbechthum

Best wel een druk schema, maar die jongeren reizen toch sneller dan wij oudjes  :D

Ze hadden als een rondje samengesteld wat op de voorbeeldroute lijkt, maar dan ingekort omdat ze ook naar New York gaan.
Zoals veel USA-beginnelingen zijn de vluchten al geboekt voordat goed naar de route gekeken is.
Ik denk dat ik het niet kan laten om hun route wat uit te pluizen en nog wat gerichte tips te geven (zonder het plannen/voorpret over te nemen).
Misschien wel omdat ik een beetje jaloers ben omdat ik zelf nog een jaartje moet wachten :'(

Johan.
#7 - 13-04-2017, 21:25 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

@jhbechthum   Nog even terugkomen op mijn vorige bericht:
Vanaf Monterey/Carmel kun je een stuk over hwy 1 naar het zuiden rijden en dan zie je wel een mooi stukje kust
Het mooie Point Lobos State Park met z'n ruige kustlijn en de beroemde Bixby Creek Bridge zijn gewoon bereikbaar.
---> Zie deze afbeelding
En Johan, een jaar is zo om.  Voor je er erg in hebt zit je zelf weer in Amerika.  :afro:
#8 - 14-04-2017, 08:34 uur

Hans B

Cees en Johan jullie hebben hele verhalen, maar ik lees niets meer van de topic starter.  :(
#9 - 19-04-2017, 20:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Tja.....Laatst actief: 20-03-2017, 18:52 uur
#10 - 20-04-2017, 09:50 uur

klaas650114

Ten eerste mijn excuus dat ik niet eerder gereageert heb. ik had persoonlijke problemen die ik eerst moest oplossen.
De reden dat ik dit vroeg was,omdat de rest van de eis al vast ligt. Ik zal de route bijvoegen.
Dag 1  Las Vegas – Panquit (Zion)
Dag 2  Panquit – Page (Brice Canyon)
Dag 3  Page – Monticello (Monument Valley)
Dag 4  Monticello-Cortez (Arches,Mesa Verde)
Dag 5  Cortez – Holbrook  (Petrified Forest,Mexican Hat)
Dag 6  Holbrook – Flagstaff  (Meteor Crater)
Dag 7  Flagstaff (vermoedelijk paardrijden)
Dag 8  Las Vegas

Ik rij dus eerst naar het National Park en ga dan de volgende dag deze bezoeken hierna ga ik dan door naar de volgende bestemming.
Ik heb deze rit in 1999 ook gedaan met het verschil dat ik hierna door gevlogen ben naar Memphis en doorgereden naar Nasville.
Twee jaar ervoor ben ik eerst naar Los Angeles gevlogen hierna 13 dagen op Hawaii en toen terug via San Francisco.
Nu ga ik met twee kinderen (10 en 16) en wil deze twee reizen combineren. Nu is de vraag dus hoelang heb ik nodig in deze twee steden en wat is de kortste weg en wat is makelijker. Eerst naar San Francisco dan via Hw 1 (als die los gaat) naar Los Angeles en dan naar Las Vegas of andersom. Dat is dus de reden dat ik vraag hoelang ik in deze twee steden nodig heb (naar pretparken gaan we niet).

In iedergeval bedankt voor jullie advies

Klaas
#11 - 11-06-2017, 18:44 uur

Old Faithful

Ik vind de reis nogal gehaast. Voor Zion N.P. heb je wel heel weinig tijd. Wat zijn je plannen daar? Houd er rekening mee dat je niet met eigen auto Zion Canyon in mag - ik ga even uit van de zomervakantie. Je moet de auto dus parkeren en de shuttle bus nemen. Zion is geen "kijk"park.
Hebben jullie nog plannen bij Page: Antelope Canyon, Horseshoe Bend?
Ik snap de overnachting in Monticello niet. Je kunt beter bij Monument Valley, The View Hotel, Gouldings Lodge, of in Mexican Hat logeren.
Mocht je dat niet willen, dan zou ik die dag doorrijden naar Cortez i.p.v. naar Monticello. Dat is niet veel langer en je bespaart de volgende dag kilometers en een keer in- en uitchecken.
Je komt van Mexican Hat of Monticello naar Cortez langs de Mexican Hat. Je kunt die dan meteen meenemen, al zou ik er geen doel op zich van maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 11-06-2017, 20:00 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Om met je vraag te beginnen, in mijn vorige antwoord schreef ik al dat je de door jou genoemde highlights in San Francisco (Alcatraz, Fisherman's Wharf en Cable Cars) gemakkelijk in 1 dag kunt afwerken.
(uiteraard is hierbij je vliegdag van Amsterdam naar San Francisco niet meegerekend)

Als je 2 dagen voor San Francisco neemt kun je daar wat extra's doen. 
Je kunt naar het Golden Gate park om er bijvoorbeeld een segwaytour door het park te maken. (als je niet van lopen houdt)
Je krijgt dan vooraf eerst een korte cursus segway-rijden en het is mooi om te zien hoe snel iedereen het rijden met zo'n ding onder de knie heeft.
Of je parkeert je auto bij de Golden Gate brug en loopt de brug over.
Je kunt, als je liever fietst, ook fietsen huren om die brug over te fietsen.
Na de brug kun je doorfietsen naar Sausalito en dan met het veerbootje terug naar San Francisco varen.
Als je een vliegdekschip wil bekijken kun je naar Alameda (bij Oakland) rijden om de Hornet te bezoeken.
Zie: ----> https://www.uss-hornet.org/

Je vraag moet dus niet zijn "hoeveel dagen heb ik nodig voor San Francisco".
Je moet jezelf afvragen wat je allemaal in zo'n stad kunt en wil gaan doen. En er is in zo'n stad meer te doen dan je denkt.
Pas daarna komt het aantal dagen aan bod dat nodig is voor die activiteiten.

Hetzelfde geldt voor LA.
Walk of fame in Hollywood heb je snel gezien en bij een tour langs de huizen van filmsterren zie je voornamelijk hoge heggen.
Wat jij wil en wat jij opnoemt in je openingsbericht doe je in een halve dag.
Met een dagje extra zou je nog naar Santa Monica en Venice kunnen gaan, of ga naar de teerputten van La Brea (vlakbij Hollywood)
Tegenover die teerputten ligt een groot en erg mooi automuseum. (als je interesse hebt voor auto's) 
LA heeft echt wel meer te bieden dan Hollywood maar het is maar net wat je wil, waar je interesse naar uitgaat en hoeveel tijd je hebt.

Het wordt eentonig, maar ook voor las Vegas moet je eerst bedenken wat je wil gaan doen.
Je schrijft dat je "sommige hotels" wil bekijken.
Zelfs als je je beperkt tot het centrale deel van de strip, het deel tussen Luxor en Wynn, ben je al een hele dag zoet en heb je 's avonds pijnlijke voeten
Dan ben je nog niet in Downtown (Fremont Street) geweest en heb je nog niet geshopt.
Ook hier is het simpele antwoord dus: Wat jij wil kan in 1 dag.
Ik zou je echter willen adviseren om eens verder te kijken naar de uitgebreide mogelijkheden van deze stad.

Je schrijft dat je je reis start in San Francisco, dan via de kust naar LA rijdt en daarna naar Las Vegas gaat.
De trip langs de kust zou ik doen met 2 tussenovernachtingen. De 1e in Monterey en de 2e in Pismo Beach (of omgeving)
In de zuid-west voorbeeldroute kun je zien wat er langs die kust allemaal te doen is.
Als de kustweg nog gedeeltelijk afgesloten is gedurende je trip dan moet je het stuk tussen Monterey en San Luis Obispo via Hwy 101 rijden.

Tot slot geef je in je laatste bericht een deel van je reisschema prijs.
Old Faithful heeft daar zijn mening al over gegeven (gehaast) en die mening onderschrijf ik volledig.
Onze oplossing, die op details kan verschillen, is hieronder in een schema weergegeven
Ik vind bijvoorbeeld een kort bezoek op doorreis aan Monument Valley genoeg (zo groot is dat park niet)
Ik blijf zo dicht mogelijk bij jouw schema, maar heb Arches geschrapt (heb je toch geen tijd voor)
Ik wil nog even duidelijk vermelden dat ook dit nieuwe schema naar mijn mening nog te gehaast is.
Het is binnen de gegeven tijd en met zo min mogelijk schrappen volgens mij het best haalbare

Dag 1  Las Vegas – Zion
Dag 2  Zion - Bryce
Dag 3  Bryce - Page
Dag 4  Page - Cortez (via Monument Valley)
Dag 5  Cortez – Holbrook  (Petrified Forest)
Dag 6  Holbrook – Flagstaff  (Meteor Crater)
Dag 7  Flagstaff (vermoedelijk paardrijden)
Dag 8  Las Vegas
#13 - 12-06-2017, 07:51 uur

klaas650114

Old Faithful: wij gaan met de shuttlebus het zion park in. Dat is het enigste meer doen we daar niet.  Bij Page ga ik naar Horseshoe Bend en Bryce Canyon. Cortez was dichtbij Arches en de weg naar Mesa Verde. Van HCortezez naar Hoolbrook (Mexican Waters Petrified Forrest en de 4 staten punt.
Jullie hebben gelijk dat de reis gehaast is,maar ik ga van mijn vorige reis uit waar ik zelfs 1 dag eerder terug was in Las Vegas en ik weet nog steedtsniet  waar ik die dag gemist heb. Wij hebben er overgehad en we hebben 24 dagen. Twee vluchtdagen 2 a 3 vaste dagen in Los angeles en twee in San Francisco. Twee reis dagen tussen deze twee steden en i om naar Las Vegas te rijden. Dan heb ik nog 14 dagen over waarvan ik 4 a 5 dagen in Las Vegas wil blijven. en de rest de Grand Circle rijden dus ik heb tijd over. Los Angeles en San Francisco en de tussenstop tussen de twee steden vaste hotels (enig advies welke het dichts bij de attracties zitten  en nog goed is). De hotels van de rondreis laat ik los om deze onderweg te kiezen.
#14 - 15-06-2017, 20:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15