Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

december?

Discussie gestart

bundy

hoi allen,

wij zijn van plan om volgend jaar december/januari een rondreis met een camper te gaan maken, en natuurlijk alle mooie plekjes te bezoeken waar ik hier veel over lees!
maar de hamvraag is het in december/januari aan te raden? kerst in amerika is natuurlijk leuk, maar kunnen we dan met een camper de passen door? is het te doen qua weer? we willen 2 camoers, gaan met 3 kleine kinderen dus ik wil wel van tevoren weten of het allemaal kan....
of zouden jullie toch een andere periode aanraden?
ik kom vast nog vaker langs
alvast bedankt
brenda
#1 - 20-07-2005, 20:59 uur

Norbert

In december zijn de mogelijkheden natuurlijk een stuk beperkter. De meeste passen zijn dan allemaal gesloten.

Ik zou (behalve naar de zuidelijke staten of Hawai) niet in December naar Amerika gaan.
#2 - 20-07-2005, 21:06 uur

Bakvet

Eens met Norbert. Ga hooguit naar Florida (daar heb je geen passen) of naar Hawaii (daar heb je geen winter). Zelf ga ik dit jaar voor de derde keer rond december/januari naar California. Begin en eindig met een paar dagen in Los Angeles omdat het daar overdag gemiddeld nog wel een graad of 16/17 wordt.

Een deel van de vakantie bestaat waarschijnlijk weer uit kamperen in Death Valley. Dat betekent soms: 's ochtends met dikke jas en handschoenen aan koffie zetten, tot de zon een beetje achter de bergen vandaan gekomen is. Je staat zo vroeg mogelijk op, omdat de dagen in die tijd van het jaar nogal kort duren. 's Avonds meestal na het warm eten naar bed, zodat je nog een beetje warmte mee je slaapzak in neemt. Ik slaap in een tent, niet in een camper.

Overigens: het is  erg leuk om te doen. Maar vorig jaar had ik er geen tijd voor. Toevallig viel er vorig jaar een meter sneeuw in de bergen rond Death Valley en in de vallei zelf regende het voortdurend. Dus dan zou er van wild kamperen niet veel terecht gekomen zijn.
#3 - 20-07-2005, 22:35 uur

sarretjes

heel erg bedankt, ik had zel fal zo'n idee we gaan maar eens kijken hoe we het dan gaan doen, met de tijd, we zitten een beteje met de leeftijd van de kids, maar gaan zullen we zeke doen!
#4 - 23-07-2005, 09:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15