Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Een dag in Palm Springs

Discussie gestart

Collina

Hallo forumleden,

Tijdens onze vakantie zullen wij 1 dag in Palm Springs verblijven. Het enige wat ik tot nu toe heb gelezen over Palm Springs is het bezoeken van de top van Mount San Jacinto  met een kabelbaan. Hoever bevindt zich dit van het centrum van Palm Springs, en zijn er nog meer bezienswaardigheden?

 
#1 - 13-04-2008, 18:43 uur

Marianne

Ik zou Joshua Tree gaan bekijken, Palm Springs zelf spreekt mij niet aan. Lekker om aan het zwembad te relaxen, maar ik zou liever ergens anders wat meer tijd hebben. Zitten jullie er een hele dag/2 nachten? Waarom?

Marianne
#2 - 14-04-2008, 00:01 uur

Bakvet

Het Air Museum bij de luchthaven is zeker de moeite waard als je er van houdt. Het heeft twee hallen met propeller-vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog en wat aanverwante tentoonstellingen. De meeste van die vliegtuigen verkeren in luchtwaardige staat en ze worden soms nog in speelfilms gebruikt. Verder heb in Palm Springs de mogelijkheid om jeep-tours te doen (zelf rijden of gereden worden).

Ik wastoevallig op donderdag in die stad. Elke donderdagavond is er een heel gezellige braderie in het centrum. Maar op andere avonden is er behalve restaurantbezoek niet veel te doen volgens mij. Met de auto een dagtocht door Joshua Tree National Park maken is ook heel goed te doen en als je hotel een tof zwembad heeft is het ook best uit te houden (beide al door Marianne opgemerkt.)
#3 - 14-04-2008, 18:51 uur
« Laatst bewerkt op: 14-04-2008, 23:59 uur door Bakvet »

Yessica

Hallo forumleden,

Tijdens onze vakantie zullen wij 1 dag in Palm Springs verblijven. Het enige wat ik tot nu toe heb gelezen over Palm Springs is het bezoeken van de top van Mount San Jacinto  met een kabelbaan. Hoever bevindt zich dit van het centrum van Palm Springs, en zijn er nog meer bezienswaardigheden?

 

Je moet er wel met de auto naar toe, het ligt niet in het centrum. Je moet met de auto al een stukje omhoog rijden om bij de kabelbaan te komen. Ik vond het erg leuk om in de woestijn te vertrekken en in alpine gebied uit te stappen. Als je hoogtevrees hebt doe dan wel een luier aan  ;)  Het is niet zo maar een kabelbaantje trouwens, hij roteert en is heel groot en hij schommelt als de ziekte als hij over de dragers gaat!
Eenmaal boven kun je rondwandelen en heb je prachtige uitzichten. Als je een dag in Palm Springs bent zou ik in de ochtend het stadje bezoeken en in de middag naar de arial tramway. Het is ook mooi om de schemer te zien invallen vanaf de berg.

Ook erg mooi is de Palm Canyon of, een eindje rijden van Palm Springs, the Living Desert.

Veel plezier!
#4 - 14-04-2008, 20:16 uur



Collina

Bedankt voor de tips, maar nu zit ik met een dilemma  ;)

Voor de duidelijkheid:

Dag 5: San Diego overnachten
Dag 6: Palm Springs overnachten
Dag 7: Phoenix overnachten

Met andere woorden: We vertrekken dag 5 direct uit San Diego naar Palm Springs. Op dag 7 willen we sowieso, voordat we naar het hotel in Phoenix / Scottsdale gaan, de Apacha Trail rijden.

We willen sowieso de Aerial Tramway doen, en ook Joshua Tree.

Indian Canyons is ook een optie.
Het stadje Palm Springs hoeven we niet per sé te zien (in de avond hebben we daar nog tijd voor)

Wat is het meest aan te raden?

Dag 5 vroeg weg uit San Diego, eerst Aerial Tramway, en dan in de middag Joshua Tree.
Dag 6 vroeg naar Indian Canyons, dan doorrijden naar de Apache Trail en dan naar het hotel in Phoenix.

of:

Dag 5 vroeg weg uit San Diego, eerst Aerial Tramway, en dan in de middag Joshua Tree.
Dag 6 rustig nog een keer door Joshua Tree (Indian Canyons dus overslaan), dan doorrijden naar de Apache Trail en dan naar het hotel in Phoenix.

of:

Dag 5 vroeg weg uit San Diego, direct heel de dag naar Joshua Tree.
Dag 6 vroeg naar de Aerial Tramway en dan snel (dus niet via Joshua Tree) naar de Apache Trail

of:

Dag 5 vroeg weg uit San Diego, eerst Aerial Tramway, dan Indian Canyons
Dag 6 vroeg opstaan, naar Joshua Tree en dan zorgen dat er nog tijd over is om de Apache Trail te rijden.

of:

Een andere, gouden tip van jullie  ^-^
#5 - 16-04-2008, 18:01 uur

Yessica

Wat voor auto hebben jullie, een Ferrari???

Ik vrees dat geen van je opties echt werkt.
Sowieso is het niet logisch om vanuit San Diego eerst naar de kabelbaan te gaan en dan naar Joshua Tree. Dan ga je eerst naar Palm Springs, dan naar Joshua Tree en dan weer terug naar Palm Springs. Logischer is het om eerst naar Joshua Tree te gaan en dan eind van de middag naar de arial tramway. Als je toch in de omgeving nog bent van Phoenix zie je denk ik genoeg soortgelijke natuur als Indian Canyon, dat zou ik dan overslaan. Maar vergis je aljeblieft niet in de afstanden. In verhouding is de afstand Palm Springs - Joshua Tree niet zo groot, maar dan ben je pas bij de ingang. Het park zelf is vrij groot en wil je ook nog echt wat zien, dan kost dat tijd. Ook de afstand Palm Springs - Phoenix is een pittige, ik denk dat je die dag dan alleen moet reserveren voor Apache Trail, maar je zult vroeg uit de veren moeten!
#6 - 16-04-2008, 20:57 uur



Collina

Ok, dan is er dus ook nog de mogelijkheid om de Apache Trail over te slaan.

Wat is mooier: De Apache Trail rijden of Indian Canyons?
#7 - 16-04-2008, 22:15 uur

Collina

Of nog anders: Joshua Tree overslaan?
En er alleen snel doorheen rijden richting Phoenix?
#8 - 16-04-2008, 22:17 uur

Hans B

Joshua tree heeft misschien een meerwaarde.
Met een kabelbaan de berg op voor mij in ieder geval niet.
Leuk uitzicht en wat biedt het meer?
Probeer de punten te pakken waar je echt wat bijzonders ziet en/of beleeft.

Keuzes maken, is moeilijk, probeer voor jezelf de juiste te maken.

Overnacht in Blythe, misschien wel een plaats van niks, maar je bent dan mooi al wel halverwege Phoenix.

Hans
#9 - 18-04-2008, 13:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Collina

Dan zou het dus worden: Een hele dag Johua Tree (vanuit San Diego), de volgende dag vroeg op naar Phoenix en daar de Apache Trail rijden.

Nog een andere vraag: Is het bezoeken van Lake Salton de moeite waard? Het is wel een kleine omweg namelijk, in een vrij drukke dag.
#10 - 18-04-2008, 16:21 uur

Bakvet

Bedoel je de Salton Sea? Daar wil je absoluut niet voor omrijden. Het is niet mooi om te zien en het stinkt er naar rotte vis (als er nog vis in zit).

De Salton Sea ontstond honderd jaar geleden bij de aanleg van een irrigatiekanaal. Een dijk brak door en het water van de Colorado Rivier stroomde opeens de Imperial Valley in. Een gebied dat ooit in verbinding had gestaan met de Stille Oceaan en dat in feite de bodem van een drooggevallen zoutmeer was, kwam weer onder water te staan. Pas na twee jaar lukte het om de dambreuk te herstellen.

In die tijd ontstond een gigantisch meer dat tientallen jaren een geweldige plek was om te varen en vissen. Tegen de heuvels rondom Salton Sea liggen landbouw en fruitteeltbedrijven. In de grond zit nog een zekere hoeveelheid zout uit de oertijd. Door de irrigatie die ze toepassen, lost dit op en komt het uiteindelijk in het meer terecht. Het water werd hierdoor op een gegeven moment te zout voor de vissen om nog in te kunnen leven. Ook door gebrek aan regen valt het verder droog en verzilt het nog meer.

Men heeft ooit een plan bedacht om extra water via pijpleidingen aan te voeren vanuit de Golf van California, over het grondgebied van Mexico. Doordat de Salton Sea beneden zeenivo ligt, zou het water vanzelf overgeheveld worden, er zouden geen pompinstallaties nodig zijn ondanks dat er bergen gepasseerd zouden moeten worden. Omdat de Salton Sea al veel zouter geworden was dan oceaanwater, zou het verder geen probleem zijn om er zeewater aan toe te voegen. Het was een mooi plan, maar het is er niet van gekomen.

Voor vogels is het wel een belangrijk gebied. Je moet niet raar opkijken als je opeens een pelikaan ziet. Ik dacht altijd dat die beesten aan zee leefden, maar ik heb ze zelfs tussen Death Valley en Las Vegas gezien, dat is nog veel verder landinwaards. Vreemd gezicht om ze midden in de woestijn tegen te komen. Er is dan natuurlijk wel visrijk water in de buurt.
#11 - 18-04-2008, 17:59 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2008, 15:27 uur door Bakvet »

Collina

Bedankt voor de geschiedenisles  :afro:

Ok, die slaan we dan denk ik over (dat vermoeden had ik al),

bedankt voor de tip.
#12 - 19-04-2008, 10:40 uur

Bakvet

Bedankt voor de geschiedenisles  :afro:

Ok, die slaan we dan denk ik over.


Aan de andere kant, stel dat je een dagtrip maakt vanuit Palm Springs en je rijdt noord-zuid door Joshua Tree (het noordelijke deel is het mooist), dan kom je op een zeker moment als je aan de zuidkant het park weer uit bent bij Interstate 10 uit. *) Je kan de snelweg oversteken naar de Box Canyon Road. Dat vind ik een geweldige mooie ruige weg. De rotsen zijn dof grijs, wat toch wel apart is en het is er bijna doodstil. Het geeft mij echt het gevoel of je op een andere planeet bent. Na regen is de weg vaak afgesloten. Afijn, aan het eind van die weg ligt Mecca en vandaar is het nog maar een paar mijl naar de Salton Sea.

*) Hier kan je ook een paar mijl oostwaards de I-10 volgen naar het General Patton Museum. Is niet echt super interessant.
#13 - 19-04-2008, 16:01 uur

Ruud2004

Hallo forumleden,

Tijdens onze vakantie zullen wij 1 dag in Palm Springs verblijven. Het enige wat ik tot nu toe heb gelezen over Palm Springs is het bezoeken van de top van Mount San Jacinto  met een kabelbaan. Hoever bevindt zich dit van het centrum van Palm Springs, en zijn er nog meer bezienswaardigheden?

 

Je moet er wel met de auto naar toe, het ligt niet in het centrum. Je moet met de auto al een stukje omhoog rijden om bij de kabelbaan te komen. Ik vond het erg leuk om in de woestijn te vertrekken en in alpine gebied uit te stappen. Als je hoogtevrees hebt doe dan wel een luier aan  ;)  Het is niet zo maar een kabelbaantje trouwens, hij roteert en is heel groot en hij schommelt als de ziekte als hij over de dragers gaat!
Eenmaal boven kun je rondwandelen en heb je prachtige uitzichten. Als je een dag in Palm Springs bent zou ik in de ochtend het stadje bezoeken en in de middag naar de arial tramway. Het is ook mooi om de schemer te zien invallen vanaf de berg.

Ook erg mooi is de Palm Canyon of, een eindje rijden van Palm Springs, the Living Desert.

Veel plezier!

Mooie uitzichten ?  Dat ligt er maar net aan.  Als het windstil is, heeft men daar zeer veel last van mist. smog. luchtvervuiling (hoe je het ook noemt) en dan valt het uitzicht vies tegen.  Dus als het niet waait, niet gaan !
#14 - 27-04-2008, 20:39 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15