Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley vermijden

Discussie gestart

Rozie

Hallo!

Volgend jaar juli/augustus gaan wij naar de States. We zijn nu nog in het plan en boek-stadium: veel uitzoekwerk dus. Maar heel leuk!
Hoogstwaarschijnlijk willen we een camper huren, we zijn beiden fervent kampeerders en camperaars. Nu begreep ik dat het in de zomermaanden met huurcampers vaak niet is toegestaan om door Death Valley te rijden. Op zich logisch.
Heeft iemand advies hoe we het beste van Las Vegas naar Yosemite en dan naar San Fransisco kunnen rijden, waarbij ik het liefste ook Sequoia en Kings Canyon zou aandoen?

De eerste, heel erg voorlopige, opzet van het hele rondje is als volgt:

Dag 1: SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF naar Monterey
Dag 4: Monterey naar Santa Barbara
Dag 5: Santa Barbara/Channel Islands
Dag 6: Santa Barbara  naar Barstow (via Victorville, route66museum)
Dag 7: Barstow naar Kingman (route 66)
Dag 8: Kingman naar Williams (route 66)
Dag 9: Williams naar Grand Canyon (south rim)
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon naar Page (via Glen Canyon)
Dag 12: Page naar Monument Valley
Dag 13: Monument Valley naar Mesa Verde
Dag 14: Mesa Verde naar Moab
Dag 15: Moab (Arches en/of Canyonlands en/of Natural Bridges)
Dag 16: Moab naar Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef naar Bryce
Dag 18: Bryce
Dag 19: Bryce
Dag 20: Bryce naar Zion (via Cedar Breaks)
Dag 21: Zion
Dag 22: Zion naar Vegas (strip bij avond)
Dag 23 tm 28: nog in te vullen, in elk geval Yosemite en terug naar SF.

Raden jullie aan om Kings Canyon/Sequoia aan het eind in te passen, of zou je juist in de eerste dagen Santa Barbara/Channel Islands schappen en daar een slinger maken langs Kings en Sequoia, bv. via Bakersfield??

Natuurlijk zijn ook verder op en aanmerkingen van harte welkom! Alvast dank voor jullie reacties

#1 - 11-10-2005, 09:20 uur

Minoes

Leuk he, om plannen te maken!
Moeilijk ook want er zijn altijd dingen die je moet schrappen...

Ik begrijp dat jullie geen stedenmensen zijn en San Diego en Los Angeles niet willen aandoen?

Inderdaad mag je van de camperverhuurders in de zomer niet in Death Valley komen en trouwens ook niet op onverharde wegen rijden.

Als jullie van die fervente kampeerders zijn, waarom dan geen auto huren en met de tent gaan, dat is veel goedkoper aan huur en campingplekken dan met een camper.

Wij hebben ooit (meer dan 10 jr geleden) gereden van Las Vegas over een zeer saaie weg via Bakersfield naar Sequoia en via Sequoia naar Yosemite. We benaderden eea via het westen omdat  toen (in mei) de Tiogapas naar Yosemite nog niet open was. Dat zal in de zomer wel het geval zijn.
Dus het is een kwestie van kiezen: wil je perse naar Sequoia zelf (er schijnen ook heel grote bomen in Yosemite te staan) dan zul je via Bakersfield moeten. Is Yosemite genoeg dan kun je wellicht de mooie route over de Tiogapas doen.
En tja de kust of de bossen... dat is ook zo'n moeilijke keuze om voor iemand anders te maken. Wij zijn meer bosmensen, dus... ;)

Ik zou persoonlijk geen 2 hele dagen in Bryce blijven. Dan liever een extra dag in Zion (meer diversiteit). Ook Las Vegas schijnt zoveel te bieden te hebben dat 1 avond eigenlijk te weinig is.

Misschein vind je het leuk om ons (voorlopige) reisplan te bekijken? Kijk dan onder "Denver- San Fransisco"...
Wanneer vertrekken jullie precies naar Amerika?

groetjes,
Minoes
#2 - 11-10-2005, 12:32 uur

Rozie

Dank voor je reactie!

Nee, we zijn inderdaad niet zo van de steden. Vandaar ook maar kort Las Vegas, ’t gaat vooral om het krijgen van een indruk. Overigens hebben we nog wel wat ruimte in de planning; ik wil graag een paar dagen ongepland laten zodat we tijdens de reis ook kunnen zeggen: ‘hier blijven we nog even’. Wie weet in Vegas dus…

Behalve kampeerders zijn we ook echt camperaars, da’s echt heerlijk. Plus dat we natuurlijk gewoon te lui zijn om elke dag een tent op te zetten/af te breken… ;D

Die dag in Bryce kan inderdaad ook een dag Zion worden. Dat had ik al wel bedacht, maar dat kunnen we altijd later/daar ook nog bekijken.

Jullie reisplan heb ik natuurlijk ook bekeken, ziet er goed uit. Ik heb one-way ook overwogen, maar zoveel dingen die we nu graag willen zien lopen vrijwel in een cirkel dat we toch maar uitgaan van een rondrit. ’t Blijft dus alleen nog even puzzelen wat Sequioa/Kings betreft. Op zich kan dit EN Tioga, als je in het begin langs Sequoia gaat. Vraag me alleen af of het de extra kilometers waard is.

Kortom: meer feedback en reacties zijn van harte welkom!

#3 - 11-10-2005, 12:56 uur

Jez

’t Blijft dus alleen nog even puzzelen wat Sequioa/Kings betreft. Op zich kan dit EN Tioga, als je in het begin langs Sequoia gaat. Vraag me alleen af of het de extra kilometers waard is.



Het ligt er een beetje aan wat je allemaal al hebt gedaan. Toen wij voor het eerst naar Amerika gingen, was Sequoia het eerste NP waar we kwamen. En wat heeft het een indruk gemaakt! Het gedeelte waar de giga-bomen staan is erg mooi, maar ook de weg daar naartoe en er weer vandaan is "stunning". Daarna zijn we naar Yosemite gegaan, dat het m.i. vooral van de watervallen moet hebben (in elk geval als je al eerst naar Sequoia bent geweest). En die watervallen zijn er niet altijd; als het een tijd droog is geweest, dus in de periode dat jullie gaan, is de kans groot dat er geen watervallen zijn.

Dus ja, het is maar hoe je het beleefd; wij vonden Sequoia erg mooi en zeer zeker de moeite waard. Maar Yosemite is (vooral als er watervallen zijn) ook fantastisch! Persoonlijk doe ik ze dan liever alletwee, bang dat ik iets mis.........

Je zou dan bijv. als volgt kunnen gaan: Las Vegas-evt. Death Valley-Sequoia-Yosemite-via de Tioga Pass naar Lake Tahoe-Sacramento-SF

Sacramento is een heel leuk stadje, en de hoofdstad van California! Je hebt er het Capitool; exact het Witte Huis maar dan iets kleiner. En een heel leuk centrum, een beetje in wild-west stijl.
#4 - 11-10-2005, 13:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Rozie

Overigens, Minoes, ik denk dat we vrijwel tegelijkertijd in de States zijn!
Wij hebben precies tegelijk vakantie, vertrekken denk ik ook in die eerste week (rondom 11 juli). We hebben dan een week of 5 de tijd.
Als het qua budget kan, zouden we na de rondreis graag een paar dagen ergens nog uitpuffen, misschien stopover in florida?
Komend weekend naar Jan Doets, eens horen wat zij te vertellen hebben!

Jez, het gaat er juist om dat we Death Valley willen/moeten vermijden.
Sequioa lijkt me ook super...
#5 - 11-10-2005, 14:59 uur
« Laatst bewerkt op: 11-10-2005, 15:01 uur door Rozie »

Jez


Als het qua budget kan, zouden we na de rondreis graag een paar dagen ergens nog uitpuffen, misschien stopover in florida?

Dan krijg je misschien een "raar" ticket. Als je met een Amerikaanse mij. vliegt, maak je automatisch een stopover in diens thuisbasis. Dit kost je niets extra (hoewel je soms niet voor het allerlaagste tarief kunt vliegen). Met United kun je via Washington; lig je zó op Virginia Beach. Met US ga je via Philadelphia, is ook niet ver naar het strand en misschien heeft er iemand een tussenstop in Boston; Cape Cod en Cape Ann zijn erg leuk! Maar daar kan Jan Doets je meer over vertellen.

Citaat
Jez, het gaat er juist om dat we Death Valley willen/moeten vermijden.
Sequioa lijkt me ook super...

Dat kan ook, als je via Barstow/Bakersfield rijdt. Is natuurlijk wel meer miles dan wanneer je rechtstreeks van Las Vegas naar Yosemite gaat............
#6 - 11-10-2005, 15:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

kevertje

Hallo!

Volgend jaar juli/augustus gaan wij naar de States. We zijn nu nog in het plan en boek-stadium: veel uitzoekwerk dus. Maar heel leuk!
Hoogstwaarschijnlijk willen we een camper huren, we zijn beiden fervent kampeerders en camperaars. Nu begreep ik dat het in de zomermaanden met huurcampers vaak niet is toegestaan om door Death Valley te rijden. Op zich logisch.
Heeft iemand advies hoe we het beste van Las Vegas naar Yosemite en dan naar San Fransisco kunnen rijden, waarbij ik het liefste ook Sequoia en Kings Canyon zou aandoen?

De eerste, heel erg voorlopige, opzet van het hele rondje is als volgt:

Dag 1: SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF naar Monterey
Dag 4: Monterey naar Santa Barbara
Dag 5: Santa Barbara/Channel Islands
Dag 6: Santa Barbara  naar Barstow (via Victorville, route66museum)
Dag 7: Barstow naar Kingman (route 66)
Dag 8: Kingman naar Williams (route 66)
Dag 9: Williams naar Grand Canyon (south rim)
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon naar Page (via Glen Canyon)
Dag 12: Page naar Monument Valley
Dag 13: Monument Valley naar Mesa Verde
Dag 14: Mesa Verde naar Moab
Dag 15: Moab (Arches en/of Canyonlands en/of Natural Bridges)
Dag 16: Moab naar Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef naar Bryce
Dag 18: Bryce
Dag 19: Bryce
Dag 20: Bryce naar Zion (via Cedar Breaks)
Dag 21: Zion
Dag 22: Zion naar Vegas (strip bij avond)
Dag 23 tm 28: nog in te vullen, in elk geval Yosemite en terug naar SF.

Raden jullie aan om Kings Canyon/Sequoia aan het eind in te passen, of zou je juist in de eerste dagen Santa Barbara/Channel Islands schappen en daar een slinger maken langs Kings en Sequoia, bv. via Bakersfield??

Natuurlijk zijn ook verder op en aanmerkingen van harte welkom! Alvast dank voor jullie reacties



Wij zijn vanaf SF via Yosemite naar Death Valley gegaan.
Dus SF, via Oakland naar Yosemite, Lee Vining en dan naar het zuiden naar Lone Pine en daar Death Valley in.
Nadaal was dat wij Sequioa nog niet hebben gezien en daar baal ik best wel maar we hebben de Tioga Pass gedaan (half okt, ging net) en dat was ook tof om te zien.

http://gallery.kevertje.net/ kan je fotos vinden.
http://www.kevertje.net/reisverslag2004.html
en de laatste link is het reisverslag...
#7 - 11-10-2005, 18:57 uur
« Laatst bewerkt op: 11-10-2005, 19:04 uur door kevertje »

Hans B

Hallo Rozie,
Welkom bij de club, zou ik zeggen. Het is altijd moeilijk je route zo goed mogelijk te plannen. De meeste mensen willen altijd alles in een keer en dat kan wel als je enkele maanden hebt, maar meestal is dat niet het geval en moet je keuzes doen.
Ik heb naar je route en wensen gekeken en dacht het volgende :
S.F., Yosemite, Tioga Road, Mono Lake, de 120 en 95 naar Tonopah, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Kingman, L.A., Channel Islands, San Luis Obispo, Visalia, Sequoia, Fresno, Monterey, S.F.
Het enige is dat je een stuk Highway-1 mist, maar verder zit alles dacht ik wel in deze route. Als je het ziet zitten, dan de dagen goed plannen.  Met 4 weken moet dat wel lukken.
groeten, Hans
#8 - 12-10-2005, 16:53 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2005, 16:54 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

lee74

Hoi Rozie,

Geweldig hč je trip plannen! Wij zijn afgelopen september een maand naar de states geweest. We hebben met een camper rondgereden en dat was echt geweldig! Het zelf koken vonden wij zelf juist heerlijke. Elke avond fikkie stoken bij je eigen campingplaats enzo. Geweldig toch! Een echte aanrader met een camper. De campings in de states zijn over het algemeen heel goed en je vindt overal dumpstations. Zelfs in de meeste National Parks.
Ik zou je zeker aanraden wel naar sequoia/ kings canyon te gaan. Sequoia en Kings zijn welliswaar 1 national park maar de twee zijn totaal verschillend. Sequoia is inderdaad voornamelijk een gigantisch bos waarin je, je echt heel klein voelt. Geweldig mooi. Kings Canyon daarin tegen is een echte canyon met schitterende watervallen die ook in september nog flink stromen dus die zullen in juli en augustus wel helemaal geweldig zijn! Een leuke hike in Kings is bijvoorbeeld naar de mistfalls, erg indrukwekkend. Kings was voor ons het eerste NP in Amerika en we hebben daarna vrij veel gezien. Toch blijft Kings voor mij wel echt als een van de mooiste staan. Misschien wel omdat daar het massatoerisme een stuk minder is. Veel mensen die in Kings komen zeggen ook dat het zeker net zo mooi is als Yosemite. Daar kan ik niet over oordelen omdat ik niet in Yosemite geweest ben, maar ik kan het me wel voorstellen dat het zo is.
Ik denk ook dat je dan het beste van Las vegas via Barstow/ Bakersfield kan rijden als je niet via Death Valley wilt. Als je een camper huurt in juli en augustus mag dat inderdaad ook niet. Wij hadden een camper van Cruise America. Op zich wel ok. Beetje uitgeleefde camper was het wel. Er ging dan ook vrij veel bij ons kapot. De service in die gevallen is dan wel goed, maar ja het kost je wel weer extra tijd..

Veel succes met plannen!

Groetjes,
Leonie
#9 - 18-10-2005, 08:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15