Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fietsen over de Golden Gate Bridge

Discussie gestart

hanz

Deze zomer willen wij fietsen huren in San Francisco, en dan via de Golden Gate Bridge naar Sausalito fietsen (13 kilometer). Daarna met de ferry weer terug naar San Francisco. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de tocht mooier dan wanneer je met de auto over de brug heenrijdt?
#1 - 27-04-2003, 15:58 uur

woerkens

Alleen over dat laatste kan ik iets zeggen. Fietsen of lopen over de GGB is altijd mooier dan met de auto: het is nl. streng verboden om op de brug te stoppen (noodgevallen / pech uitgezonderd).
#2 - 18-05-2003, 16:01 uur

Dick Fontijn

Fietsen over deze fraaie brug lijkt mij geweldig, en je
bepaalt je eigen tempo en kunt stoppen waar je wilt.
Ik ben deze brug, rustig rijdend in een file, overgestoken met de motor, maar kon uiteraard niet even stoppen om een foto te maken. Ik zou de terugweg ook per fiets doen, maar of een fietser ook tol moet betalen weet ik eigenlijk niet, maar je kunt dan voor de brugopgang rechts de heuvel op voor een prachtig uitzicht over de brug en San Francisco.

Groet, Dick  ;D
#3 - 10-06-2003, 15:19 uur

woerkens

Dit moet je dan vanuit het noorden richting het zuiden doen. Vlak voor de brug heb je een smal weggetje naar rechts (vanaf het zuiden weet ik niet of je deze weg in kan). Vanaf verschillende punten heb je een mooi uitzicht (bekend van vele foto's) met halverwege iets van een fort.  
#4 - 10-06-2003, 21:39 uur

hanz

We zijn er intussen geweest, en we hebben op het laatste moment besloten het toch maar niet te doen. Het was zo druk op de brug  dat fietsen (tussen de voetgangers door) bijna niet lukte.
#5 - 19-10-2003, 20:47 uur

denis

Ga in het weekend, dan is de linkerkant van de brug (vanuit de San Francisco kant gezien) open voor fietsers. Geen voetgangers daar.

Of ga iets vroeger doordeweeks. De wandelende toeristen komen op gang rond 10:00 's ochtends.
#6 - 23-01-2004, 19:38 uur

menno en linda

in september 2003 hebben wij fietsen gehuurd bij blazing sadles ( thv pier 39 ), via een goed te bereiken weg langs het strand zijn we al fietsend de golden gate over gefietst richting sausalito en uiteindelijk via de ferry terug naar pier 1. als je gaat fietsen, begin hier op tijd mee, het kan erg warm worden en de ferry's gaan niet heel laat meer terug
#7 - 23-03-2004, 20:46 uur

ivanian

ik heb gefiets over de golden gate en het was echt heel erg mooi. we hadden perfect weer en toen we erop fietsten was net de mist genoeg opgetrokken om de hele brug te kunnen zien.

de toch naar de brug toe was geod te doen, fiets/skate paden over het grootste deel van de route. op de brug word het wel een stukje kouder omdat het er hard waait (tenminste toen wij er waren). na de brug moet je er onderdoor om aan de andere kant van de weg te komen en is het grootste gedeelte langs de snelweg berg afwaarts.

aangekomen in sausolito kun je de fiets neerzetten om even lekker door het dorpje te lopen en van de kunstwinkeltjes (het is namelijk een kunstenaarsdorpje) te genieten. op de pont terug is het weer een stukkie kouder door de zeewind, maar het uitzicht is fantastisch! (wel afhankelijk van de hoeveelheid mist natuurlijk) de mist rolde over de berg (waar sausolito aan de voet van ligt) heen, de golden gate stond mooi in de zon, en de straten van san fran zag je mooi kaarsrecht door de stad heen lopen.

echt een aanrader deze fietstocht!!!, mits het mooi weer is

greetz ivanian
#8 - 19-11-2004, 23:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15