Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver - Cody?

Discussie gestart

Margie

Dag allemaal,

Volgend jaar gaan we voor de derde keer naar de USA. We, dat zijn mijn man, zoon (dan 11) en mijn moeder (voor haar de eerste keer USA  patriot). Langzaam aan beginnen we met de voorbereidingen. Nou willen we graag 'beginnen' in Yellowstone en van daaruit door Grand Teton afzakken richting Moab en verder. Zelf zijn we al eens in Yellowstone geweest, we hebben toen een aantal nachten in West-Yellowstone overnacht. Dit keer willen we in het park verblijven en graag via de Beartooth Pass rijden en daarvoor overnachten in Cody. Mijn vraag is de volgende:
Wat is handiger, vliegen op Denver of op SLC? We willen van daaruit in één dag naar Cody rijden. Ik weet dat dit vanaf beide steden een flinke rit is, maar daarna doen we het verder rustig aan. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit te doen en hoe lang doe je ongeveer over de rit? We rijden overigens met een huurauto, geen camper.

Groet, Margie
#1 - 17-07-2013, 22:59 uur

Tet14

Ongeveer 8-9 uur rijden (afhankelijk van stops) van zowel Denver als SLC. Wij vonden zowel SLC als Denver prettige luchthaven. Gevoelsmatig  zou ik Denver kiezen omdat je nog door SLC kan rijden op weg naar Moab.  En van welke plaats vlieg je terug?
#2 - 17-07-2013, 23:18 uur

Margie

Bedankt voor je reactie Tet14.

We weten nog niet zeker op welke luchthaven we zullen vliegen en terug dus ook nog niet. We denken in eerste instantie aan heen vliegen op SLC en dan terug vanaf Denver. We willen in ieder geval ook graag Mesa Verde zien, dan is Denver terug misschien handiger. Weet jij of dat nog extra kosten met zich meebrengt i.v.m. de huurauto?

Is de ene route nog wat mooier/interessanter om te rijden dan de andere misschien?
#3 - 17-07-2013, 23:58 uur

Old Faithful

SLC-Cody is iets korter dan Denver Cody, je rijdt dan wel door Yellowstone en dus moet je rekening houden met eventuele opstoppingen. Een kudde buffalo's gaat niet aan de kant, omdat jullie haast hebben.  ;)

Ik zou zeker voor Denver kiezen, als je ook van plan van daar terug te vliegen. Je hebt dan niet te maken met drop off kosten voor de autohuur, al vallen die tussen SLC en Denver wel mee.
Houd er ook rekening mee dat je waarschijnlijk geen SUV op SLC kunt huren en ook niet als je hem daar inlevert.

Komt South Dakota - Black Hills, Mount Rushmore, Badlands N.P. - niet in jullie plannen voor?

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
#4 - 18-07-2013, 01:20 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik zou eerst eens de route globaal neerzetten en dan kijken wat het handigste is qua start- en eindpunt. Voor drop off kosten kun je eens wat opties bekijken op bijvoorbeeld www.usareisen.de.
Als je niet in de buurt van denver hebt gepland lijkt een rondje vanuit SLC het meest voor de hand liggend.
Denver is misschien goedkoper om op te vliegen?

Marianne

#5 - 18-07-2013, 08:10 uur

Hans B

Vluchten naar Denver en Salt Lake city zijn voor  zover ik weet vanuit Nedeland alleen te bereiken mét tussenstop.
Je zou ook eens kunnen kijken naar vluchten op Billings of Bozeman, beide in Montana.
Wij zijn enkele keren op Bozeman gevlogen waar onze camper gestald stond.
Dan zit je een stuk dichter bij Yellowstone.
#6 - 18-07-2013, 08:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Tussen SLC en Cody hoef je niet via Yellowstone. Kortste route is via Rock Springs en Lander.
#7 - 18-07-2013, 10:54 uur

Chris RTA

Wij zijn ook een keer op Bozeman gevlogen. Dan ben je inderdaad erg snel in Yellowstone.

Enige nadeel was dat ze daar (toen;2009) geen grote auto's hebben bij het verhuur bedrijf. Campers weet ik niet. Wij wilden toen een minivan omdat we met 4 personen waren, maar geen camper. Wij hebben toen een kleine auto meegekregen en heb twee keer moeten rijden naar het eerste hotel. Gelukkig was dat niet ver. En zijn met tweeen snachts meteen doorgereden naar Billings om daar een grotere auto te krijgen. Daarna weer terug naar Bozeman om de andere twee op te halen. Die kwamen net van het ontbijt af. Dus na een lange vlucht ook nog eens een paar uur rijden en de nacht overslaan om vervolgens aan je eerste vakantie dag te beginnen.

Maar laat je hier goed over informeren, want Bozeman is wel erg dichgtbij om in Yellowstone te beginnen.

#8 - 18-07-2013, 11:07 uur

Marianne

Waarom wil je eigenlijk de eerste dag meteen naar Cody rijden?

Marianne
#9 - 18-07-2013, 11:59 uur

Margie

Bedankt voor al jullie reacties, ik ben al een stuk wijzer geworden. Vliegen op Bozeman hebben we wel overwogen maar ik had al begrepen, dat autohuur daar moeilijk kan zijn en ik zat een beetje met de drop-off kosten. (Ik ga zeker even jouw site bekijken Marianne).

South Dakota, Mount Rushmore e.d. hebben we wel overwogen, maar gaan we (dit keer) niet doen. Voor mijn moeder zal het de enige keer zijn dat ze naar Amerika gaat en zij wil erg graag Yellowstone én de Grand Canyon zien  :) en natuurlijk een aantal andere parken. Vinden wij ook bepaald niet vervelend, ook al hebben we een aantal van deze plekken al eens gezien. Maar dat maakt dat we ervoor kiezen om in 1 keer naar Cody te rijden en van daaruit af te zakken.

We willen een gewone, confortabele auto huren en overnachten in hotels en/of cabins. We zitten nog wel een beetje met het feit dat we niet altijd met z'n vieren op 1 kamer willen slapen, dat lijkt ons niet echt bevordelijk voor de sfeer ^-^
#10 - 18-07-2013, 22:16 uur

Old Faithful

Tussen SLC en Cody hoef je niet via Yellowstone. Kortste route is via Rock Springs en Lander.

Je hebt gelijk.  embarressed
Ik had de route laten berekenen op oud kaartmateriaal van Navteq uit 2008. Op de nieuwere kaart City Navigator North America NT 2013.2 is de rijtijd via die route aanzienlijk korter dan op het oude kaartmateriaal.









#11 - 19-07-2013, 00:50 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

In Billings zit een filiaal van Cruise America.
Je zit dan ideaal voor de Beartooth Highway en Yellowstone.
Yellowstone - dagtrip naar Cody ?
#12 - 19-07-2013, 15:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Bij een one-way heb je drop off kosten, maar om weer naar dezelfde plaats terug te gaan kost ook weer een tankje benzine. Billings - Phoenix ?? of andersom
Of in jullie geval is wellicht Salt Lake - Salt Lake een goede optie (geen drop off).
SLC ligt op de route tussen Yellowstone en Moab / Mesa Verde.
Er zijn zó véél routes, zo maar eentje gemaakt.
SLC - Green River / Goblin Valley - Bryce - Zion - Las Vegas - Grand Canyon - Petrified Forest - Mesa Verde - Monument Valley - Moab (Arches) - Vernal (Dinosaur) - Grand Teton - Yellowstone - SLC.

Veel plezier bij de voorbereiding.
#13 - 19-07-2013, 16:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Margie

Nogmaals dank, we gaan eens met de route aan de slag. Hans bedankt voor je voorbeeldroute. Ik kom ongetwijfeld nog wel terug met vragen. Ik ben in ieder geval een stuk wijzer.
#14 - 20-07-2013, 13:45 uur

Hans B

Graag gedaan, veel succes bij het knutselen.
#15 - 20-07-2013, 16:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15