Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley en Grand Canyon

Discussie gestart

laoshu

Goedemorgen iedereen!

Volgend jaar staan deze twee parken sowieso al op ons to-do-lijstje...  Bij het plannen van het bezoek ben ik nu op zoek naar mensen die er dit jaar naartoe gaan en die eventueel bereid zijn om van bij de visitor centers van beide parken een actuele roadmap mee te nemen en bij thuiskomst , die op te sturen.  Ik weet dat je online en via Google maps alles kan bekijken maar ik ben van "den oude stempel" en heb graag een papieren exemplaar  ;D 
Eventueel nog tips?

Alvast bedankt !

#1 - 23-07-2014, 08:15 uur

Marianne

Wat voor kaart bedoel je precies? Bedoel je de park map zoals je die krijgt bij de entree van het park (of in geval van Death valley bij het visitor center)? Of echt een uitgebreide kaart met ook de dirt roads etc. Voor DV is dat wel nuttig als je meer gaat doen dan de doorsnee toerist. Ik denk niet dat veel mensen gedetailleerde kaarten hebben van alleen de parken. Ik zou die bestellen bij bijvoorbeeld amazon.com of via de NPS-site. Ik neem aan dat je hier en hier al gekeken hebt?

Ik vind papieren kaarten ook erg plezierig, maar voor de voorbereiding vind ik de online kaarten prima.

Marianne
#2 - 23-07-2014, 08:40 uur

laoshu

Hoi, 

Ik bedoel inderdaad de kaarten zoals je ze krijgt aan de entree van de parken of visitor centers.

Linda
#3 - 23-07-2014, 08:49 uur

Cees A

Ik vind papieren kaarten ook erg plezierig, maar voor de voorbereiding vind ik de online kaarten prima.
Marianne

Mee eens. 
Dat geldt vooral als die online kaarten, zoals onderstaande PDF kaarten, precies hetzelfde zijn (zelfde lay-out e.d.) als de kaarten die je bij het visitorcenter krijgt.
Death Valley:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/death_valley_park97.pdf
Grand Canyon:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/grand_canyon_park97.pdf

Je kunt op die kaarten inzoomen om details beter zichtbaar te krijgen.
#4 - 23-07-2014, 09:14 uur

Bakvet

Geweldig vind ik die kaart-brochures van de NPS, ik heb wel tweehonderd verschillende bijeengespaard in de loop der tijden. Vind ze veel beter dan die interactieve kaarten die je tegenwoordig op hun website te zien krijgt als je naar een park toegaat en je kiest de optie 'View Park Map'. Toch is de 'kale' PDF versie van de laatste editie van de brochures nog steeds te downloaden via deze link:

http://www.nps.gov/hfc/cfm/carto.cfm

Op die site zie je momenteel reclame voor een App voor o.a. de Boston Freedom Trail. Heb hem geprobeerd, is erg handig. Alleen de teksten zijn jammer genoeg erg amateuristisch ingesproken, alsof het door een stagiair is gedaan.
#5 - 23-07-2014, 21:31 uur

Hans B

laoshu,
om even terug te komen op je vraag. Ik bezoek beide parken en als ik er aan denk wil ik wel de maps meenemen en later opsturen. Ik hoop voor je dat ik het niet vergeet.
#6 - 24-07-2014, 21:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15