Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Disney / universal studios

Discussie gestart

Dieuwertje

Ik zou tijdens een verblijf in Los Angeles graag beiden bezoeken.

Nu vraag ik me af wat ik kan verwachten van de parken? Hoeveel tijd ben ik kwijt? Welk park heeft jullie voorkeur en waarom?

Wij zijn van plan om een dag of 3 in Los Angeles te verblijven. Het is de 1e keer dat we naar het westen van Amerika gaan.

Ik heb deze vraag eerder op een ander forum gesteld, maar kreeg geen enkele reactie. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt!!!

Greetz Dieuwertje

#1 - 29-04-2009, 20:24 uur

hdeweert

Hallo Diewertje.
Disney heeft in Annaheim (los Angeles) 2 parken. Het originele eerste Disney park op basis van de Disney verhalen,
en een park met veel attracties. Universal is weer een ander park met veel attracties gebaseerd op niet Disney story.
Als je ooit in EuroDisney Parijs bent geweest heb je een indruk van het gebeuren. Per park heb je minstens een dag nodig.
Een keuze is natuurlijk erg individueel dus die kan ik niet voor je maken maar ik zou ze allemaal bezoeken.
Maar ik zou Universal voor laten gaan omdat ik Euro disney al eens heb bezocht.
Harm
#2 - 29-04-2009, 21:30 uur

Dieuwertje

Hoi Harm,

Klopt het dat de UniversaL Studios vooral te maken hebben met film enzo? Ik ben al eens in Disney geweest, vond ik erg leuk. We houden allebei wel van attractieparken. Ik ben alleen bang dat beide parken in 3 dagen tijd wat te veel van het goede is. Zijn het beide wel parken met attracties voor volwassenen? Dus een beetje spectaculair?

Weet jij trouwens waar je moet zijn voor rondleidingen langs filmstudios of -sets? Ik dacht dat universal studios daar ook iets mee te doen had. Maar misschien heb ik me daar erg in vergist.

Dieuwertje
#3 - 29-04-2009, 22:11 uur

Harry

Als je wat meer spectakel wilt, kun je misschien beter naar Six Flaggs Magic Mountain gaan, daar vind je meer dan genoeg vertier voor volwassenen,
#4 - 30-04-2009, 09:14 uur

hdeweert

« Laatst bewerkt op: 30-04-2009, 09:56 uur door hdeweert »

Larissa

Hoi Diewertje,

Vorig jaar ben ik samen met mijn vriend in Universal Studio's Los Angeles geweest.
Dit vonden wij een erg leuk park. Het is een mix van spectaculaire atracties en atracties die wat rustiger zijn en gebaseerd zijn op de film en studio's.
Wij waren er maar 1 middag wat veel te kort was, volgende keer trek ik er een hele dag voor uit, dat kon vorig jaar helaas niet.
Wij hebben toen o.a. de studio tour gedaan. Dan ga je in een wagentje langs de filmsets, was erg leuk. Ik hoop dat ik je met mijn antwoord een beetje heb kunnen helpen bij je besluit.

Groetjes,
Larissa
 
#6 - 30-04-2009, 12:30 uur

sweatbox

Vergeet Knott's Berry Farm niet.
#7 - 30-04-2009, 12:39 uur

djengo


een dag per park heb je wel nodig,

Het hangt een beetje van je voorkeur af als disney fan naar disney natuurlijk. Ik zou zelf voor Universal kiezen. Wij vonden Magic Kingdom (orlando )wat tegen vallen/ hadden er andere voorstelling van.
De tour met het treintje langs de sets vonden wij erg leuk. Universal is meer op films gericht.
In beide parken vind je leuke attracties.
Kijk via de geplaatste links wat je het leukste lijkt.
#8 - 30-04-2009, 14:21 uur

ilssse

Hoi Diewertje,
Mijn vriend en ik (25 jaar)
zijn vorig jaar naar Universal en Disney geweest.
Als je al naar Disney in Parijs bent geweest, zal je zien dat deze eigenlijk bijna hetzelfde is...
Dezelfde atracties enzo..
Het viel me zelfs op dat de restaurantjes ook hetzelfde zijn en op dezelfde plek zitten...
Dus ik vond het een beetje tegenvallen...
Maar Universal vonden wij helemaal geweldig!!!
De 3D-film van the Terminator, de boottocht met Jaws en het Jurrasic park gedeelte.

Dus ik raad Universal aan.
Vind het persoonlijk meer voor volwassen en Disney wat meer voor kinderen...

Succes!
Groetjes Ilse
#9 - 30-04-2009, 21:49 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Marianne

Als LA het begin- en eindpunt is van jullie route is het misschien een idee om zowel in het begin als op het eind een dag pretpark te doen. Maar 2 pretparken in 3 dagen kan natuurlijk ook prima. Universal is natuurlijk vooral op films gericht, met niet alleen een studiotour, maar ook diverse shows en voorstellingen waarbij je een kijkje achter de schermen neemt. Daarnaast zijn er attracties waardoor het op een pretpark lijkt. Disneyland is vergelijkbaar met Disneyland Parijs. Je zou het kunnen combineren met Disney's California Adventure Park. Dit ligt er naast en je kunt combinatiekaartjes kopen. Als je naar Disneyland gaat zou ik aanraden om tenminste 1 of liever 2 nachten in Anaheim te blijven. Je kunt recht tegenover het park logeren, tegen betaalbare prijzen en je kunt lekker op tijd het park in. Universal kun je goed doen vanuit Hollywood of elders vanuit LA.
Wat ook een mogelijkheid is, is om 1 dag uit te trekken voor Disneyland en op een van de andere dagen een studiotour bij Warner Bros of een van de nadere studio’s te doen. De tour bij WB duurt 2 uur en een kwartier, je rijdt met een kleine groep met gids door de studio’s. Ik vond dat een geweldige tour. Vooral leuk als je bekend bent met wat films of series die hier geproduceerd worden.

Marianne
#10 - 01-05-2009, 09:02 uur

Rina

Ook wij hebben 2 jaar geleden beide parken gedaan. Wat ik erg plezierig vond van de  Universa Studio's dat je er vipkaarten kan kopen, betaal je wel meer maar je mag bij elke atractie  gewoon doorlopen. Heel fijn als het erg warm is en druk ( dat was het in ons geval)
#11 - 01-05-2009, 13:35 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

Dieuwertje

Even voor de duidelijkheid: Hebben universal studios en warner bros iets met elkaar te maken? Of staan deze 2 los van elkaar? Wij gaan trouwens deze zomer naar de universal studios in Spanje (vlakbij tarragona). Weet iemand of dit lijkt op de studios in LA?
#12 - 01-05-2009, 21:51 uur

kreuk050

Ik ben in Parijs naar Disney geweest en in LA naar Universal Studios en vond als toen 21 jarige Universal Studios veel cooler. Misschien heb je hier wat aan.

Zelf ga ik naar Six Flags Magic Mountain LA van de zomer.
#13 - 01-05-2009, 22:11 uur

Marianne

Nieuw!
Even voor de duidelijkheid: Hebben universal studios en warner bros iets met elkaar te maken? Of staan deze 2 los van elkaar?

Ze hebben niets met elkaar te maken, het zijn concurrerende studios, op verschillende locaties. Bekijk hun websites eens, dan krijg je al een beeld van de tours bij Warner Bros, en van de attracties en tours bij Universal.
Wij hebben vorig jaar ook een tour gedaan bij Sony en bij Paramount, weer andere studios, met net weer een andere insteek bij hun rondleidingen.


Wij gaan trouwens deze zomer naar de universal studios in Spanje (vlakbij tarragona). Weet iemand of dit lijkt op de studios in LA?

Ik ken het niet maar zo te zien op hun website niet.

Marianne
#14 - 02-05-2009, 12:12 uur
« Laatst bewerkt op: 03-05-2009, 10:53 uur door Marianne »

Jasmino

Wij gaan trouwens deze zomer naar de universal studios in Spanje (vlakbij tarragona). Weet iemand of dit lijkt op de studios in LA?

Nee, lijkt er niet echt op! Ik wist trouwens niet dat het park nog steeds van US is, ik dacht dat het inmiddels overgegaan was op een andere eigenaar.
Ik vond Porte Aventura (die bedoel je toch?) trouwens wel een heel mooi park! De Stampida is een superleuke achtbaan, en ook de Dragon Kahn is een favoriet!
#15 - 03-05-2009, 10:00 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15