Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerhm, routetoetsje #237 ?

Discussie gestart

Rodje

Hoi hoi,

Ik ga voor mijn derde bezoek aan de U.S., ditmaal in het kader van een honeymoon.
Gedurende drie weken maken we een auto+kampeer- trip van Salt Lake City tot San Francisco.

Kunnen de forumvrienden met recentere ervaring met het gebied mijn geheugen was opfrissen en me vertellen of ik overmoedig te werk ben gegaan met m'n voorlopige (alleen hotels in de steden gereserveerd dus vrijheid blijheid) routeplanning ?

Aank:
06-sept SLC
07/09 SLC
08/09: vertrek richting Teton Valley plus overnachting onderweg.
09/09: Aankomst yellowstone
10/09+11/09 Yellowstone
12/09: Naar Grand Teton + overnachting
13/09 Naar Vernal/ Red Fleet State park, overnachting in park
14/09 door naar Moab/Arches
15/09 Moab/Arches
16/09 Naar Monument Valley (goulding's)
17/09 Naar North Rim
18/09 Grand Canyon North Rim
19/09 Naar Bryce
20/09 Bryce
21/09 naar Zion
22/09 naar Las Vegas
23/09 Richting Old Pine/Bishop, (overnachting onderweg)
24/09 naar Yosemite
25/09 Yosemite
26/09 Naar Sfo
27/09 Sfo - Carmel - Sfo
28/09 Sfo
29/09 Naar huis.

Ik vond het er zelf wel haalbaar uitzien. Ik koos voor deze volgorde (en niet starten in het mooiere San Francisco) vanwege de dan grotere kans op kou in Yellowstone.
Heeft iemand enige aanwijzingen of weet iemand leuke plekjes langs deze route die ik wellicht anders zou missen ?

Oh, en ik hoorde dat er op de North Rim gewerkt wordt deze zomer. Heeft iemand daar iets van gezien wellicht ? Was van plan daar mijn tent op te slaan, maar als er het e.e.a. aan werkzaamheden plaatsvindt kan dat wel eens tegen gaan vallen.
#1 - 28-06-2006, 15:03 uur
« Laatst bewerkt op: 28-06-2006, 15:09 uur door Rodje »

GoGriz

Ziet er volgens mij goed uit.  Wat bedoel je met 'mooiere San Francisco'?  Ik vind SLC persoonlijk boeiender dan SF (nee ben toch geen mormoon :D).  Qua kou zal het in Yellowstone gedurende september nog wel heel goed meevallen.  Het kan wel eens sneeuwen, maar dat zal zowieso alleen op grote hoogte zijn (misschien een natte 2cm in de valleien). 

Veel plezier!
#2 - 28-06-2006, 15:32 uur

Loek

Ziet er volgens mij goed uit.  Wat bedoel je met 'mooiere San Francisco'?  Ik vind SLC persoonlijk boeiender dan SF (nee ben toch geen mormoon :D).  Qua kou zal het in Yellowstone gedurende september nog wel heel goed meevallen

Smaken verschillen.  Ik vind overigens Salt Lake City vergelijken met San Francisco, hetzelfde als Barneveld verglijken met Amsterdam.
Wat vind jij zo boeiend aan Salt Lake City?
#3 - 28-06-2006, 16:59 uur

GoGriz

Je hebt gelijk, SLC en SF zijn totaal andere steden. 

Persoonlijk vind ik SLC mooier omdat je de bergen hebt (met een paar prachtige skigebieden).. de zee in SF zegt me eigenlijk niet zo veel.  De sfeer in SLC is die van een stad gemengd met platteland.  Mijn persoonlijke ervaring met SF is dat er veel arrogante mensen wonen (zo van: als je van Montana komt dan ben je maar een boerenidioot).   En het weer vind ik in SLC veel leuker dan SF met z'n mist en regen.  En ja, de monumenten die de mormonen daar hebben neergezet zijn eigenlijk best wel de moeite waard! 

Smaken verschillen idd :)
#4 - 28-06-2006, 20:06 uur

Loek

Grappig.  Afgezien van de Mormonen monumenten, noem jij voor SLC alle argumenten die ik altijd aanvoer als de aantrekkelijke punten van de stad Denver.  Als jij SLC leuk vind, dan zul je Denver vast ook wel leuk vinden denk ik.  Maar ik zal ook nooit Denver vergelijken met SF, appels met peren.  Ik vind SF erg leuk om te bezoeken, heeft wel iets europees en die steile straten en de zee nabij geven het een geheel andere dimensie dan andere steden in de US.
#5 - 28-06-2006, 21:49 uur
« Laatst bewerkt op: 28-06-2006, 21:50 uur door Loek »

GoGriz

Tja, Denver heb ik idd nog niet bezocht (behalve de luchthaven natuurlijk)  - lijkt me inderdaad ook geen slechte stad om in te wonen :) 
#6 - 28-06-2006, 21:58 uur

Rodje

Geen paniek, ik kom tenslotte in beide  2006-20

Ik vondt San Francisco als eindpunt wat aantrekklijker omdat het m.i. wat spectaculairder is dan Salt Lake City.
Ik heb al een een camperreis gemaakt van Denver via Slc en Las Vegas naar Sfo b.t.w. Denver is i.d.d. een prachtig gelegen stad.

Anyhow, ik zit kennelijk wel goed met de route.
Heeft iemand nog suggesties voor leuke dingen om te doen in de buurt van Moab ?
Daar heb ik een vrij dagje ingepland en hoopte wat aktiefs te gaan doen. Maar als daar niets erg leuks tussen zit rijden we gewoon verder en brengen we die extra dag wel aan Lake Powell door, daar zou wat aktiviteit geen probleem moeten zijn.

Oh, lees nu net trouwens dat er brand is bij de north rim.  :(
#7 - 29-06-2006, 13:18 uur

Chi Sin X

Aan de South Rim is ook veel afgebrand, dat zie je heel goed als je een helicoptervlucht doet.  (vroeger, over dit jaar weet ik niets)

Ik vind uw route schitterend, vooral aan het vertrekpunt in SLC had ik nog niet over nagedacht.  Moet ik onthouden :).

In Moab kan je ook wel wat dingen doen, zoals gaan raften en met een 4x4 gaan rijden.  Vooral het raften daar spreekt me daar wel aan, maar ik heb het er zelf nog nooit gedaan.
#8 - 06-07-2006, 10:55 uur

Rodje

Ok,

Nog een weekje te gaan voor het vertrek. Ik heb ondertussen nog het e.e.a. opgezocht over Moab en ben een leuke dagtrip per raft tegen gekomen.

Het gaat om de ééndags trip door westwater canyon, stroomopwaarts van Moab als ik het goed begrijp. Redelijk heftig tot gemiddeld qua heftigheid voor zover ik gezien heb.

Iemand toevallig ervaring met deze raft-trip ?

#9 - 28-08-2006, 12:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15