Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dolfijnen

Discussie gestart

Kroosduiker

Goedemorgen! ;D

Wij willen volgend jaar een autorondreis maken door het Westen.
We willen ongeveer 3 weken uit/thuis, en de hotels niet van tevoren reserveren (met uitzondering van aankomst en vertrek, wel zo comfortabel).
Nu willen we -net zoals zovelen hier- veel zien en doen! De enige 'voorkeur' die we zouden hebben is een rondreis waar San Diego in zit, omdat ik graag met dolfijnen zou willen zwemmen....

De rondreizen die ik zoal bekeken heb hier op 't forum, gaan niet naar San Diego....kan iemand ons hier mee op weg helpen?

Verder hadden we bedacht om op voorhand een Rand MacNally aan te schaffen, deze tijd zo'n beetje, en een Capitool boek van het westen....of heeft iemand een ander boek (geen lonely planet) waar je veel aan hebt tijdens het reizen?
We willen de routes zoveel mogelijk op voorhand uitstippelen....

Alvast bedankt voor jullie tips, dan kunnen we gaan voorbereiden!!  patriot
#1 - 24-08-2011, 08:12 uur



Dirc

Hoi,

wil je per se een rondreis, of kan one way ook? Ik heb in 2009 een one way gedaan van San Diego t/m San Francisco bijvoorbeeld. Een dergelijke route wordt vaker gedaan.

ik lees ook regelmatig van mensen die niet vooraf boeken. In 2009 heb ik ook veel niet vooraf geboekt. Dit betekend wel dat je dus op tijd moet gaan zoeken naar je overnachtingsplekje en dat kan soms tijd kosten. Voor mijn komende reis heb ik alles straks vooraf geboekt (wellicht 1 of 2 niet). Hier heb ik er meer tijd voor dan daar.

gr.
#2 - 24-08-2011, 08:52 uur

Kroosduiker

Een one way zou zeker tot de mogelijkheden behoren, het mooiste zou zijn als iemand een voorbeeld reisschema zou hebben...je ziet zoveel voorbeelden hier op het forum, hopelijk zit er ook hiervan iets tussen? :-\
#3 - 24-08-2011, 10:56 uur



Dirc

#4 - 24-08-2011, 11:22 uur

Hans B

Je vraag is erg ruim gesteld.
Drie weken en San Diego moet er in zitten.
Waar ... Begin, tussenin, eind.
Waar gaan je voorkeuren naar uit (stad, natuur, ...)
Seattle - San Diego? veel kust en water.
Grand Circle? rotsen en natuur
Legio mogelijkheden.
#5 - 24-08-2011, 14:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Steson

De gids waar ik heel veel aan heb gehad en waar ook complete routes in staan, is de Lannoo.
In het Nederlands en heel veel tips en erg duidelijke routeschema's.

Ik denk dat de zogenaamde Golden Circle met San Diego wel goed te doen is:
SD - Palm Springs (Joshua Tree) - Kingman (Route 66) - GC NP - Page - Bryce NP - Zion NP - LV - DV NP - Yosemite NP - SF (hwy 1) - LA - SD
#6 - 24-08-2011, 19:49 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

juniorparkranger

Wij denken er ook aan om op onze eerstvolgende Amerikareis San Diego aan te doen.
Een reisschema dat wij op dit moment in gedachten hebben is:
San Diego: 3 nachten (oa SD Zoo, Seaworld)
Palm Springs: 2N (om Joshua Tree)
Sequioa & Kings Canyon: 2N
Monterey: 3N (oa walvistocht, stuk highway 1)
San Francisco: 2N
Yosemitie: 3N
Mono Lake: 1N
Death VAlley: 1N
Las Vegas; 3N

Het zou kunnen dat we SF overslaan en vanuit Monterey eerder richting Lassen Volcanic trekken en via Lake Tahoe naar Yosemite. (mogelijks zou dan Sequioa wegvallen): hier zijn we er nog niet over uit.

Succes alleszins
#7 - 25-08-2011, 22:57 uur

Kroosduiker

Bedankt voor jullie reacties!!

De opties staan eigenlijk allemaal nog open, we willen volgend jaar september gaan, dus we gaan nu zo'n beetje orienteren wat de mogelijkheden zijn...aanschaffen van kaarten, boeken enz.

We houden allebei erg van natuur en cultuur, en autorijden is zeker geen probleem.
Over het op voorhand reserveren van de hotels  of ter plaatse bekijken zijn we ook nog niet helemaal zeker....we horen veel verschillende verhalen om ons heen. Je bent natuurlijk wat 'vrijer' als je niets op voorhand reserveert, en je kan zelf beslissen als je evt ergens een dag langer wilt blijven...

Of San Diego er aan het begin, einde of halverwege inzit, maakt voor nu nog even niet uit.
We willen aan de hand van de gemaakte reizen de afstanden bekijken en zo uitsnuffelen wat een beetje praktisch en mooi is, vandaar dat alle tips welkom zijn!
De routes die ik tot dusver bekeken heb, staan opgeslagen en gaan we zeer zeker bekijken!!! :afro:
#8 - 26-08-2011, 04:05 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15