Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dead horse point Moab en overzicht reis 2007

Discussie gestart

Patrick1971

Dag allemaal,

Wij gaan deze zomer naar het Zuid westen.Vertrek 22 juli.Terug 15 aug.

Ik heb al heel veel nuttige info op deze site en forum gevonden.
Er rest mij eigenlijk nog één enkel vraagje.

Op 28 juli zijn we in Bluff (Monument valley)
We gaan via bluff  normaal naar Torrey (Capitol reef NP).
Dit is volgens copilot (GPS) 200 miles (320 km).

Is het de moeite en de omweg waard om Dead horse point,dichtbij Moab te bezoeken.

Het zou een omweg zijn van 100 miles(160 km)

Graag een snelle reactie .
Groeten,
#1 - 17-07-2007, 17:23 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2007, 15:40 uur door Patrick1971 »

Wop

Als je Canyon lands ( Needles section) op je programma hebt (wellicht gaat opnemen) staan, dan kom je er "langs" en ja het is absoluut de moeite waard. Bijzonder mooie vergezichten.

De foto hieronder is mijn dochter bij Dead Horse Point.

#2 - 17-07-2007, 18:30 uur

Jasmino

Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar je gaat dus niet naar Moab? Je overweegt alleen om het dorp te passeren om er Dead Horse Point te bezoeken onderweg naar Torrey vanuit Bluff?????
In dat geval, zou ik niet omrijden en in plaats daarvan de tijd besteden in Capitol Reef, bij Torrey. En daarna zou ik als de wiedeweerga een nieuwe reis plannen naar Amerika en Moab in je route opnemen. Bij Moab zijn namelijk zo enorm veel mooie dingen te zien, daar ga je naartoe voor Canyonlands (in mijn ogen 1 van de mooiste NP's in Amerika) en Arches, en als je tijd over hebt bezoek je Dead Horse Point. Verder is de UT-128 een schitterende route, de La Sal Mountain Loop idemdito.
#3 - 17-07-2007, 19:52 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

Johan

Dead Horse point moet je niet overslaan en spannender nog ik denk dat je de tijd beter in die omgeving zou kunnen doorbrengen dan bij Capitol Reef. Sla dan ook Moab, Canyonlands N.P. en Arches N.P. niet over. Kortom een te mooie omgeving om links te laten liggen.
#4 - 17-07-2007, 20:18 uur

Patrick1971

Dank Al voor de reacties,

We hadden er bij de planning van de reis gekozen om Moab en parken over te slaan .
Zodat we meer tijd hadden om Yosemity ,Zion,Bryce en Death valley te ontdekken.
Normaal zouden we via de 261 , 95,en 24 naar Torrey reizen.
Maar bij het verder verdiepen in onze reis ben ik op prachtige foto's van Dead horse point gestoten
en overweeg daarom deze omweg eventueel te willen maken.
Hotels en alles is op voorhand gereserveerd en kan niet meer gewijzigd worden.
Daarom mijn oproep.

Groeten,
#5 - 17-07-2007, 21:05 uur

Jasmino

Dank Al voor de reacties,

We hadden er bij de planning van de reis gekozen om Moab en parken over te slaan .
Zodat we meer tijd hadden om Yosemity ,Zion,Bryce en Death valley te ontdekken.
Normaal zouden we via de 261 , 95,en 24 naar Torrey reizen.
Maar bij het verder verdiepen in onze reis ben ik op prachtige foto's van Dead horse point gestoten
en overweeg daarom deze omweg eventueel te willen maken.
Hotels en alles is op voorhand gereserveerd en kan niet meer gewijzigd worden.
Daarom mijn oproep.

Groeten,

Dat dacht ik al! In dat geval zou ik dus niet omrijden, maar de tijd besteden bij Capitol Reef. Maar ik zou het zeker wel meenemen in een volgende reis, want de omgeving is er prachtig. Er is alleen zoveel meer moois te zien dan Dead Horse Point alleen!
#6 - 17-07-2007, 22:24 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

allard

Normaal zouden we via de 261 , 95,en 24 naar Torrey reizen.
IK zou maar aan deze planning vasthouden. Persoonlijker vind ik deze route wat mooier ondanks dat er wat saaie stukken in zitten. Maar dat laatste geld nog veel meer voor de route over Moab. Ik ben het met anderen eens dat je voor Moab minstens een paar dagen moet uittrekken. Jammer van al dat jakkeren om alleen maar even snel langs Dead Horse point te gaan. Je kunt kiezen voor wat meer tijd in Capitol Reef maar geniet van de Moki Dugway, vergeet beslist niet daarna even links af te slaan naar Muley Point. Neem ook even de tijd voor het door velen gemiste Natural Bridges. De rout vervolgen naar Hanksville is best wel aardig maar het woord weer heel boeiend westwaarts bij bijv. Caineville.

Allard
#7 - 19-07-2007, 00:05 uur

Swissdutchie

Wat een schitterende foto's Allard! Krijg gelijk weer zin naar het zuidwesten te vertrekken. Helaas zit dat er voorlopig niet in. Maar daarvoor gaan we in september naar Westcanada, ook wel schitterend hoor!
Groetjes,
Franziska
#8 - 19-07-2007, 02:17 uur



Patrick1971

Waw,wow, ......
Ik heb all je foto's bekeken Allard.
Prachtig gewoon !!! Wat een natuur zeg ! Boeiend ,afwisselend  .... .
De wegen naar de NP en NM zien er ook uit als hoogtepunten van een reis.
Je moet bijna extra dagen voorzien om veel te stoppen en te genieten van
zoveel moois.
Dank voor de foto's op de site.(staan bij mijn favorieten)

Ik zal voor de duidelijkheid onze route even geven zodat tips nog steeds welkom zijn.

1 Las Vegas aankomst
2 Sedona met bezoek hoover dam, en Route 66
3 Sedona Jeeptour en verkenning red rocks,
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Bluff met bezoek Monument valley
7 Torrey Capitol reef NP
8 Ruby's Inn bezoek Bryce Canyon
9 St George bezoek Zion
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas eventueel uitstap naar grand canyon west skywalk alhoewel de reacties niet zo overweldigend zijn!
13 Las Vegas
14 Furnace creek  Death valley
15 Mammoth Lakes
16 Oakhurst via Tioga pass Yosemite village
17 Oakhurst Yosemite
18 San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco
21 Cambria Route 1
22 Los Angeles
23 Anaheim Disney
24 Anaheim Disney
25 LAX naar huis

#9 - 19-07-2007, 14:51 uur

Swissdutchie

Hallo Patrick,
Zijn jullie met een bepaalde reden zo lang in Vegas? Ik vraag dit, omdat jullie vier dagen in Vegas verblijven en voor Capitol Reef, Bryce en Zion maar een half dagje per park uitrekken. Vooral in Bryce and Zion kun je je makkelijk meerdere dagen vermaken. En ook onderweg is nog wel het een en ander te zien. Tussen Zion en Vegas is bij voorbeeld Valley of Fire zeker een stop waard.
Maar goed, misschien zijn jullie stadsmensen of hebben jullie een andere goede reden, om zo lang in Vegas te verblijven.
Groetjes,
Franziska
#10 - 19-07-2007, 21:27 uur



Patrick1971

Dag Franziska,
Ik ga samen met vrouw en kind ( 10 jaar).
We gaan zoals je voorstelde vanuit St George  via het Valley of fire state park naar Las Vegas.
Dit was zo ook geplant.
Misschien zelfs dat we  in de voormiddag even terug keren naar Zion en daarna doorrijden naar Vegas.
Waarom we maar één dag Zion en één dag Bryce voorzien.
Omdat we toch "jammer genoeg" keuzes moeten maken.We hebben ervoor gekozen om 2 dagen voor
de Grand Canyon en Yosemite uit te trekken en zodoende een langere tussenstop,
ongeveer in het midden van onze vakantie, om een beetje bij te komen en het rustig aan te doen in Las Vegas.
In het mate van het mogelijke natuurlijk ! (Las Vegas kennende)
We weten nu al dat we terug gaan de komende jaren en het een en ander anders zullen plannen.
Maar ik denk dat we een beetje de middenweg gekozen hebben tussen NP en City trips.Voor ieder wat wils.

Groeten,Patrick,
#11 - 20-07-2007, 01:45 uur

Swissdutchie

Ik begrijp het. Ik kan me voorstellen, dat je met kinderen andere keuzes maakt en dat je dan graag ergens een rustpunt in je reis hebt. Jullie zullen zich zeker vermaken in deze wel heel speciale stad! Ten slotte kun je daar de halve wereld op een plaats bij elkaar gepropt beleven, vervelen zullen jullie zich dus zeker niet. Heel veel plezier!
Groetjes,
Franziska
#12 - 21-07-2007, 23:47 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15