Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, ROUTE BEKEND!!!

Discussie gestart

Dirc

Omdat mijn andere topic een erg hak op de tak verhaal werd (daarom niet minder interessant) heb ik toch besloten om voor inhoudelijke vragen en voortgang van de planning een nieuwe topic aan te maken. De data en route zijn bekend, dus tijd voor de volgende stap.

Eerst eens wat feitjes opsommen voor de lezer die geen 14 pagina's door wil spitten  >:D

Data
21 juni t/m 12 juli 2013

Route



Van dag tot dag
Dag 1: Amsterdam / Brussel - Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver - Estes Park
Dag 4: Estes Park
Dag 5: Estes Park - Scottsbluff
Dag 6: Scotssbluff - Interior
Dag 7: Interior - Keystone
Dag 8: Keystone
Dag 9: Keystone
Dag 10: Keystone - Sheridan
Dag 11: Sheridan - Cody
Dag 12: Cody - Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone
Dag 16: Yellowstone - Jackson
Dag 17: Jackson - Idaho Falls - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Amsterdam / Brussel

Blog
America 2013
#1 - 22-10-2012, 12:00 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2012, 09:52 uur door Dirc »

TondeG

. De data en route zijn bekend.

Ik mag je hierbij zeker wel feliciteren!  ;)

#2 - 22-10-2012, 12:29 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2012, 14:11 uur door TondeG »

Dirc

Jazeker.

Ik zag dat ik 4th of July in Yellowstone zit. Volgens mij is er dan in West Yellowstone wel iets te doen  8)
#3 - 22-10-2012, 14:30 uur

Dirc

Hebben mensen nog leuke tips behalve wat er al op mijn site/blog staat?
Ik ben eens aan het kijken naar het begin van de route en zoek nog wat ik de eerste dag in Denver kan doen en wat een goede plek is in Estes Park om te overnachten.

Daarna ga ik weer verder met de rest.
#4 - 28-10-2012, 22:30 uur

Dirc

Niemand?
#5 - 02-11-2012, 11:36 uur

Marianne

Met accommodatie in Estes Park kan ik je niet helpen; wij zaten in een KOA-cabin. Denver hebebn wij niet bezocht. Volgens mij is  er op het forum over Denver wel het nodige te vinden,  ik denk dat Loek wel eens wat tips heeft gepost. Zelf zou ik Dnever overslaan en naar GT gana, maar dat is een heel persoonlijke keuze natuurlijk.
Waarom ga je eigenlijk van Keystone naar Spearfish? Je hebt eigenlijk best wel veel tijd in South Dakota. Je zou misschien een nacht kunnen inruilen voor nog een nacht Yellowstone of een bezoek aan Grand Teton.
Heb je in Yellowstone al iets vastgelegd?

Marianne
#6 - 02-11-2012, 12:33 uur

Dirc

Hoi Marianne,

In yellowstone heb ik de Canyon Lodge Frontier Cabin vastgelegd voor de 4 dagen.
Wij hebben die dagen in South Dakota in Keystone om vanuit daar een keuze te kunnen maken uit:
-Custer SP
-Windcave NP
-Mt. Rushmore
-Crazy Horse

Uiteindelijk zitten we in keystone niet heel veel dagen. De dagen ervoor rijden we door badlands. Ik zie zo snel geen mogelijkheid om ergens een dag te schrappen behalve de dag Denver.
Ik dacht zelf dat Denver wel de moeite waard is. De ene persoon gebruikt dit alleen voor de luchthaven terwijl er ook voldoende mensen zijn die zeggen dat de stad de moeite waard is.

Spearfish is eingelijk om oko de dag erna via Devil's Tower te rijden.
#7 - 02-11-2012, 12:48 uur

Old Faithful

Wij reden in 2010 in één dag van Custer via Devils Tower naar Buffalo. Dat was goed te doen. De volgende dag reden wij via Bighorn Canyon N.R.A. naar Cody. Van de Black Hills naar Buffalo of Sheridan maakt niet veel verschil.

Wij hebben in 2010 in Estes Park overnacht in de Wildwood Inn . We wilden eigenlijk kiezen voor de vriendelijker geprijsde Peak to Peak Lodge , maar daar was geen plaats meer.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#8 - 02-11-2012, 13:07 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Je hebt op dag 6 ook al tijd voor een van de dingen die je noemt denk ik. En wij reden in 1 dag van Hill City naar Sheridan, met een bezoek aan Devil's Tower. Het lijkt me dat je daar toch wel een dag kunt winnen - vooropgesteld dat je dat zou willen.
Ik zou niet durven zeggen dat Denver niet de moeite waard is, :) ik zeg alleen dat het voor mij niet zou hoeven.

Marianne
#9 - 02-11-2012, 13:08 uur

Dirc

Ik vind het zeker een goed punt. Of je nu 500 of 600 km rijdt op een dag, maakt natuurlijk ook geen verschil. Het blijft een dag rijden.
Als ik van Keystone naar Buffalo zou gaan en ook nog Devil's Towel mee pak dan geeft google maps mij 397 KM. Dit is zeker te doen.

Ik denk dus inderdaad dat ik hier een dag ga winnen. Ik moet alleen even kijken waar ik deze dan ga invullen. ik zit al 4 dagen in Yellowstone natuurlijk.
#10 - 02-11-2012, 13:21 uur

Dirc

Je hebt op dag 6 ook al tijd voor een van de dingen die je noemt denk ik. En wij reden in 1 dag van Hill City naar Sheridan, met een bezoek aan Devil's Tower. Het lijkt me dat je daar toch wel een dag kunt winnen - vooropgesteld dat je dat zou willen.
Ik zou niet durven zeggen dat Denver niet de moeite waard is, :) ik zeg alleen dat het voor mij niet zou hoeven.

Marianne

Ik neem aan dat je Dag 7 bedoeld?
Dag 7 (27 juni). Interior - Keystone
#11 - 02-11-2012, 13:22 uur

Marianne

Nee, ik bedoelde wel dag 6. Maar het valt misschien nog tegen, hoeveel tijd je daar hebt. Ik weet ook niet hoe je gaat rijden. Kijk eens of Interior niet op een ander moment in te plannen is, je slaat nu volgens je routekaartje Custer SP over, maar je zou daar ook langs kunnen rijden. Wij hebben Badlands niet bezocht, dus ik weet niet precies wat handig is.
Voor Yellowstone heb je aardig wat tijd, maar zou je niet naar Grand Teton willen? dan loopt je okanning in yellwostone wel in de war natuurljik...

Marianne

#12 - 02-11-2012, 13:39 uur

Dirc

Ik moet 'de extra dag' inderdaad voor Yellowstone plannen inderdaad, wil ik niet in de war komen.
Daarnaast is dag 6 (Scottsbluff - Interior) al een redelijk lange dag van 334 kilometer en 4h, 34min reistijd.
Onderweg zullen we ook willen stoppen bij Carhenge.

Custer SP meepakken lijkt me erg om?

Dag 7 gaan we via de 240 en stoppen we wellicht nog bij Bearcountry. De reistijd naar Keystone is dan al 3h 26 min.
Vervolgens zijn we "slechts" 2 hele dagen in Keystone natuurlijk.

We zouden eventueel in plaats van Sheridan - Cody kunnen kiezen voor Buffalo - Riverton o.i.d. om de extra dag via Grand Teton naar Yellowstone te gaan. De 212 pakken we onderweg naar Billings.
#13 - 02-11-2012, 14:54 uur

Old Faithful

Wat ga je twee dagen in Keystone doen? Volgens mij heb je tijd genoeg voor een rondje met Needles Highway, Iron Mountain Road en Wildlife loop. Misschien heb je nog iets aan http://www.blackhillstouristinfo.com/drives.htm.

Ik zou het jammer vinden om Cody, en daarmee de weg door de Bighorn Mountains en vooral het Buffalo Bill Historical Center, over te slaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#14 - 02-11-2012, 20:51 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Zoals gezegd zijn de 2 dagen Keystone bedoeld voor CusterS, Windcave NP, Mouin Rushmore. Kan dat allemaal in 1 dag?
Zijn de Iron Mountain Road en de Needles Highway niet ook bij Keystone? Als we tijd over hebben kunnen we deze natuurlijk meepakken.

Als we Cody aanhouden, komen we via de 16/14/20 aan in Yellowstone. Omrijden via Grand Teton lijkt me dan geen optie.
#15 - 02-11-2012, 22:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15