Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De reis FLorida en California

Discussie gestart

Nisandros

Hallo beste forum-leden,

Allereerst een erg mooi forum. Ik ben al een aantal avonden druk aan het lezen op dit forum en aan het bladeren in diverse reisgidsen.
Van het zomer ga ik met mijn vriendin voor het eerst naar de USA!We willen graag een rondreis maken met een huurauto. Hierbij onze concept rondreis. We willen veel zien maar ik heb geprobeerd er goed op teletten dat de autoritten niet te lang zijn geworden. Ben heel benieuwd naar jullie reactie en kritiek.

Dag   Van   Naar                                             KM
1   Dusseldorf   Miami (Air Berlin)   
2   Miami      
3   Miami   Key-West                                              260
4   Key-West   Naples (via Everglades N.P.)                   480
5                    Naples   Clearwater                                              280
6   Clearwater   Orlando                                              185
7   Orlando   (pretparken)
8   Orlando   (pretparken)   
9   Orlando   Las Vegas (US Airways)   
10   Las Vegas      
11                 Las Vegas   Lone Pine (via Death Valley)   400
12                 Lone Pine   Mariposa (via Yosemite N.P.)   380
13   Mariposa   San Francisco                        290
14   San Francisco      
15   San Francisco Pismo Beach                        415
16   Pismo Beach   Los Angeles                                             310
17   Los Angeles      
18   Los Angeles   Dusseldorf (Air Berlin)   
19   Dusseldorf      

Wellicht nog een nacht extra inbouwen in SF en/of LA. Zijn de bestemmingen die we gekozen hebben leuk of zijn er betere?

Alvast bedankt groeten Nisandros
#1 - 15-02-2009, 01:01 uur

hdeweert

Hallo Nisandros
Amerika in een korte tijd willen zien is keuzes maken. Zo te zien kiezen jullie voor een steden trip. En dat allemaal binnen nog geen 16 dagen. Want je bent al bijna 3 van de 18 dagen kwijt aan zitten in een vliegtuig. Bij ritten van meer dan 300 km zit je ook het grootste deel van de dag in de auto. Overweeg eens om maar een deel van Amerika te bezoeken. Dan kun je ook wat tijd nemen voor de prachtige natuur die Amerika bezit.
Harm
#2 - 15-02-2009, 08:41 uur

Marianne

Het hangt er natuurlijk van af wat hjullie graag willen doen, maar ik ben het met Harm eens dat dit wel erg veel reizen is, en dat jullie veel steden zien. In het westen is de natuur prachtig, kijk maar eens hoeveel natonale parken er zijn. En dan doen jullie alleen Yosemite, en nog nieteens als doel op zich, maar als doorreis. Hier moet je meerdere dagen plannen om het park te kunnen bekijken. En een overnachting in het park is veel handiger dan een er (ver) buiten.
Wat willen jullie in LA? Het is ook een optie om dat te laten vallen en in SF te eindigen. Dan kun je misschien ook nog de Grand Canyon meenemen.

Marianne
#3 - 15-02-2009, 09:45 uur
« Laatst bewerkt op: 18-02-2009, 21:13 uur door Marianne »

Nisandros

Dank Harm en Marianne,

Dank voor jullie reactie en het meedenken.
We willen wel graag naar zowel Florida als het Westen. In Florida willen we graag naar Everglades en de pretparken in Orlando! Dit heeft een binnenlandse vlucht tot gevolg maar de vliegtijd hebben we ervoor over.

Inmiddels wel een aantal kleine aanpassingen in het reisschema doorgevoerd. We willen nu  mede op jullie advies overnachten in Death Valley en Yosemite Park (yosemite view lodge).Overnachten in deze parken lijkt me een unieke eraring. Tevens geeft het met name in Yosemite de mogelijkheid om de volgende ochtend het park te bezoeken en halverwege de middag onze reis voort te zetten naar San Francisco. Ook is het gelukt om 2 extra dagen beschikbaar te krijgen deze wil ik vooralsnog benutten voor een extra dag S.F. (van 1 naar 2 volle dagen) en een extra dag L.A. (van 1 naar 2 volle dagen) of extra tussenstop langs de Californische kust Monterey?Wat is jullie mening? Als stopplaats heb ik nu opgenomen Pismo Beach maar Santa Barbara lijkt me ook een leuk plaatsje.

Het klopt dat onze reis wat overslaat naar steden. Dat is een bewuste keuze wel willen we uiteraard wel wat natuur meepakken we zien nu Everlgades, Death Valley en Yosemite. Ik heb ook nog zitten dubben om de Grand Canyon en bijvoorbeeld Zion Park in de route te krijgen maar zie hiertoe geen goede mogelijkheid.
Het blijft keuzes maken om deze beide natuurschoonheden in het schema te krijgen is enerzijds een hoop extra kilometers en/of tenkoste van andere locaties.
Wel heb ik gezien dat er een weliswaar dure mogelijkheid is om vanaf Las Vegas een helikoptervlucht te maken over de Grand Canyon dit lijkt me wel super gaaf en het overwegen waard.

Een vraagje over L.A.
Waar is het het leukste om in  L.A.(de laatste stop) een hotel  te nemen bij het vliegveld, downtown, beverly hills (wel erg duur), hollywood, of the beach; santa monica of redondo beach hebben nog betaalbare hotels.

Tenslotte een vraag over de autohuur in Florida zitten we de laatste 3 dagen in Orlando is het handig om de auto al in te leveren (naar de parken gaan bussen vanuit het hotel) of wegen de taxikosten die je dan extra moet maken van het afleverpunt naar hotel en van hotel naar vliegveld hier niet tegen op?
Zelfde geld in onze reis bij Las Vegas de eerste 2 dagen blijven we daar is het handig om de auto direct op te halen of pas later. Ik heb gekeken bij Autoreisen.de bij Las Vegas was het ophaalpunt "Shuttle" is dit net zoals bij de andere plaatsen ook bij het vliegveld?

#4 - 17-02-2009, 16:46 uur

Hans B

Hallo Nisandros,
ook ik vind het erg veel, maar gezien je reactie zijn jullie daarop ingesteld.
Zou het ook een optie zijn om de route anderom te maken, eerst CA dan FL.
CA en omgeving wordt een aardig stukje rijden, veel wandelen en veel doen.
In FL zijn de afstanden kort, veel parken liggen in de omgeving van Orlando.
Ik zou ook daar zeker de auto huren. Kun je je makkelijker verplaatsen.
Verder is de terugreis vanuit FL wat korter, scheelt je 3 a 4 uur vliegen.
Een rustig schema zal het zeker niet worden.

DUS/LV - LV - LV/DV - DV/YO - YO - YO/SF - SF - SF/PB - PB/LA - LA - LA/MI - MI - EG - MI/OR - OR - OR - OR - OR/DUSS
Heb je nog een dag over, maar ik blijf het allemaal wel erg kort vinden.

Succes, Hans
#5 - 18-02-2009, 20:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nisandros

Hans,

Dank voor je bericht.
Naar Las-Vegas kan ik geen goede vluchten vinden. We willen namelijk graag een directe vlucht.
Vanuit Dusseldorf zijn deze alleen te krijgen naar Miami en Los Angeles. Wel zou het een optie zijn om de reis in LA te starten en dan via SF te reizen.
Ik heb her en der in dit forum gelezen dat de route langs de californische kust mooier is wel van SF naar La dan andersom
De binnenlandse vlucht Las Vegas - Orlando andersom doen is geen probleem.
Voordeel om de route in west te starten en te eindigen in florida is de kortere terugreis. Nadeel is het weer? eindigen via de californische kust en LA geeft meer garantie op mooi weer dan eindigen in Florida waar de kans op regen groter is.
Zonder de opmerking van Hans (ik ga hier nog wel even over nadenken en puzzelen --> ja de beruchte voorpret) ziet mijn route er nu als volgt uit:

1 Dusseldorf   Miami (Air Berlin)   
2 Miami      
3 Miami   Key-West   260 km
4 Key-West   Naples (via Everglades N.P.)470km
5 Naples   Sarasota   200 km
6 Sarasota   Orlando   220 km
7 Orlando      
8 Orlando      
9 Orlando   Las Vegas (US Airways)   
10 Las Vegas      
11 Las Vegas   Death Valley N.P.   260 km
12 Death Valley   Yosemite N.P.450 km
13 Yosemite N.P.   San Francisco 340 km
14 San Francisco      
15 San Francisco      
16 San Francisco   Pismo Beach   450 km
17 Pismo Beach   Santa Monica (beach L.A.) 310 km
18 Santa Monica (L.A.)      
19 Los Angeles      
20 Los Angeles   Dusseldorf (Air Berlin)   
21 Dusseldorf      

Totale kilometers rond de 3000 er zitten naar mijn mening een drietal zware ritten (boven de 350 km) in. We kunnen met zijn 2-en rijden lijkt het jullie
echt te zwaar?
Ik heb bewust de GC er niet in gedaan omdat ik dan juist bang was om een te zware route te creeeren en we willen juist zeker ook
vakantie vieren en genieten.
 

#6 - 18-02-2009, 20:53 uur

Marianne

De route van Death Valley naar Yosemite is behoorlijk lang.Het kan wel, maar vergeet niet dat je ook onderweg nog wel iets wilt zien. Als je in Stovepipe Wells overnacht in plaats van in Furnace Creek Ranch ben je al wat dichterbij de westingang van DV.
Je schrijft dat je de volgende ochtend tijd hebt voor Yosemite, maar dat is dan ook eigenlijk de enige mogelijkheid want op de eerste dag blijft er niet echt tijd over om iets van het park te zien. De Yosemite View Lodge ligt niet in het park, dus je moet ook nog rekening houden met de tijd die je kwijt bent met heen en weer rijden. Ik zou proberen iets in het park te zoeken (zie www.yosemitepark.com) en bij voorkeur er nog een nacht blijven.

Marianne
#7 - 18-02-2009, 21:21 uur

Hans B

eindigen in Florida waar de kans op regen groter is.

Regent het daar in de zomer ??
#8 - 18-02-2009, 22:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Coyote

eindigen in Florida waar de kans op regen groter is.

Regent het daar in de zomer ??

Het kan daar inderdaad in de zomer flink regenen. Meestal aan het eind van de middag. Vaak een korte maar zeer hevige regenbui.

Zie maar eens wat voor regenbui ik meemaakte op 11 juni 2003 rond 17.00 uur 's middags:



Roland
#9 - 18-02-2009, 23:10 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Hans B

Ik heb geen foto beschikbaar, maar in de zomer hebben we deze namiddagse onweersbuien ook in het westen (Arizona, Utah) regelematig gehad. Even een uurtje wachten en de zon schijnt weer.

Hans
#10 - 19-02-2009, 08:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15