Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste camper reis

Discussie gestart

sassrie

Hallo Allemaal,

Wij gaan, 3 september met 3 volwassenen, voor het eerst met de camper een rondreis maken door amerika.
We zijn al een keer in amerika geweest, maar dat was met de auto.
We hebben er onwijs zin in en zijn dan nu ook druk bezig de reis een beetje rond te krijgen. :D
Het forum is al veel bekeken en we hebben al veel tips voor bij zien komen.

We willen alles op de bonnefooi doen zodat we de reis inderweg eventueel kunnen aanpassen (alleen het weekend van labourday hebben we gereserveerd)

Toch wil ik jullie hulp vragen voor nog eventuele aanvullingen op onze reis.
En misschien nog wat handige tips of opmerkingen voor wat betreft de camper.
Wat denken jullie van de afstanden zijn die een beetje te doen?

Onze reis:

amsterdam-las vegas
zion 2 nachten
bryce 2 nachten
Via capitol reef naar moab ( of overnachten in capitol reef of laat aankomen in moab??)
Moab 3 nachten
Via black canyon 1 nacht naar colorado springs 1 nacht
Rockymountain/estes park 2 nachten
tussenstop in casper/thermopolis 1 nacht( in een keer naar yellowstone/cody is te ver)
cody of meteen yellowstone??
Yellowstone 3 nachten
Grand teton 2 nachten
via salt lake (of heeft iemand een mooi ander plekje) naar seder city 1 nacht
las vegas 1 nacht
terug naar amsterdam

Wie heeft er nog leuke tips, thing to do, mooie plekjes om lang te gaan???
Mooie plekjes om te overnachten.
Alle leuke dingen zijn welkom, wij willen alles wat er in zit er uithalen haha


Zelf hebben we ook nog een paar vraagjes:

- We hebben gezien dat er vaak een bbq op de campground aanwezig zijn, maar hoe zit dat met de roosters zijn die een beetje schoon of hebben jullie daar een oplossing voor.
- Hoelang doe je ongeveer met de gasfles ( die voor de koelkast en je fornuis ect)
- Wat kunnen we betreft het weer een beetje verwachten? Volgens mij is Utah wel goed, maar ben benieuwd naar yellowstone bijvoorbeeld.

Al vast bedankt voor de hulp.

Groetjes melanie  :afro:
#1 - 28-07-2010, 12:56 uur

Hans B

Als je een Amerikaanse routeplanner (Streest & Trips bv)hebt, probeer dan even je route erin te plaatsen, dan krijg je meteen een idee van afstanden en reistijden. Heb je die planner niet, gebruik dan google maps, is ook redelijk.
Je hebt enkele bijzondere plaatsen in je schema opgenomen. bv. Colorado Springs dat is een gewéldig eind uit de buurt.
Misschien dat doordat je je route in een kaartje ziet (reisafstand en reistijd) je zelf alvast een en ander kunt aanpassen.
Dit wordt wel erg veel.

Het ligt er aan hoe groot de gastank (aantal gallons of liters) is onder je camper.

De camping bbq is altijd smerig, gebruik alu folie of koop zelf een mini bbq.

Wat is de lengte van je reis? Schrijf het eens uit.
dag 01 Amsterdam - Las Vegas
dag 02 Las Vegas- etc...

Wat het weer betreft reken op +40°C en -10°C.
Je zit in de woestijn waar het erg heet kan zin.
Af en toe zit je op 3000 meter hoogte, een hoogte waar in de Alpen de sneeuw nooit verdwijnt.
In de Rockies dus ook niet.

Succes met de verdere planning.
#2 - 28-07-2010, 15:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Hi en welkom op het forum.
Je gaat een mooie route maken maar als ik jou was zou ik eerst naar Yellowstone gaan. Hoe later in september hoe onzekerder het weer en dat geldt ook voor RMNP. Met een RV is het vrijwel niet te doen om in 2 dagen naar GTNP te rijden. Wellicht kan je de RV in Vegas ophalen 's morgens en dan vast een eindje op weg naar bv St. George of Cedar City. Cedar City naar GTNP is geen dagtocht dus ik zou een stop in SLC overwegen en deze stad even bekijken. Dan naar GTNP via Bear Lake. 1 dag GTNP en de 2de dag op weg naar Yellowstone voor tenminste 3 dagen. Je kan dan via de oostuitgang naar Cody. In Cody mag je de Buffalo Bill museums niet missen.
In 2 dagen naar RMNP, zie maar hoe ver je komt de eerste dag (via Casper). Je hebt Colorado Springs en BCotG op je route staan. Niets mis met CS maar CS naar Moab is geen dagtocht en wellicht dat BCotG wat tegenvalt tussen al dat andere natuurgeweld. Ik zou overwegen om van RMNP naar Moab te rijden en CS en BC over te slaan.
Moab 3 nachten is prima en dan van Moab naar Torrey, even een uitstapje naar Goblin Valley SP en tijd voor Capitol reef NP. Dan de volgende dag via www.scenicbyway12.com naar Bryce. Een nacht Bryce is voor ons genoeg maar voor Zion zou ik 2 nachten nemen.
Misschien hoor je het niet graag maar ik zou zelfs overwegen om RMNP voor een andere reis te bewaren en bv van GTNP (eerst naar Yell dan) via Flaming Gorge en Vernal naar Moab te reizen (2 dagen).
Tet
#3 - 28-07-2010, 15:31 uur

sassrie

Bedankt  alvast voor deze snelle reakties  :afro:

Ik zal onze reis even van dag tot dag neerzetten voor wat meer duidelijkheid.

dag 1   Amsterdam-Las Vegas
dag 2   Camper ophalen en dan doorrijden naar Zion.
dag 3   Zion
dag 4   Zion-Bryce Canyon
dag 5   Bryce Canyon
dag 6   Bryce Canyon-Capitol Reef
dag 7   Capitol Reef- Moab
dag 8   Moab
dag 9   Moab
dag 10 Moab-Black Canyons
dag 11 Black Canyons-Colorado Springs
dag 12 Colorado Springs-Rocky Mountain
dag 13 Rocky Mountain
dag 14 Rocky Mountain-Casper
dag 15 Casper-Cody
dag 16 Cody-Yellowstone
dag 17 Yellowstone
dag 18 Yellowstone
dag 19 Yellowstone-Grand Teton
dag 20 Grand Teton
dag 21 Grand Teton-Salt lake city
dag 22 Salt lake city-Ceder city
dag 23 Ceder city-Las Vegas en daar gelijk de camper inleveren.
dag 24 Las Vegas-Amsterdam

De camper kunnen we ophalen tussen 13:00 en 16:00. Er is wel een optie om een early bird te nemen, maar die kost maar liefs 225€ en dat vonden we toch iets te duur.

We hebben tot nu toe alleen nog maar Bryce vastgelegd, dus we kunnen nog alle kanten op. Colorado Springs en de Black Canyons zitten er eigenlijk tussen om de afstand naar de Rockys te overbruggen om niet te veel kilometers te maken. Dus voor ons geen must, als er een andere logische/mooiere route is dan graag, Zoals Tet al voorstelt. Maar is dit een haalbare route? Google maps geeft aan dat het langste stuk wat er tussen zit 292 mile is. Zo nee, wat zijn dan eventueel de opties?

Tet,

is het qua weer echt een stuk beter om de route andersom te doen? Want dat zou voor ons ook nog een mogelijkheid zijn.

Alvast bedankt weer voor de antwoorden!

Groetjes Melanie
#4 - 28-07-2010, 21:54 uur

Marianne

Ik zou de route ook omdraaien, dus eerst naar Yellowstone. Hoewel het natuurlijk best kan zijn dat jullie dan slecht weer hebben en dat het in de tweede helft van september prachtig is, maar toch, de kans op beter weer is net iets groter. En bovendien gaan er in september al veel voorzieningen sluiten. Ik weet dat het voor accommodatie zo is, en waarschijnlijk ook voor campgrounds en winkels etc. Je kunt het nakijken op www.nps.gov/yell .

Ik zit ook over RMNP en Colorado Springs te twijfelen. Je kunt ook in de huidige route vanaf de Black Canyon of the Gunnison naar de westkant van RMNP rijden en dan via Estes Park er uit, richting Casper. Misschien niet korter maar wel sneller. Je zou dan in 1 dag naar de oostkant (Granby) kunnen rijden.
Is het ook iets om wat zuidelijker te gaan? Hebben jullie Monument Valley al gezien? En Mesa Verde? Ik zit nu even hardop te denken: na Yellowstone via Vernal en Grand Junction naar Mesa Verde, en dan via Monument Valley naar Moab. Is ook een wat rare slinger misschien.
Of kijk gewoon hoe lang je in Yellowstone wilt blijven en hoe het weer is, en pas daar de route op aan. Voor Yellowstone kun je wel wat meer tijd uittrekken, 2 volle dagen is niet heel veel.

Marianne
#5 - 28-07-2010, 22:35 uur

Hans B

Hallo Melanie,
niets is onmogelijk, maar zoals ik al schreef "dit wordt wel erg veel"
Ik ben het eens met de voorgaande schrijvers, laat (helaas) de oostkant voor wat het is.
Kijk eens naar de volgende optie:
Las Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - Green River (UT) - Price - Salt Lake City - Jackson - Grand Teton - Yellowstone - Grand Teton - Jackson - Pinedale - Rock Springs - Vernal - Grand Junction - Moab - Grand Junction - Montrose - Durango - Mesa verde - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Las Vegas.
Wanneer ik dit in mijn St&Tr invoer geeft die ± 3000 mile en netto 60 uur reistijd. Aangezien je geen 50 mph met je camper haalt, zal de reistijd zeker meer worden. De afstand overigens ook want in een park als Yellowstone (90 x 90 km) zul je ongetwijfeld ook nog wat extra mijlen gaan afleggen.
Succes met de puzzel.

#6 - 29-07-2010, 08:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sassrie

Bedankt voor jullie input.

We zijn nu druk bezig om te kijken hoe en waar we de route kunnen aanpassen.We denken erover om inderdaad de oostkant te laten voor wat het is en dan misschien wat zuidelijker gaan. Aangezien we Mesa Verde en Monument Valley nog niet hebben gezien.Page en de Grand Canyon wel, maar dat zien we bepaald niet als een straf  om daar nog een keer voorbij te komen ;)

De gedachte is nu (na jullie tips!) om eerst naar Zion en Bryce te gaan en dan via Salt Lake City richting Yellowstone. We willen dan misschien via Thermopolis naar Rock Springs om zo dan naar het zuiden af te reizen. Maar is Thermopolis wel de moeite om te doen? We zijn in Canada een paar keer in een hotspring geweest en dat zouden nu weer willen doen.

Kortom we hebben nog een hoop te puzzelen, maar dat zie ik maar als een luxe probleem!

Groetjes,
Melanie
#7 - 30-07-2010, 14:56 uur

Tet14

Na Yell ga je dan eerst naar Cody via de oost uitgang. Cody is de moeite waard met zijn Buffalo Bill Museums.   Wij zijn niet zo "hotspringerig" dus kan je over die in Thermopolis niets vertellen. Is wel een mooie route door Wind River Gorge http://www.wyomingtourism.org/overview/Wind-River-Canyon-Scenic-Byway/31254 naar Riverton en Lander. Van Lander (Sink Canyon SP) kan je naar Flaming Gorge en Vernal en dan via west Colorado naar I70 en via de prachtige ut128 (Cisco afslag) naar Moab.  Zijn allemaal prachtige routes behalve het stuk voor Rock Spings.
Zion-Bryce-Torrey-SLC-GTNP-Yell-Cody-Lander-Flaming Gorge-Vernal-Moab.  Wow!
Tet
#8 - 30-07-2010, 15:10 uur

Hans B

Thermopolis ben ik wel geweest (2002), is wel leuk, zeker als het op de route ligt.
Je mag een ½ uur gratis in het badhuis, meer houd je waarschijnlijk ook niet vol vanwege de mineralen, etc.. die in het thermale water zitten.
Daarna kun je buiten even bijkomen en/of in hetzelfde nog even verder zitten.
Buiten lukt het beter omdat de mineralen, etc.. wat sneller vervliegen.

Voor kinderen is naast het badhuis is een zwembad met glijbaan (niet gratis).

Buiten het badhuis is een mini Mammorh Springs waar het minerale thermale water over een grote rotspartij stroomt (Hot Springs State Park).

http://www.thermopolis.com/WebPage33.aspx
#9 - 31-07-2010, 15:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sascia

Dag 13 t/m 22 komen overeen met wat wij hebben gedaan. Wellicht kun je wat inspiratie opdoen uit ons blog: http://usa2010opreis.blogspot.com

Bij normaal gebruik deed de gastank in onze rv (moturis r25) het ongeveer drie weken. Thermopolis vonden wij een beetje vergane glorie. Helaas hadden we te weinig tijd om Cody goed te bekijken. RMNP, Yellowstonen en Teton waren prachtig mooi. In het seizoen zijn alle campgrounds vol, reserveren geeft dan een prettig gevoel. Wij hebben op Canyon, Fishing Bridge RV park en Madison gestaan. De eerste en laatste waren het mooist. RV park voegt niet zoveel toe omdat er dit jaar geen stroom is. Bij Canyon is een restaurant waar je heerlijk kunt eten (onbeperkt bacon bij het ontbijt was een hoogtepunt in mijn vakantie  >:D ).

groet Sascia
#10 - 03-08-2010, 11:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15