Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Zijn de dinosaur tracks bij Tuba City echt of niet ?

Echt
33.3%
2 (33.3%)
Niet echt

0 (0%)
Twijfel
16.7%
1 (16.7%)
Nooit geweest
50%
3 (50%)

Totaal aantal stemmen: 5

Dinosaur tracks

Discussie gestart

JoeSee

In de buurt van Tuba City zijn dinosaur tracks te vinden. (Van Mon. Valley naar Grand Canyon rechts van de weg).
Het wordt op zeer eenvoudige wijze geexploiteerd door de indianen. Geen entree, maar een vrijblijvende gift wordt gevraagd voor een rondleiding en er worden sieraden verkocht.

We zijn er al een paar keer geweest en hebben weinig twijfel aan de echtheid van de sporen en het aanwezige materiaal. Echter, een kennis van mij denkt dat toeristen daar genept worden en de indianen zo hun zakken vullen.
Wat is jullie mening ?  ^-^
#1 - 25-08-2009, 11:46 uur

zaraenlady

Ik ben zo ontgoocheld in de indianen daar in het Westen. Het zijn echte profiteurs en halen het geld uit je zakken. Nee voor mij hebben 'de indianen' afgedaan. Een ander voorbeeld zijn de Antilope Canyons... verschrikkelijk duur om die te bezoeken...
Erg jammer dat ze de toeristen uitbuiten..
#2 - 30-08-2009, 15:14 uur

Loek

Het is jammer dat daardoor alle native americans nu worden afgedaan als profiteurs, omdat er een aantal de commercie wat verder doorvoeren dan wat in jou ogen acceptable is.   Dat is hetzelfde als alle amerikanen afdoen als luidrichtige, domme mensen die niet weten waar Nederland ligt.  Of alle Nederlanders op een hoop gooien als mariuana rokende boeren op klompen met tulpen in de voortuin.

Overigens vind de entree naar Antilope Canyon wel meevallen, zeker als je het vergelijkt met de entree voor zeg Meteor Crator die overigens niet door "indianen" wordt uitgebuit.  Ik vond de entree voor de Hoge Veluwe ook vrij hoog met 7 euro per persoon voor een dag.
#3 - 30-08-2009, 19:07 uur
« Laatst bewerkt op: 30-08-2009, 19:12 uur door Loek »

JoeSee

Ik ben zo ontgoocheld in de indianen daar in het Westen. Het zijn echte profiteurs en halen het geld uit je zakken. Nee voor mij hebben 'de indianen' afgedaan. Een ander voorbeeld zijn de Antilope Canyons... verschrikkelijk duur om die te bezoeken...
Erg jammer dat ze de toeristen uitbuiten..


De indianen ontdekken de waarde van geld.
Dat merk je o.a. aan die hoefijzerige boog boven de Grand Canyon. Entreeprijs is veel te hoog en je wordt in van alles beperkt.
Bij Monument Valley is het primitieve (inclussief de camping met het mooiste uitzicht op aarde) ingeruild voor een hotel met prijzen vanaf 200 dollar per nacht.

In tegenstelling daarmee is Dinosaur Tracks. Geen entree, vriendelijke rondleiding, dus vandaar het vermoeden dat dit weleens echt zou kunnen zijn.
Blijkbaar is het onbekend bij de meeste, want ik krijg amper reacties hierop. Marianne? Jerbia ? Loek ? Kennen jullie het ?
#4 - 30-08-2009, 20:03 uur
« Laatst bewerkt op: 30-08-2009, 20:05 uur door JoeEsE »

JoeSee

......ik vond de entree voor de Hoge Veluwe ook vrij hoog met 7 euro per persoon voor een dag.

....maar dan heb je wel een gratis fiets ter beschikking ! :P
#5 - 30-08-2009, 20:04 uur

Loek

In tegenstelling daarmee is Dinosaur Tracks. Geen entree, vriendelijke rondleiding, dus vandaar het vermoeden dat dit weleens echt zou kunnen zijn.
Blijkbaar is het onbekend bij de meeste, want ik krijg amper reacties hierop. Marianne? Jerbia ? Loek ? Kennen jullie het ?

De dinosaur tracks bij Tuba City heb ik niet gezien, maar dino tracks zijn niet zo ongewoon.  Je komt ze wel op meerdere plaatsen in de US tegen, ook bij ons in de omgeving kun je ze bekijken bij Dinosaur Ridge in de omgeving van Golden. 
Overigens die kun je ook gratis bekijken ;)
#6 - 30-08-2009, 22:25 uur

jerbia

In tegenstelling daarmee is Dinosaur Tracks. Geen entree, vriendelijke rondleiding, dus vandaar het vermoeden dat dit weleens echt zou kunnen zijn.
Blijkbaar is het onbekend bij de meeste, want ik krijg amper reacties hierop. Marianne? Jerbia ? Loek ? Kennen jullie het ?

Ik heb er wel eens van gehoord, maar we zijn er nog niet geweest. Vorig jaar hebben we het Dinosaur Museum in Blanding bezocht en volgend jaar gaan we op zoek naar dinosaur tracks bij Moab.
#7 - 31-08-2009, 01:41 uur

JoeSee

Denk dat de meeste mensen er ook gewoon voorbij rijden, zonder het in de gaten te hebben. Dit overkwam ons ook de 1e keer. Zowel vanaf de Grand Canyon richting Monument Valley, als andersom staan ter hoogte van Tuba Cita grote witte borden, waar met een eenvoudige blokkwast in blauwe letters "dinosaur tracks" op is geschilderd. Dit herhaald zich een paar keer, maar als je even niet oplet rij je er zo voorbij.
#8 - 31-08-2009, 10:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15