Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

death valley naar yosemite

Discussie gestart

Porphyria

Hallo!

Toen we onze route wat aan het plannen waren, was alles in Death Valley al volgeboekt. Daarom dachten we in Lone Pine of Beatty te overnachten, dat zouden we daar wel zien. Om flexibel te zijn, willen we namelijk niet te veel overnachtingen vastleggen. Nu zag ik vandaag dat er een kamer vrij was gekomen in Furnace Creek Ranch en heb ik ze toch maar meteen geboekt. We logeren daar de nacht van 24 op 25 juli, maar de volgende nacht hebben we al gereserveerd in Curry Village in Yosemite.

Is de afstand van Furnace Creek naar Curry Village goed te doen in één dag? We zouden sowieso vroeg opstaan om de zonsopgang in Death Valley mee te maken en kunnen dus ook vroeg op pad. Volgens google maps zou het een kleine 8 uur rijden zijn, wat me wel te doen lijkt. Het is ook zowat de enige echt lange rit in ons programma samen met de rit van Sequoia naar Las Vegas. Wat denken jullie?

Marjan
#1 - 12-05-2009, 17:17 uur

Hans B

Volgens mij moet dat ook geen probleem zijn.
Mijn MS Streets&Trips geeft een reistijd van 5.20 uur over 302 mile.
Succes.



#2 - 12-05-2009, 19:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jerbia

Jammer om dat hele stuk in één keer te rijden. Onderweg is nog heel veel te zien zoals de Alabama Hills bij Lone Pine, Mono Lake, Bodie en ook de Tioga Pass vergt veel tijd omdat je daar de nodige stops zult maken.
#3 - 12-05-2009, 19:16 uur

Marianne

Googlemaps geeft ook 302 mijl, maar een reistijd van 6 uur 46. Dat is toch veel meer dan Streets & Trips aangeeft. Vergeleken met een overnachting bij Lone Pine heb je ruim 2 uur minder voor het stuk naar Yosemite.
Wij zijn al eens vanuit DV heel vroeg in de middag in Mammoth Lakes aangekomen waar we toen overnachtten, toen hadden we nog wel verder kunnen rijden. Een uitstapje naar Mono Lake moet kunnen, en het zou fijn zijn als je ook wat tijd hebt in het park, bijvoorbeeld om te wandelen bij Tuolumne Meadows (bv het kleine stukje naar Soda Springs), en om een kijkje te nemen bij Olmsted Point en Tenaya Lake. Laat aankomen in Curry Village is niet echt een probleem, het blijft nog redelijk lang licht.
Voor Bodie heb je geen tijd, dat is jammer. Hoewel, als je heel erg vroeg opstaat ...Bekijk het ter plekke en hou er in elk geval rekening mee dat je voor het stuk in Yosemite ook wat tijd nodig hebt.
Een overnachting in DV is in elk geval wel erg de moeite waard.

Marianne
#4 - 12-05-2009, 20:58 uur

Hans B

MS Streets&Trips geeft toch echt 302 mile in 5.18 uur aan.
Volgens mij moet dat ook in te doen zijn.
Echter Alhambra Hills, Bodie Mono Lake, Tioga Road, daarvan zul je niets tot weinig kunnen zien.

Uit de bericht lees ik dat je van Sequioa naar Las Vegas gaat.
Als dat volgt op Yosemite, zou ik dat weglaten en de tijd extra in Yosemite doorbrengen.
Beter één park (Yosemite) een of meer dagen bezocht dan twee parken (Yosemite en Sequoia) enkele uurtjes.
Voor enkele uurtje is Sequoia niet de moeite.
De reuzenbomen heb je ook in Yosemite, Mariposa in het zuiden.
Via Oakhust - Fresno - Bakersfield - Barstow - Las Vegas is  440 mile met 6.30 uur reistijd.

succes, Hans
 
#5 - 12-05-2009, 21:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Porphyria

Nee, we gaan van de kust via Sequoia (2 overnachtingen) naar Las Vegas, doen dan een toertje Utah en via Death Valley rijden we naar Yosemite (3 overnachtingen) om in San Francisco te eindigen.

Schematisch ziet het er zo uit, maar we hebben alleen maar onze eerste overnachting geboekt, camping bij Grand Canyon, Death Valley en Yosemite. De rest laten we open. In San Francisco logeren we de laatste dagen bij een vriend.

1. Brussel - San Francisco (logeren in Super 8 San Bruno)
2. San Bruno - Monterey
3. Monterey - Morro Bay
4. Morro Bay - Sequoia
5. Sequoia
6. Sequoia - Las Vegas
7. Las Vegas - Grand Canyon (North Rim Campground)
8. Grand Canyon
9. Grand Canyon - Page
10. Page
11. Page - Monument Valley
12. Monument Valley - Moab
13. Moab
14. Moab
15. Moab - Goblin Valley - Capitol Reef
16. Capitol Reef - Bryce Canyon
17. Bryce Canyon - Zion
18. Zion
19. Zion - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
20. Death Valley - Mono Lake - Yosemite (Curry Village)
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Yosemite - San Francisco (of eventueel naar Lake Tahoe en pas de volgende dag naar San Francisco)
24. San Francisco
25. San Francisco
26. San Francisco
27. San Francisco - Brussel

Handiger zou misschien zijn als we onze eerste nacht in Yosemite nog een kamer in Tuolomwe Meadows konden vastkrijgen, maar ik weet niet of dat nog gaat lukken. Het zou ons meer tijd geven voor de route naar Yosemite en voor de Tioga Road. Ik heb al regelmatig gekeken, maar heb er nog bijna nooit terug iets vrij zien komen. Maar we hebben nog 2 maand, dus wie weet...

Marjan
#6 - 12-05-2009, 21:47 uur

Marianne

Dat ziet er mooi uit!

Gaan jullie bewust naar de North Rim van de GC? Is heel mooi, maar qua route zou de South Rim wel mooi zijn, dan hoef je vanaf Sequoia niet langs Las Vegas en doe je het stuk door Zion niet dubbel. Je kunt dan een stuk route 66 rijden of langs Sedona, en dan verder vanaf Page jouw route. Maar jouw route kan ook prima hoor!

Tuolumne Meadows lijkt me ook geweldig om te zitten, maar het is ons vorig jaar niet gelukt om daar een plaatsje te krijgen. Je zou het ook nog in White Wolf kunnen proberen, is al iets verder het park in, maar toch nog ruim voor de vallei (zie ons 2008-verslag, laatste dag Yosemite). Buiten het park (Lee Vining, Mammoth Lakes) is ook nog een optie.

Marianne
#7 - 12-05-2009, 23:29 uur

Porphyria

Voor de North Rim hebben we eigenlijk wel bewust gekozen. Zo hopen we de drukte een beetje te vermijden. Het leek ons heel wat leuker om op een redelijk kleine campground te zitten aan de Grand Canyon en daar 's avonds met weinig mensen achter te blijven dan op een mega-camping als Mather Campground aan de South Rim.

White wolf zou inderdaad ook nog een goede optie zijn in plaats van Tuolomwe Meadows. De komende weken dus maar goed in de gaten houden. Is het eigenlijk makkelijk om een reservatie te wijzigen? Moet ik dan gewoon snel bv in white wolf boeken en dan een nacht Curry Village annuleren of contacteer ik het park om de reservatie om te wisselen?
#8 - 13-05-2009, 18:24 uur

Marianne

De North Rim is heerlijk rustig! Wij hebben er 18 jaar geleden met een tentje gestaan; de camping was vol, maar we konden onze buren niet eens zien,
Mather valt ookwel mee trouwens, de plaatsen zijn daar hee lruim voor zover ik het mij kan herinneren (dat was 21 jaar geleden).

Voor Yosemite kun je inderdaad het beste eerst online de nieuwe reservering maken en dan de andere cancelen, maar bellen is misschien wel zo gemakkelijk.

Marianne
#9 - 13-05-2009, 20:12 uur

yvonn

Ik denk dat je de omweg via Lake Tahoe zou moeten vergeten. Lekker meteen naar SF.  De weg van de North Rim naar Page loopt door een mooi stuk woestijn, de moeite waard, al zie je daar nog meer van, maar de woestijn gebieden zijn toch elke keer net weer anders.   Sequoia is een prachtig park, met de enige steile bergweg die ik in de usa heb gezien.  Hoop dat je het niet te warm krijgt, wij waren er in de herfst en in het voorjaar en het was al /nog behoorlijk warm.  veel plezier. 
yvon
#10 - 13-05-2009, 22:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15