Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley, Sequoia of Yosemite Parc?

Discussie gestart

Francescamaria

Hallo! :)
Wij komen op **** (2009) in San Francisco aan en reizen dan (na 2 dagen) met een gehuurde camper zuidwaarts. (via o.a. LA, San Diego, etc.)
Tot *** oktober hebben wij onze reis (min of meer) gepland.

Rond die datum hopen wij in Las Vegas aan te komen. We zijn van plan daar 2 of 3 dagen te gokken  ;) blijven.

Wij willen echter op **** dicht in de buurt van San Francisco te zijn ivm inleveren camper en ons vertrek.

Betreffende de tussenliggende dagen vragen wij ons het volgende af:

* is het mogelijk om met een camper (een stuk) door Death Valley te rijden? En zijn er mensen die tips e.d. voor ons hebben?
* we willen graag het Sequoia National Park bezoeken, maar ook Yosemite Parc. Welke van de twee is aan te raden? Ook hierbij zijn tips welkom!  

Ook houd ik mij van harte aanbevolen voor andere (niet in gids?) benoemde trips, trekpleisters en andere bijzondere bezienswaardigheden. Wij hebben onze reis niet vastgepind. Niets moet, alles mag (nou ja...) Dus! Als de gelegenheid zich voordoet, kunnen we altijd nog schuiven.

Alvast héél erg bedankt voor de moeite!!  :)
#1 - 02-07-2009, 17:05 uur
« Laatst bewerkt op: 04-07-2009, 18:49 uur door Francescamaria »

hdeweert

Hallo Francescamaria
Het is toegestaan om met een camper door dead valley te gaan. Helaas staan de meeste verhuur bedrijven het niet toe of
alleen tussen bepaalde datums, en is een tocht per camper door DV geheel voor eigen risico.
Een vakantie is altijd te kort en het is dus wel economisch om toch een planning te maken van de route die je rijd dan kun je
ook hierop kun je dan tips verwachten. Sequoia’s zijn erg grote bomen leuk om te zien, als je er toch bent kun je een
bezoek aan Sequoia NP brengen. Als je een echte liefhebber bent is het een must.
succes

Harm
#2 - 02-07-2009, 20:52 uur

Bas_en_Es

Hoi,

wij vonden yosemite echt een must!!! Het is zo supermooi! Slapen in de Yosemite VAlley is echt gaaf. Volgens mij kun je er ook met de camper komen, maar de weg erheen is wel pittig denk ik (omhoog/omlaag/enge bochtjes). Dit geldt ook voor de death valley en dan is het nog veel heter en minder leuk om te zien vonden wij althans.
De seqouia's hebben wij niet gezien, reden om nog een keer terug te gaan, toch  >:D
Groetjes,
Bas en Es.
#3 - 03-07-2009, 12:04 uur

Francescamaria

Hallo Francescamaria
Het is toegestaan om met een camper door dead valley te gaan. Helaas staan de meeste verhuur bedrijven het niet toe of
alleen tussen bepaalde datums, en is een tocht per camper door DV geheel voor eigen risico.
Een vakantie is altijd te kort en het is dus wel economisch om toch een planning te maken van de route die je rijd dan kun je
ook hierop kun je dan tips verwachten. Sequoia’s zijn erg grote bomen leuk om te zien, als je er toch bent kun je een
bezoek aan Sequoia NP brengen. Als je een echte liefhebber bent is het een must.
succes

Harm

Dank je wel voor je reactie, Harm. Je hebt gelijk betreffende die speciale data. Ik herinner me er iets over gelezen te hebben. We kijken het nog even goed na in onze papieren.

Over de planning. We hebben de Capitool gids USA aangeschaft. Staan ook tips etc. in. Ook zijn we ons (al een tijdje) aan het inlezen, o.a. op deze site. Er staan heel veel reisverhalen op waarin ook veel tips gegeven worden. Erg informatief allemaal en heel erg leuk om te lezen! 

Maar mss is het idd een goed idee om hier even onze route neer te zetten in afwachting van nog meer tips.   :)
#4 - 03-07-2009, 14:42 uur

Francescamaria

Hoi,

wij vonden yosemite echt een must!!! Het is zo supermooi! Slapen in de Yosemite VAlley is echt gaaf. Volgens mij kun je er ook met de camper komen, maar de weg erheen is wel pittig denk ik (omhoog/omlaag/enge bochtjes). Dit geldt ook voor de death valley en dan is het nog veel heter en minder leuk om te zien vonden wij althans.
De seqouia's hebben wij niet gezien, reden om nog een keer terug te gaan, toch  >:D
Groetjes,
Bas en Es.

Hoi Bas en Es,

Tnx voor jullie reactie. Maar die weg door Yosemite Valley is wel te doen als je met de camper rijdt? Ik dacht dat als het te gevaarlijk is voor campers dit verboden wordt?
Ik geloof zeker dat het er mooi is. Ik heb al veel foto's bewonderd in de reisverhalen.

Maar in de Capitool gids wordt melding gemaakt van sequoia's in Yosemite parc. Hebben jullie die dan gemist (andere route o.i.d.) of is dit een vergissing? Zo niet, zou ik beslist teruggaan!  ;)
#5 - 03-07-2009, 14:50 uur

Chris RTA

Hoi,

Een camper door Death Valley is een risico. Dit is ivm met de airco's die het niet trekken en je dan vast komt te zitten zonder airco en een oververhitte camper.
Als je toch in SF bent kun je ook even iets omhoog rijden naar muir woods, daar staan ook sequoia's.
Rij dan over de 1 naar beneden langs de kust richting LA. Even een stopje in Pismo Beach (outlet shoppen, etc.)
Door naar LA. Ga lekker in Venice Beach zitten (makkelijk parkeren, makkelijk te bereiken, dicht bij santa monica enz enz.) Door naar Palm Springs het paradijs voor de celebrities en de windenergie molens.
Dan Las Vegas, blijf er wat langer dan 2 of 3 dagen als je geen spijt wil krijgen. Je kijkt je ogen uit. Het is niet alleen maar gokken. Het is een spektakel! (alle hotels bekijken, een show zien, Freemont street, en outlet shoppen) Dan evt een uitstapje richting Bryce Canyon. Dan terug naar Death Valley of sequoia en dan naar Yosemite ( niet over de Tioga Pass, deze kan gesloten zijn tegen die tijd en dan moet je nog verder omrijden om binnen te komen) Vanuit daar weer naar SF.
Leuk uitje in SF huur een fiets en rijd over de Golden Gate brug, dan kom je in socalito uit daar ff een bakkie doen en dan met de veer pond terug. Kaartje van veer pond zit in de fiets huur prijs inbegrepen soort tour is dat.
En uiteraard Alcatraz Island, Lombard street, coit tower.

PS parkeer je auto nooit tegen de rij richting in.

Veel plezier.

#6 - 03-07-2009, 17:34 uur

djengo



Beiden als je tijd hebt, anders zou ik voor Yosemite gaan. Daar zijn ook Sequoias.
Mono lake net na yosemite.
#7 - 03-07-2009, 17:42 uur

Marianne

Volgens mij moet het in oktober geen probleem meer zijn om door Death Valley te rijden, maar je moet daarvoor even je papieren checken. Ik geloof dat de meeste verhuurders half  juni tot half september of eind september aanhouden als verboden periode.
Altijd goed de temperatuurmeter in de gaten houden en desnoods de airco uitzetten. Is in juli/augustus wel even afzein, maar in oktober zal het wel meevallen.

Heb je er al eens aan gedacht om de route in omgekeerde volgorde te doen? Je gaat dan vanuit SF eerst naar Yosemite. De kans dat de Tioga Pass dan nog open is, is wat groter. Als je de tweede helft van september door DV mag rijden, is de richting van west naar oost ook beter, omdat je dan niet de lange klim hebt, het park uit.
In Yosemite kun je prima rijden met de camper, alle wegen zijn begaanbaar. In Sequoia is een aantal wegen niet of minder goed te doen met een camper, maar je kunt er prima doorheenrijden.
Yosemite en Sequoia/Kings Canyon lijken wel wat op elkaar, hoewel Sequoia vooral bekend is om zijn bomen, Kings Canyon heeft echter prachtige rotspartijen, vergelijkbaar met Yosemite, en een geweldige backcountry. Vooral om te wandelen geschikt, want er zijn niet veel wegen door het park. Je moet er ook echt de tijd voor nemen, anders zie je er niet zoveel.
Yosemite is wat toegankelijker, en dus ook drukker. Maar dat al eind september/begin oktober wel meevallen, tenzij je er in een weekend bent.
Als je in de vallei wilt kamperen, probeer dan zo snel mogelijk te boeken. Dit kan vanaf 5 maanden van te voren, dus eigenlijk ben je al te laat, maar misschien zijn er nog wel plaatsen vrij. Je kunt ook kijken wanneer er nog wat vrij is en daar je route van af laten hangen. Zie hier voor meer info.
Ik vind, zeker met een camper, kamperen in de vallei wel erg handig, omdat je anders veel tijd kwijt bent met heen en weer rijden. Vanuit de vallei kun je veel met de shuttlebus doen.
Als de Tioga Pass gesloten is, moet je omrijden. Je kunt er dan voor kiezen om vanuit DV naar Sequoia te gaan, of je rijdt langs een noordelijke pas, bijvoorbeeld de Sonora Pass, of via de CA88.

Marianne
#8 - 03-07-2009, 20:14 uur

Bas_en_Es

Hoi,

je vraag over de valley is hierboven al door Marianne beantwoord (ik wist het antwoord ook niet zeker hehe) :)
W.b. de sequoia's dit was uit tijdnood. We zijn ergens bij Crane Flat in de buurt gaan wandelen, maar het was wat te ver en we wilden op tijd naar San Francisco, dus geen grote bomen gezien..
succes met verder puzzelen!
#9 - 05-07-2009, 13:12 uur

Francescamaria

@ Marianne

Bedankt voor je tips! Ik heb rondgekeken op de Yosemite site en ben al veel wijzer geworden! Ik heb ook gekeken naar de sites waar geen reservering nodig is, maar daar worden slechts none electric plaatsen aangeboden. We hebben een KOA dichtbij gevonden (met alles erop en eraan) en gaan kijken of we daar alvast kunnen reserveren.

Ws hoeven we niet ri. Tioga Pass te rijden, maar wel hebben we een tel.nummer gevonden dat we kunnen bellen om te informeren of de pas open of dicht is. Gewoon, voor alle zekerheid. :)

groet,

Francescamaria 
#10 - 05-07-2009, 16:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15