Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

een aantal vragen over onze rondreis

Discussie gestart

suus

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn ons aan het voorbereiden op een autorondreis in west amerika. We hebben al heel veel informatie van dit forum, maar we hebben nog steeds een aantal vragen. Misschien is er iemand die ons kan helpen.
-Is het nodig om van te voren alle hotel/motelovernachtingen te boeken? Of kan het ter plaatse? (We gaan in de zomervakantie.) En hoe duur is een overnachting ongeveer? We hebben wel al een aantal websites bekeken van hotelketens, maar dat zijn denk ik andere prijzen dan wanneer je ter plekke reserveert.
-We willen graag naar Disneyland in Anaheim. Zijn daar meerdere parken? Zo, ja welk park kunnen we dan het beste bezoeken?
-Is het prettig om hartje zomer death valley te bezoeken? Vanwege de hitte? Of kun je dit beter mijden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Susanne
#1 - 27-12-2007, 19:19 uur

trisch39

Hoi Suus.

In anaheim heb je inderdaad Disneyland, bestaat uit twee parken. Disneyland en adventurepark. Je kunt voor 1 van de parken reserveren, of voor allebei. Ligt eraan hoeveel tijd je hebt.
Wij hebben adventureland niet gedaan, want we hebben kleine kinderen, en adventure land bevat meer de "ruige" achtbanen, dus wij hebben alleen een toegangsbewijs gekocht voor Disneyland.
Ligt er ook aan hoeveel tijd je hebt, als je maar 1 dag gaat heb je te weinig tijd voor beide parken, bij 2 dagen of meer zou ik allebei de parken doen. Je kan ook gewoon op de website kijken, even googlen.

Wij gaan van de zomer in hoogseizoen ook weer naar Amerika, we reserveren alleen de eerste 2 nachten, en in de nationale parken. Die hotels zitten namelijk snel vol. Niet te lang wachten, bv yosemite gaat al moeilijk worden nu.
#2 - 27-12-2007, 19:28 uur

Ine

Over het algemeen zal je wel plaats vinden in een hotel, maar misschien niet altijd waar je wilt.(Dit kansome een eind verder zijn als er in dat gebied neit zoveel hotels zijn.)
Hoe dichterbij of IN een Nationaal park kan je beter reserveren, zeker in het hoogseizoen.
Dat soort bestemmingen kunnen vrij snel vol zitten. Bovendien weet je dan waar je gaat slapen en hoef je niet nog eens te gaan zoeken.

De prijzen op websites van hotels kloppen meestal wel, zelden zal je iets goedkopers krijgen.
Er bestaan couponboekjes (vaak bij bijv. McDonalds) waarmee je korting kunt krijgen in hotels, maar alleen als een bepaalde bezettingsgraad niet ie gehaald. Reken er niet teveel op in het hoogseizoen.

Als je via Internet rechtstreeks hotels reserveert, kan je vaak tot kort voor vertrek nog gratis annuleren, als dit nodig zou zijn.
#3 - 27-12-2007, 19:36 uur

Marianne

Death Valley is zeker heet in de zomer, maar dat maakt het ook juist zo bijzonder om naar toe te gaan. Vanuit de auto merk je er niets van, maar het is een rare gewaarwording als je uitstapt!
Ik ben ook een voorstander van overnachten in het park. Je kunt dan later op de dag het park binnenrijden. Als de zon lagre staat heb je mooie schaduwen en de kleuren zijn dieper. Het zal ook wel iets minder warm zijn, maar heet blijft het.
Voor overnachtingen in het park, zie www.xanterra.com (ook voor andere parken). Voor Yosemite zou ik ook in het park gaan overnachten als dat nog lukt. Dan kun je 's morgens vroeg en later op de dag de ergste drukte wat ontlopen. Dit kun je boeken via www.yosemitepark.com .

Marianne
#4 - 27-12-2007, 20:16 uur

moniqueusa

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn ons aan het voorbereiden op een autorondreis in west amerika. We hebben al heel veel informatie van dit forum, maar we hebben nog steeds een aantal vragen. Misschien is er iemand die ons kan helpen.
-Is het nodig om van te voren alle hotel/motelovernachtingen te boeken? Of kan het ter plaatse? (We gaan in de zomervakantie.) En hoe duur is een overnachting ongeveer? We hebben wel al een aantal websites bekeken van hotelketens, maar dat zijn denk ik andere prijzen dan wanneer je ter plekke reserveert.
-We willen graag naar Disneyland in Anaheim. Zijn daar meerdere parken? Zo, ja welk park kunnen we dan het beste bezoeken?
-Is het prettig om hartje zomer death valley te bezoeken? Vanwege de hitte? Of kun je dit beter mijden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Susanne
Hoi,

Amerika heeft een systeem wie het eerst komt wie het eerst maalt. Met andere woorden als je van te voren een hotelovernachting boekt via internet (bijvoorbeeld al een half jaar van te voren) dan liggen de prijzen
vaak lager dan als je op het laatste moment iets boekt. Zeker als je naar een National Park wilt gaan waar de accomodatie vrij beperkt is (vanwege de regels dat er niet veel gebouwd mag worden om de natuur niet
aan te tasten) Vaak zit deze accomodatie vol of bijna vol waardoor men de prijzen gaat opwaarderen. Wij hadden vaak het ongeluk dat er een conferentie of een ander evenement is en dan zijn de prijzen onbetaalbaar.
Mijn advies is vergelijk het ook even met een touroperator want het verschilt enorm. Soms is de touroperator veel goedkoper maar vaak is de kamer (als je via internet boekt) goedkoper omdat je per kamer betaald
en via de touroperator per persoon. Mijn advies is neem ook je ANWB kaart mee want daarmee kan je vaak 10 tot 15% van de prijs eraf krijgen. Men noemt de ANWB de trippel A (AAA) de amerikaanse ANWB.

Wat ik heel leuk vond in LA was Universal Studios echt een aanrader en dit ligt niet erg ver van Disneyland vandaan. Wat Dead Valley betreft is mooi om gezien te hebben maar verwacht er niet te veel van in de zomer
want geloof mij je kunt amper een stuk lopen zo extreem heet is het. Dus je zal Dead Valley voornamelijk vanuit de auto bezichtigen. Je hoeft het niet te mijden maar verwacht dat je niet veel trails gaat lopen. Is trouwens
ook niet raadzaam.

Als je meer vragen hebt kun je altijd nog naar mijn site gaan.  http://members.chello.nl/d.korte1/index.htm
Gr,

Monique

#5 - 27-12-2007, 21:01 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2007, 23:11 uur door moniqueusa »

suus

Bedankt voor jullie tips!

Nog enkele vragen:
-Is het haalbaar om van Yosemite NP naar Las Vegas te rijden via Death Valley in een dag? (ong. 7-8u rijden) Of is het handiger om onderweg nog een keer te overnachten?
-Wij willen vanuit Cedar City Zion NP en Bryce Canyon bezoeken. Is dit een leuke stad om enkele dagen te verblijven? Of hebben jullie nog andere suggesties?

Groetjes Susanne
#6 - 27-12-2007, 22:59 uur

Marianne

Bedankt voor jullie tips!

Nog enkele vragen:
-Is het haalbaar om van Yosemite NP naar Las Vegas te rijden via Death Valley in een dag? (ong. 7-8u rijden) Of is het handiger om onderweg nog een keer te overnachten?

Nee, dit is echt niet te doen. Het is veel meer dan 8 uur rijden. Op zich is dat niet zo erg voor een keer, maar niet op een route waar zoveel moois te zien is!

Vanuit Yosemite heb je eerst nog de prachtige Tioga Road waar meerdere (korte) wandelingen en uitzichtpunten zijn die de moeite waard zijn. Vlak buiten het park heb je Mono Lake waar je echt even moet kijken, dan eventueel nog de Alabama Hills bij Lone Pine, en dan Death Valley waar erg veel te zien is en je toch wel eens de auto uit moet. Wandelen hoeft niet, maar even het uitzicht bij Zabriskie Point is een must, en ook bij Badwater moet je even de auto uit. Verder zou ik de route via Badwater en Shoshone aan willen raden, dan kom je ook nog langs de Red Rock Canyon Scenic Byway, vlak voor Las Vegas. Kortom, eigenlijk is 1 overnachting nauwelijks voldoende, wij hebben vorig jaar op dat stuk twee overnachtingen gedaan. Kijk eens in ons reisverslag 2006, vanaf 10 augustus (wij deden het in de omgekeerde volgorde).
Heb je meer tijd, breng dan ook een beozek aan Bodie.

-Wij willen vanuit Cedar City Zion NP en Bryce Canyon bezoeken. Is dit een leuke stad om enkele dagen te verblijven? Of hebben jullie nog andere suggesties?

Ik ken Cedar City niet, maar waarom zou je daar willen overnachten? Je gaat voor de parken neem ik aan, dus ik zou niet te veel tijd verliezen met heen en weer rijden. Voor Zion ligt Springdale ideaal. Het is ook een leuk dorp, en vanuit Springdale rijdt er een gratis shuttlebus naar de ingang van Zion vanwaar je de parkshuttle kunt nemen (je mag niet met de auto het park in). Op die manier heb je ook nooit parkeerproblemen.
Van Cedar City naar de ingang van Zion is meer dan een uur rijden, en naar Bryce is het bijna 3 uur.
Bij Bryce heb je twee motels die vlak voor de ingang liggen, Ruby's Inn en Bryce View Lodge.

Marianne
#7 - 27-12-2007, 23:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15