Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dees79:Reis Washington rn Oregon zomer 2018

Discussie gestart

Dees79

Hallo forum.
Na in 2011 zuidwesren en in 2016 yellowstone, south dakota, colorado enutah gedaan te hebben willen we volgend jaar naar Washington en Oregon.
We reizen mbv een auto samen met onze dochter van 5 jaar. We zullen in hotels gaan verblijven.
Wat vinden jullie van deze route?We willen north cascades in de reis inpassen. We vinden alleen de dag mount rainier naar north cascade erg lang. Heeft iemand suggesties voor een stop?

De route:
1. Seattle
2. Seattle - Port angeles
3. Port angeles - forks
4. Forks- Astoria
5. Astoria - Cannon Beach
6. Cannon beach - Newport
7.Newport - Coos Bay
8. Coos Bay - Crater Lake
9.Crater Lake
10.Crater Lake - Bend
11.Bend
12. Bend - John Day Fossil Beds National Monument
13. John Day ...- The Dalles
14.The Dalles - Mount Hood Parkdale
15.Mount Hood - Multnomah Falls- mount st helens
16.Mount St Helens - Mount Rainier
17.Mount Rainier
18.Mount Rainier - North cascade
19. North cascade
20.North cascade
21. North Cascade - Seattle
22. Seattle
23. Vertrek: Seattle
#1 - 13-07-2017, 21:20 uur

Dees79

Niemand een respons?
#2 - 15-07-2017, 06:32 uur

Wop

Niemand een respons?

Ik ben zelf (nog) niet in dit gebied geweest, dus kan je helaas niet adviseren...
#3 - 15-07-2017, 11:13 uur

Ruud2004

Wij zijn net terug en hebben oa een rondje om het Olympic Nat.Park gereden. Op een paar mooie stops/stukken na, toch enigszins teleurstellend.  Wellicht heb je wat aan ons reisverslag.
#4 - 15-07-2017, 12:54 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Dees79

Net je verslag gelezen, waarbij weinig punten van onze reis. Denk ook als je natuurgeweld van canada hebt gezien dat olympuc misschien wat tegenvalt. Ieder zijn mening natuurlijk.. Onze reis begint met olympic.
#5 - 15-07-2017, 18:46 uur

Cees A

Je schema lijkt me over het algemeen goed haalbaar.
In tegenstelling tot Ruud vind ik Olympic wel de moeite waard.
Het is wel een nadeel dat je niet echt door dit park heen kunt rijden.
Je rijdt over de 101 om het park heen en op een paar plaatsen kun je het park een stukje inrijden.
In het noorden is dat bij de bekende ingang naar Hurricane Ridge en de minder bekende Elwha en Eagle/Solduc
In het westen bij Hoh Rainforest en Lake Quinault
Zie PDF kaart. http://npmaps.com/wp-content/uploads/olympic-map.pdf
--- (Beetje inzoomen op pdf document, dan worden de lettertjes wat groter)

Ik vraag me af wat je 2 volle dagen in North Cascades nat.park wil doen.
North Cascades is niet bepaald toeristisch ontwikkeld. Hotels in en rond dit park zijn dun gezaaid
Het is al even geleden dat ik er doorheen ben gereden en ik moet bekennen dat ik al geen echte liefhebber ben van hooggebergte.
kan me een hotel met cabins herinneren bij Ross Lake. Dat hotel en dat meer zagen er overigens wel aardig uit
Voor de rest heb ik in het park zelf niks gezien wat op een hotel leek en in de dorpjes buiten het park was ook niet veel.

North Cascades is een park waar men vooral naar toe gaat voor meerdaagse hikes door de bergen.
Let op: Je hebt een permit nodig om onderweg te kunnen/mogen overnachten.
Het park is dan ook uitermate geschikt om jullie dochter in een soort van "bootcamp-hikingtocht" wat kennis over die wildernis bij te brengen.  :angel:
Voor de rest kan ik geen redenen bedenken waarom iemand 2 dagen in dit park zou willen doorbrengen.
De scenic road die door het park loopt is, als je van bergen houdt, de moeite waard om er voor om te rijden, maar ik zou dat 2 daagse verblijf in dit park nog eens overwegen.

Ter informatie een PDF kaart van North Cascades: http://npmaps.com/wp-content/uploads/north-cascades-map.pdf
--- (ook hier inzoomen voor meer details en grotere letters)
Als je toch die bootcamp-training met je dochter gaat doen, hieronder een linkje naar een kaart met trails:
Linkje: http://npmaps.com/wp-content/uploads/north-cascades-wilderness-map.jpg  (klik op de kaart om de kaart te vergroten)
#6 - 16-07-2017, 09:22 uur

Hans B

Mt St Helens neem zeker de weg naar Spirit Lake.
Wij waren daar in 1988 alles tot zover je kon kijken een grijs gebied.
In 2001 waren de bomen op sommigen plaatsen al weer een meter of 8
Ik ben benieuwd hoe het nu is.

Cascades 2 volle dagen, bedenk even wat je er allemaal wil doen.

Verder een leuke route.
#7 - 16-07-2017, 09:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dees79

We hebben besloten om niet naar north cascade te gaan. Route komt er als vokgt uit te zien:

1. Seattle
2. Seattle - Olympic
3. Olympic
4. Olympic - Cannon beach of seaside
5. Cannon Beach/seaside
6. Seaside- newport/florence
7. Newport/ Florence
8. Newport - Coos bay
9. Coos bay - Medford
10. Medford -Crater Lake
11. Crater Lake- Bend
12. Bend
13. Bend- john day fossil
14.John Day Fossil Beds National Monument- The Dalles
15.The Dalles
16.The Dalles - Mount Hood Parkdale- portland
17. Portland
18. Portland - Mount St Helens
19. Mount St Helens - Mount Rainier
20. Mount Rainier
21. Mount Rainier - Seattle
22. Seattle
23. Vertrek: Seattle
#8 - 16-07-2017, 12:57 uur

Cees A

I.v.m. je gewijzigde routeplan zomaar een losse tip.
Als je ook maar een kruimeltje interesse hebt voor de luchtvaart moet je naar McMinnville, een plaatsje zuid-westelijk van Portland.
In het Evergreen Aviation & Space Museum in McMinnville staat namelijk de enige echte en unieke Spruce Goose van Howard Hughes.
Linkje: ---->    http://www.evergreenmuseum.org/the-spruce-goose
#9 - 16-07-2017, 14:29 uur

jetusa

Geen idee of ik in Bend iets gemist heb, maar zou eerder een dag Crater Lake inplannen dan een dag Bend.

Kan je bij Mnt St Helens overnachten?
#10 - 16-07-2017, 15:24 uur

Pino

Heb net (nogal gehaast) wat links naar ons album geplaatst.
We hebben als inspiratie voor onze trip de "seven wonders of Oregon
" gebruikt.
Misschien heb je er wat aan.
#11 - 27-07-2017, 19:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15