Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley en Yosemite National Park bezoeken

Discussie gestart

Nisandros

Dag,

Van het zomer gaan we voor het eerst naar Amerika en bezichtigen Death Valley en Yosemite National Park. We overnachten in/nabij beide parken 1 nacht namelijk Furnace Creek en Yosemite View Lodge.
Mijn vraag is hebben jullie tips hoe deze parken in deze relatief korte tijd te bezoeken en wat te bezichtigen:

Death Valley bereiken we via Las Vegas. Wat ik zoal gezien en gehoord heb zijn must sees: Zabriskie Point, Artist Palette, Badwater, Dante's View en Scotty's Castle mis ik nog iets?  Is er in het park een route aangelegd of moet je het zelf maar zien te vinden? En doe je alles per auto?

In Yosemite National Park heb ik me nog niet zo verdiept.  Yosemite bereiken we via Death Valley daarna gaan we door naar San Francisco. Ons plan is om op dag dat we doorreizen naar San Francisco de ochtend vanaf 8:00 uur tot een uur of 15:00 uur in het park door te brengen.
Ik weet dat het kort is voor dit schitterende park  :(

Alvast bedankt.
 
#1 - 18-03-2009, 21:32 uur

hdeweert

Furnace Creek ligt in Death Valley dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Op de site van de NPS kun je de kaartjes van alle parken bekijken, en zien hoe je alle punten kunt bezoeken.

http://www.nps.gov/deva/

http://www.nps.gov/yose/

Harm
#2 - 18-03-2009, 22:34 uur

Marianne

Misschien kun je nog even aangeven hoeveel tijd je precies hebt in Yosemite. Rijd je in 1 dag van Death Valley naar El Portal, of heb je onderweg ook nog een overnachting? Je overnacht buiten het park dus je moet vroeg opstaan als je om 8.00 uur in het park wilt zijn.
Lees eens onze reisverslagen door voor de mogelijkheden in Yosemite en Death Valley. Wat je wilt en kunt doen hangt ook af van de tijd van het jaar, want dat bepaalt of de watervallen allemaal nog actief zijn of niet.
Op de sites die Harm heeft genoemd kun je ook tips vinden voor een kort bezoek. Als je iwlt wandleen in www.yosemitehikes.com ook een handige site.

Ook op het forum zijn tips te vinden, kijk bijvoorbeeld eens in dit topic.

Marianne
#3 - 18-03-2009, 23:24 uur

Nisandros

Dank voor jullie reacties.

Als ik het kaartje bekijk zie ik vanaf Furnace Creek mogelijkheden om Dante's View, Zabriskie Point, Artist Palette en Badwater te bekijken.
Is dit te doen? en kan ik hier allemaal met de auto of bijna met de auto komen? of is er 1 of meerdere bij die ik beter kan laten vallen.

We rijden in 1 dag van DV naar Yosemite via de tiago pass onze reis is in juli.

Ja en dan Yosemite..in mijn ogen zo veel keuze. We zijn normaal geen echte  wandelaars maar op zich best leuk om in dit park een wandeling of boot/kano tocht te maken. Het moet echter geen tocht zijn die leuk is dan 1,5 tot 2 uur.

We willen graag wat must sees in dit park doen. Suggesties ??

#4 - 19-03-2009, 16:45 uur

Mrjn

Dank voor jullie reacties.

Als ik het kaartje bekijk zie ik vanaf Furnace Creek mogelijkheden om Dante's View, Zabriskie Point, Artist Palette en Badwater te bekijken.
Is dit te doen? en kan ik hier allemaal met de auto of bijna met de auto komen? of is er 1 of meerdere bij die ik beter kan laten vallen.



Ja, dit is wel te doen en je kunt overal min of meer met de auto komen. (Auto op parkeerplaats en stukkie verder lopen)
#5 - 19-03-2009, 19:34 uur

Marianne

Als ik het kaartje bekijk zie ik vanaf Furnace Creek mogelijkheden om Dante's View, Zabriskie Point, Artist Palette en Badwater te bekijken.
Is dit te doen? en kan ik hier allemaal met de auto of bijna met de auto komen? of is er 1 of meerdere bij die ik beter kan laten vallen.

Ik had het al eerder gezegd,maar kijk eens naar onze reisverslagen (voor Death valley die van 2006 en 2008), dan zie je wat de mogelijkheden zijn en hoeveel tijd het kost.Wij hebben ookperdag een kaartje van de route er bij staan.

We rijden in 1 dag van DV naar Yosemite via de tiago pass onze reis is in juli.

Dat is dus een heel lange rijdag, reken op 7 uur rijden. Vertrek vroeg uit death Valley, eerst even langs de sand dunes (rond zonsopgang het mooist). Als je Yosemite binnenkomt heb je vlak bij het visitor center van Tuolumne Meadows eene mooie wandeling naar Soda Springs. Vlak en heel kort,maar mooi om een beeld te krijgen van deze kant van het park. Dan doorrijden en even stoppen bij Tenaya Lake en verderop bij Olmsted Point. Als je dan nog tijd hebt, doorrijden naar Glacier Point (mooi met zonsondergang) of meteen door naar El Portal.

Ja en dan Yosemite..in mijn ogen zo veel keuze. We zijn normaal geen echte  wandelaars maar op zich best leuk om in dit park een wandeling of boot/kano tocht te maken. Het moet echter geen tocht zijn die leuk is dan 1,5 tot 2 uur.

We willen graag wat must sees in dit park doen. Suggesties ??

Ik had je al verwezen naar een ander topic waarin wat suggesties en links staan. Je kunt ook onze reisverslagen bekijken, we hebben elke keer Yosemite bezocht. Je zult uiteindelijk toch zelf je keuzes moeten maken. En bedenk wel dat je te weinig tijd hebt, en dat als je niet gaat wandelen je niet echt de kans krijgt om de drukte te ontlopen.
Zorg dat je de Yosemite Guide (het krantje dat je bij de ingang krijgt) al bestudeerd hebt voor je het park in gaat, en dat je weet hoe de shuttlebus rijdt. Parkeer de auto en gebruik de shuttlebus om je te verplaatsen.
Als de Yosemite Falls droog staan (meestal vanaf eind juli) hoef je hier niet naar toe. De wandeling naar Vernal Fall (Mist Trail) is zeker een must. Op je gemak door de vallei wandelen is ook prachtig. Je zou ook fietsen kunnen huren om rond te rijden en bijvoorbeeld naar Mirror Lake te fietsen.

Zie verder de NPS site voor mogelijkheden (onder plan your visit/things to do).

Marianne
#6 - 19-03-2009, 20:41 uur

Nisandros

Marianne,

Dank voor je antwoorden. Je reisverslagen heb ik voor wat betreft Death Valley en Yosemite doorgelezen erg interessant. Met name het verslag over 2006 daar je in 2008 in yosemite al een selectie maakt vanwege je eerdere reis.

#7 - 19-03-2009, 21:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15