Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

droomreis sept/okt 2005 tips!!!

Discussie gestart

richard en leonie

Wij willen in september een rondreis door west amerika gaan maken en zijn met behulp van dit forum gaan puzzelen over de te volgen route. We zijn tot de volgende route gekomen:

1. San Francisco
2. San Francisco
3. van SF naar Yosemite ( graag tips waar te overnachten buiten park)
4. via de Tioga pass naar Mammoth Lakes
5. van Mammaoth lakes naar Lone Pine
6. Lone pine via Death Valley naar Las Vegas
7. Las Vegas
8. LV via Zion naar Bryce Canyon ( graag tips waar te overnachten)
9. Bryce Canyon naar Moab
10. Moab
11. Moab naar Mexican Hat
12. Mexican Hat naar Grand Canyon (graag tips waar te overnachten)
13. Grand Canyon
14. Gr. Canyon naar las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas naar San Diego
18. San Diego
19. San Diego naar LA
20. LA
21. LA
22. LA
23. vliegen naar AMS

We hebben er speciaal voor gekozen om tweemaal Las Vegas te bezoeken, de eerste keer gaan we namelijk naar het racen kijken( champcar) en Fremont Street bezoeken, de tweede keer willen we de Strip onveilig maken.

Laat maar eens horen wat jullie er van vinden
#1 - 04-07-2005, 20:32 uur

Ebelix

Mooie reis. Geen op of aanmerkingen. Nog 1 tip. Haal je route nog even door een routeplanner. Ik gebruik altijd die van www.randmcnally.com Je ziet dan gelijk wat de rijafstanden en tijden zijn.

Overnachten bij Bryce is Ruby's Inn favoriet. Lees het forum maar door en je zal nog meer slaapplaatsen tegenkomen.

In Moab kan je ook raften op de Colorado river wellicht is dat ook een leuke optie

Als laatste. Vergeet niet om een bezoekje te brengen aan Monument Valley als je bij Mexican Hat bent.

Veel plezier
#2 - 05-07-2005, 10:11 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Inge

Heb je een speciale reden om een dag uit te trekken voor Mammoth Lakes?
Ik ben er zelf niet geweest, maar ik zou denk ik die dag eerder besteden aan een extra dag Yosemite of een dag langer voor het traject LV > Zion > Bryce.
Het is goed te doen om in 1 dag vanuit Yosemite naar Lone Pine of Bishop te rijden.

Wij zelf gaan dit jaar voor de 2e keer naar de Grand Canyon. Net als de vorige keer overnachten we in de Brigth Angel Lodge in het park. Je hebt kans dat dit inmiddels vol zit, maar er zijn nog meer hotels in het park; zie: www.xanterra.com

Succes!
#3 - 05-07-2005, 15:43 uur

richard en leonie

de bedoeling is om de hele dag in Yosemite door te brengen en vervolgens te overnachten in Mammoth lakes. Verder hebben we een halve dag Yosemite gepland als we uit SF komen.
#4 - 06-07-2005, 09:43 uur

logman2002

Mammoth Lakes vond ik persoonlijk een prachtig bergstadje, waar je best een paar dingen kunt gaan bekijken. Wij kwamen twee weken geleden zelfs een beer tegen die rustig 's avonds over het pad liep. Zie http://huwelijksreis.web-log.nl. Succes
#5 - 06-07-2005, 10:01 uur

richard en leonie

logman, nog gefeliciteerd met je huwelijk. Ik heb jullie verslag gelezen en nu kan ik helemaal niet meer wachten om die kant op te gaan!!!!

19 september is het zover.......... ;D
#6 - 07-07-2005, 11:19 uur

Inge

de bedoeling is om de hele dag in Yosemite door te brengen en vervolgens te overnachten in Mammoth lakes. Verder hebben we een halve dag Yosemite gepland als we uit SF komen.

dat dacht ik al, maar vervolgens plan je een dag in voor het traject mammoth lakes > lone pine (dat ongeveer een uur of 2 van elkaar af ligt)... bewust gedaan?
#7 - 07-07-2005, 12:48 uur

richard en leonie

die dag willen we Sequioa(schrijf je dat zo?) gaan bekijken en dan in Lone Pine eindigen.

Misschien kunnen we die overnachting in Mammoth lakes schrappen en doorrijden naar Lone Pine om zo een dag te winnen die we dan vervolgens in Canyon Bryce kunnen gebruiken, want ik heb het idee dat we daar wat tijd te kort komen.
#8 - 08-07-2005, 08:07 uur

Inge

volgens mij kan je niet vanuit mammoth lakes naar sequoia, daar zitten bergen tussen. Sequoia is alleen vanaf de westkant van de Sierra Nevada te bereiken... dacht ik...  :-\
#9 - 08-07-2005, 11:01 uur

BESNAG1

Ja je kan vanuit Sequoia niet rechtsreeks naar Lone pine. Is een trip van zeker 400 km en duurt zeker 6 uur. Valt niet echt veel van Sequoia te bekijken dan die dag. Controleer anders je reis eens op www.randmcnally.com. Dan zie je wat de afstanden/tijden zijn die je nodig hebt om van A naar B te rijden. Hou er altijd rekening mee dat je vaak ook nog iets wilt zien dus trip duurt meestal langer dan ze voorspellen.
Nog 7 weken en dan is het voor mij ook zover!! ;D
#10 - 08-07-2005, 11:09 uur

richard en leonie

bedankt voor de tip.  Dat wist ik niet van Sequioa.
Misschien moeten we dat park maar overslaan.

Zou het mogelijk zijn om vanuit Mammoth in 1 keer naar LV te rijden??

Dat winnen we een dag en kunnen we een extra nachtje in Bryce blijven.
#11 - 08-07-2005, 12:12 uur

Chi Sin X

Wij gaan van Yosemite in 1 keer door naar Lone Pine, en dan van Lone Pine naar LV.  Dat is nog altijd wel een grote afstand, maar het lijkt me doenbaar.
#12 - 08-07-2005, 13:42 uur

logman2002

Als je in 1 keer doorgaat naar Las Vegas mis je wel een aantal leuke/mooie dingen. Zo mis je o.a. Death Valley, waar je niet relaxt kunt rondkijken, terwijl het best mooi is. Verder mis je ook Bodie, een antiek spookstadje, wat wij zeker de moeite waard vonden.
http://huwelijksreis.web-log.nl/
#13 - 09-07-2005, 12:38 uur

Inge

je kan ook overwegen een nacht extra in yosemite zelf te blijven. het is een prachtig park, waar heel veel te zien is; en met de planning die je nu hebt, zal je er waarschijnlijk alleen maar doorheen rijden... Door een extra dag in te plannen heb je wat meer tijd om een extra wandeling te maken of zo.
#14 - 10-07-2005, 16:03 uur

de leeuwkes

Fantastisch gepland.
Je zal er geen spijt van hebben, wij deden ong. hetzelfde, alleen vanuit Las Vegas  via Grand Canyon naar Monument Valley en dan via Arches NP en Capitol Reef  naar Bryce en Zion en zo terug naar Las Vegas.
Als je Yosemite bezoekt kan je eveneens een groot aantal Sequoia bomen zien, daarvoor moet je niet naar Sequoia MP.
Via de Tioga Pass naar Bishop en Lone Pine is een aanrader.
Mammoth Lake leek ons een nogal duur stadje dat leeft van (wintersport) toerisme.
Lone Pine heeft een leuk parkje om te picknicken.
Goede reis, wij vertrekken binnen een paar dagen, zal je na onze reis misschien nog kunnen helpen indien je nog vragen hebt.
Death Valley is een nachtje Furnace Creek (Ranch of Inn, van betaalbaar tot heel duur)   een aanrader.
groeten, Bart en Dorien
#15 - 11-07-2005, 22:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15