Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Definitieve route?

Discussie gestart

Dennis

Hoi allemaal,

Ik ben eindelijk bijna klaar met de route, onze huwelijksreis. Ik kijk er nu al naar uit. Nog 3,5 maanden en dan is het eindelijk zover. De vliegtickets zijn geboekt het enige wat we nog vast moeten zetten is het hotel bij aankomst en vertrek (San Francisco) en het hotel in Las Vegas. Weet iemand nog een goed hotel in SF waarbij je gartios mag parkeren en op loopafstand van pier 39 en alcatraz? In Las Vegas willen we naar het Excalibur hotel, de goedkoopste in onze periode. Iemand ervaring met dit hotel?

Verder wil ik eigenlijk 2 dagen ipv 1 dag in Bryce verblijven. Kan ik echt nergens een dag inhalen? Bv. in 1 dag van Las Vegas naar Bakersfield door Death Valley. Heeft iemand verder nog enige tips voor me mbt de route, waar langs de route zijn er mooie punten waar we zeker naartoe moeten gaan?


Alvast bedankt voor alle reacties.

Groetjes, Dennis

Dag                           Reizen                                          Bezienswaardigheid                                                                                  Afstand
Woensdag 12 april   Voorhout - San Fransisco      Goldengate bridge, pier 39   
Donderdag 13 april   San Fransisco                      Alcatraz, China Town, 49-mile drive?   
Vrijdag 14 april   San Francisco - Monterey      17-miles drive monterey, Monterey Bay Aquarium, Board walk Santa Cruz   182
Zaterdag 15 april   Monterey - San Simeon      Hearts Castle, Zeekoeien, Julia Pfeiffer Burns S.P., Big Sur, Point Lobos R.P.   156
Zondag 16 april   San Simeon - Hollywood (LA)      Santa Barbara, Morro Rock                                                                   355
Maandag 17 april   Hollywood (LA)                      Universal Studios   
Dinsdag 18 april   Hollywood (LA) - Anaheim      Hollywood/Beverlyhills, strand                                                                      52
Woensdag 19 april   Anaheim (Disney)                      Disney   
Donderdag 20 april   Anaheim                                      Knott's Berry FarmŽ   
Vrijdag 21 april   Anaheim (Disney)                      Disney   
Zaterdag 22 april   Anaheim (Disney)                      Disney   
Zondag 23 april   Anaheim - San Diego                      Sea world                                                                                     153
Maandag 24 april   San Diego                                       San Diego Zoo   
Dinsdag 25 april   San Diego  - Joshua Tree                                                                                                         257
Woensdag 26 april   Joshua Tree - Blythe                      Joshua Tree                                                                                     185
Donderdag 27 april   Blythe - Sedona                                                                                                                        414
Vrijdag 28 april   Sedona - Grand Canyon                                                                                                        256
Zaterdag 29 april   Grand Canyon                       Grand Canyon   
Zondag 30 april   Grand Canyon - Bryce                                                                                                                         460
Maandag 1 mei   Bryce - Zion                      Bryce                                                                                                     140
Dinsdag 2 mei   Zion                                      Zion   
Woensdag 3 mei   Zion (Springdale) - Las Vegas      Zion                                                                                                     254
Donderdag 4 mei   Las Vegas                                      Las Vegas   
Vijdag 5 mei   Las Vegas - Furnace creek      Death Valley                                                                                     310
Zaterdag 6 mei   Furnace Creek - Bakersfield      Death Valley                                                                                     378
Zondag 7 mei   Bakersfield - Yosemite   Kings            Sequoia                                                                                                     337
Maandag 8 mei   Yosemite                                      Yosemite   
Dinsdag 9 mei   Yosemite - San Francisco                                                                                                           310
Woensdag 10 mei   San Francisco - Amsterdam      
Donderdag 11 mei   Amsterdam - Voorhout      
#1 - 21-12-2005, 08:43 uur

Wop

Hoi allemaal,

Verder wil ik eigenlijk 2 dagen ipv 1 dag in Bryce verblijven. Kan ik echt nergens een dag inhalen? Bv. in 1 dag van Las Vegas naar Bakersfield door Death Valley. Heeft iemand verder nog enige tips voor me mbt de route, waar langs de route zijn er mooie punten waar we zeker naartoe moeten gaan?


Alvast bedankt voor alle reacties.

Groetjes, Dennis

Ik zou zeker tussen de natuurparken een dagje extra plannen. Wat dacht je van een dagje minder pretparken in je schema? Of is dat teveel gevraagd?  :icon_wink:
#2 - 21-12-2005, 08:55 uur

Jez

Leg gewoon verder geen hotels vast, dan zie je onderweg wel waar je langer wilt blijven en waar niet.

Voor tips onderweg kun je het beste nog even verder lezen in dit onderwerp; er zijn er al vele gegeven  :icon_wink:
#3 - 21-12-2005, 10:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

markro

In Las Vegas willen we naar het Excalibur hotel, de goedkoopste in onze periode. Iemand ervaring met dit hotel?

http://www.excalibur.com/

Prima hotel, kan het je zeker aanraden.
#4 - 25-12-2005, 07:02 uur
reisverslagen en foto's van onze reizen http://www.dutchmarco.com

Pete.Z

Goed,goedkoop,gratis parkeren en op loopafstand van de pieren:

http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml


aanradertje!
#5 - 25-12-2005, 13:26 uur

Marc1972

Gratis parkeren in SF zijn we eigenlijk nog niet tegen gekomen, zeker niet op loopafstand van pier 39. Het openbaar vervoer in SF is best wel goed, dus wij hebben het altijd gedaan met Hotels die misschien wat verder liggen, maar konden per bus, BART en Cable-car toch overal komen.

Voor een pretpark vakantie mis ik six-flags magic-moutain toch wel in het rijtje :D.

Als je door Sequoia wil rijden hebben wij de ervaring dat je tussen sequoia en yosemite ook nog een overnachting kan plakken of deze dag ben je kwijt buiten Yosemite. Hoewel de km niet zo ver zijn kan ben je in sequoia een behoorlijke tijd kwijt en rijd je er maar net iets van 20-30 ml/hr. De eerste keer hebben we ons dan ook behoorlijk vergist en kwamen we 's avonds erg laat in ons hotel
#6 - 02-01-2006, 16:29 uur

Dennis

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Alle hulp is uiteraard altijd welkom en daarom is het toch leuk dat er mensen reageren. Ok ik ben wat laat maar ik ben er een paar weken tussen uit geweest. Ik hoop nu wat vaker te kijken en als ik vragen heb deze te stellen!  :P

Ik heb het hotel wat Pete.Z me adviseerde gemaild, en die hebben idd gratis parkeren. Ze liggen 1 mijl van pier 39 af en kost maar $77,-, dat is dus perfect. Dit hotel heb ik dan ook al geboekt, bedankt voor de tip.

Ik leg verder alleen Las Vegas vast, de rest laat ik gewoon zitten, ik zie wel waar we uitkomen.

Verder wil ik vanuit San Diego naar Twentynine palms (net boven joshua tree) door Joshua tree heen. Dan kan ik de volgende dag van Joshua naar Grand canyon en win ik een dag. Ik sla dan wel Sedona over maar dat is een keuze die je soms moet nemen. Dan kan ik vanuit de Grand Canyon naar Page (antilope Canyon) en de volgende dag vanuit Page naar Bryce. Is dit een goed alternatief?

Verder zit ik er aan te denken om vanuit Las Vegas in 1 ruk naar Bakersfield te rijden. Of is jullie advies om te overnachten in Furnace creek?

Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen adviseren?

Groetjes, Dennis
#7 - 05-01-2006, 11:06 uur

Jez

Verder wil ik vanuit San Diego naar Twentynine palms (net boven joshua tree) door Joshua tree heen. Dan kan ik de volgende dag van Joshua naar Grand canyon en win ik een dag.

Dan kun je beter na Joshua nog verder door rijden richting de GC, anders red je dat de volgende dag niet. Van Twentynine naar de GC is namelijk ca. 350 miles. En als ik het me goed herinner, is er in Twentynine nagenoeg niks; je bent erdoor voor je er erg in hebt. Beste kun je kijken hoever je die dag komt, als je vanuit San Diego vertrekt, maar probeer in elk geval halverwege de route San Diego - Joshua - GC te komen.

Citaat
Verder zit ik er aan te denken om vanuit Las Vegas in 1 ruk naar Bakersfield te rijden. Of is jullie advies om te overnachten in Furnace creek?

Dat kan best, als je een beetje op tijd uit Vegas vertrekt. Oh, wacht, je wilt via Death Valley. Nee, da's wel heel ver. Kijk gewoon hoever je komt; het is moeilijk in te schatten hoe lang je je in Death Valley zult vermaken.

Groetjes, Jez
#8 - 05-01-2006, 11:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marc1972


Citaat
Citaat
Verder zit ik er aan te denken om vanuit Las Vegas in 1 ruk naar Bakersfield te rijden. Of is jullie advies om te overnachten in Furnace creek?

Dat kan best, als je een beetje op tijd uit Vegas vertrekt. Oh, wacht, je wilt via Death Valley. Nee, da's wel heel ver. Kijk gewoon hoever je komt; het is moeilijk in te schatten hoe lang je je in Death Valley zult vermaken.

Groetjes, Jez


Is wel goed te doen hoor. We zijn zelfs al een keer vanuit Las Vegas naar Tulare gereden in 1 maal. het is iets van 720 km en dat lijkt heel erg ver. Dus wij waren 's ochtends om 6 uur (vakantie noemen ze dat) uit Las Vegas vertrokken. Om 4 uur waren we in Tulare.......We zijn onderweg ook nog gestopt en het viel dus reuze mee. De keer erop zijn we ook in Bakersfield blijven plakken en heb je helemaal ruim de tijd.

De dag erop zouden we door sequoia gaan. De geplande route was "maar" iets van 350km en we hadden het idee dat dit makkelijk zou gaan. We hadden gepland in Modesto te gaan slapen. Maar daar kwamen we pas om 11.00pm aan. Die 350km waren slingerweggetjes, maar wel erg mooi om te zien.
#9 - 05-01-2006, 12:44 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2006, 12:48 uur door Marc1972 »

Dennis

Voorlopig hou ik het erop dat ik er 2 dagen over doe van Las Vegas naar Bakerfiels, als het sneller gaat is dat mooi meegenomen. Op dit moment heb ik 1 hele lange dag gepland om van San Diego naar Lake Havasu city te rijden door Joshua tree heen. Volgens een collega van mij is dat te doen, wel 570 km! Dan door naar Williams vanuit daar bezoek ik de Grand Canyon blijf daar dan slapen en ga de volgende dag vanuit de Grand Canyon naar Page. Is dit een goede planning.

Het wordt wat onoverzichtelijk zo dus ik heb het reisschema even opnieuw geplaatst!

Woensdag 12 april   Voorhout - San Fransisco
Donderdag 13 april   San Fransisco
Vrijdag 14 april   San Francisco - Monterey
Zaterdag 15 april   Monterey - San Simeon
Zondag 16 april   San Simeon - Hollywood (LA)
Maandag 17 april   Hollywood (LA)
Dinsdag 18 april   Hollywood (LA) - Anaheim
Woensdag 19 april   Anaheim (Disney)
Donderdag 20 april   Anaheim
Vrijdag 21 april   Anaheim (Disney)
Zaterdag 22 april   Anaheim (Disney)
Zondag 23 april   Anaheim - San Diego
Maandag 24 april   San Diego
Dinsdag 25 april   San Diego  door Joshua Tree Lake havasu city
Woensdag 26 april   Lake havasu city - Williams
Donderdag 27 april   Grand Canyon
Vrijdag 28 april   Grand Canyon - Page
Zaterdag 29 april   Page - Bryce
Zondag 30 april   Bryce
Maandag 1 mei   Bryce - Zion
Dinsdag 2 mei   Zion
Woensdag 3 mei   Zion (Springdale) - Las Vegas
Donderdag 4 mei   Las Vegas
Vijdag 5 mei   Las Vegas - Death Valley Furnace creek
Zaterdag 6 mei   Furnace Creek - Bakersfield
Zondag 7 mei   Bakersfield - Yosemite
Maandag 8 mei   Yosemite
Dinsdag 9 mei   Yosemite - San Francisco
Woensdag 10 mei   San Francisco - Amsterdam
Donderdag 11 mei   Amsterdam - Voorhout
#10 - 05-01-2006, 13:51 uur

Wop

Ziet er goed uit Dennis!

Ik zou zo met je meegaan!!  ;)
#11 - 05-01-2006, 15:37 uur

Dennis

Hoi Wop,

Dat is in ieder geval iemand die de reis goed vind  ;D. Ik vraag me alleen af of de dag van San Diego naar Lake Havasu City niet te lang wordt, maar dat kan ik altijd nog even kijken. Is er eigenlijk bij Lake Havasu City nog iets leuks te ondernemen?

Groetjes, Dennis

#12 - 05-01-2006, 18:42 uur

Wop

Hoi Wop,

Dat is in ieder geval iemand die de reis goed vind  ;D. Ik vraag me alleen af of de dag van San Diego naar Lake Havasu City niet te lang wordt, maar dat kan ik altijd nog even kijken. Is er eigenlijk bij Lake Havasu City nog iets leuks te ondernemen?

Groetjes, Dennis



het is ongeveer 580 kilometer, tja het is een ruk, maar als je niet teveel van deze dagen hebt best te doen voor een keertje...

Raar maar waar, je kan de London Bridge bezoeken!!
#13 - 06-01-2006, 10:36 uur

Marc1972

 ::)




#14 - 06-01-2006, 11:21 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2006, 11:24 uur door Marc1972 »

Dennis

Raar maar waar, je kan de London Bridge bezoeken!!

Ja zoiets heb ik gehoord. Er is een tijd geleden iemand geweest die dacht dat hij de London Bridge had laten verschepen naar Amerika, hij had helaas de verkeerde brug!

We willen door Joshua heen rijden en uiteraard wat dingen bekijken hier. Dan nog blijft het een eind maar ik denk dat het wel te doen is, toch? Weet misschien iemand hoeveel sneeuw er zal liggen in de nationale parken. Ik weet al zeker dat de Tioga pass is afgesloten  :'( maar ik kan volgens mij nog een hoop mooie dingen zien in Yosemite  ::). Weet iemand hoe dat zit met Zion, Bryce, Grand Canyon en Antilope Canyon? Zal daar een hoop dicht zijn? Is Angels Landing open in Zion want die willen we namelijk graag lopen!  :(

Ik heb er wel al ontzettend veel zin in  8) 8) 8). Nog maar drie maandjes, ik ben nu heel veel aan het lezen. Ik kan haast niet wachten  ;D ;D ;D!
#15 - 06-01-2006, 12:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15