Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer USA - reservaties

Discussie gestart

GerG

Goede morgen,

Iedereen reeds hartelijk dank voor de nuttige reacties.
Ik heb al eerder geaarzeld om al dan niet een GPS te reserveren. Met een paar goede kaarten en prints via GoogleMaps van bepaalde punten, parken, steden,.... zou het ook moeten lukken.

Misschien toch beter om rechtstreeks bij een autohuurbedrijf te reserveren (Hertz, Alamo,.....).
Cees refereert ook naar Rentalcars. De reviews lijken iets beter, maar toch.... Suggesties of ervaringen hieromtrent?

Nog iets: dank voor de leuke verwelkoming.

Heb zelf vorig jaar de Tomtom navigatie voor de VS en Canada gekocht voor rond de 45 euro met onbeperkte update van kaarten. Geschikt voor IPad en Iphone.
Ben er zeer tevreden over, kunt alles van te voren vastleggen en gebruik deze dus dit jaar weer
#16 - 10-02-2016, 19:47 uur

Hans B

We hebben de Narrows al een keer of drie gelopen.
Het handigste vinden wij een paar Teva Wandelsandalen, deze kunnen ook in het water.
Een stok is inderdaad handig voor wat extra houvast.
Verder zwembroek, korte broek en t-shirt.

Vorig jaar waren wij er begin mei, dan moet je dat niet doen.
Het weer was nog niet zo warm, de watertemperatuur beneden de 10 graden.
Vijf stappen en onze voeten vroren er bijna af.

S zomers is het een heelijke afkoelende wandeling op een warme dag.
#17 - 10-02-2016, 20:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AnnPhil

Hey mensen,

Ik zal een wagen huren zonder GPS en mij op een andere manier behelpen : ofwel er één ter plaatse kopen, ofwel een 2dehands hier kopen ofwel via Iphone. Dat zie ik wel in de nabije toekomst. Jullie hebben mij in ieder geval heel nuttige informatie verstrekt.

Het is inderdaad de bedoeling the Narrows voor een deel te doen voor de afkoeling, maar ook voor de pracht (hoop ik toch). Die dag proberen we ook Angels Landing te doen. Zijn die twee te combineren? Of die ik één van beiden de dag nadien? Ik blijf één volledige dag en twee halve dagen in Zion NP.

Heeft iemand leuke ideeën voor de Strip in Las Vegas? We overnachten twee nachten in de NY NY en blijven dus een volledige dag in Las Vegas. Ik kan mij de Strip niet zo goed voorstellen, in die zin dat ik me inbeeld dat dit enkel hotels, restaurants, shops,..... zijn. Zijn er ook andere bezienswaardigheden? Of moeten we daarvoor de Strip verlaten?

Hoe meer ik hier op het forum lees en hoe meer nuttige info ik van jullie allen verkrijg, hoe meer zin dit opwekt om te vertrekken. Het is wel nog een zestal maanden..... Ik kijk er echt naar uit.
#18 - 11-02-2016, 20:15 uur

Hans B

Het beste is Angels Landing in de vroege ochtend te doen.
Dan heb je ook nog een stuk schaduw voor als het heet wordt.
In de namiddag is de Narrows heerlijk om de vermoeide benen af te koelen.
De Angels Landing is echt pittig.
#19 - 11-02-2016, 22:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Heeft iemand leuke ideeën voor de Strip in Las Vegas? We overnachten twee nachten in de NY NY en blijven dus een volledige dag in Las Vegas. Ik kan mij de Strip niet zo goed voorstellen, in die zin dat ik me inbeeld dat dit enkel hotels, restaurants, shops,..... zijn. Zijn er ook andere bezienswaardigheden? Of moeten we daarvoor de Strip verlaten? 

Vergis je niet in de lengte van Las Vegas Boulevard South (de Strip) want van Mandalay Bay naar Circus Circus is het 6 km.
Een stukje naar het noorden ligt dan nog het oudere deel van Las Vegas rondom Fremont Street.
In de avonduren zou je daar de Fremont Street Experience lichtshow kunnen gaan bekijken.
https://www.youtube.com/watch?v=qnXRaLIxUXY

Informatie over de meeste andere bezienswaardigheden vind je in dit bericht:
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136275/#msg136275
En op deze pagina:  http://www.ilovelasvegas.nl/todo.htm
Er staat genoeg op om je een aantal dagen bezig te houden.

Tip: Als je naar het automuseum van het Linq hotel wil, print dan thuis alvast je gratis toegangskaartjes uit
Zie: ----> http://autocollections.com/index.cfm?tab=main&action=main  Klik op de knop "Free Admission"
#20 - 12-02-2016, 11:07 uur

AnnPhil

Heel nuttige info, dank je.

Ik ben bezig het internet aan het afschuimen voor de huur van een wagen. Wat een verschillen zeg.
We zijn met 3 personen en hebben bijgevolg 3 grote valiezen bij. Dus twijfel ik tussen een Mini Van of een SUV (Standard)
Volgens de meeste commentaren (ook kennissen) zou Alamo één van de betere maatschappijen zijn. Ter plaatse zou je bij Alamo ook je voertuig (in die categorie) kunnen kiezen.
Ik weet niet of we echt een SUV nodig hebben. De enige weg waar het misschien echt nodig is, is in Monument Valley.
Onze reis duurt drie weken en we zullen ongeveer 45OO km afleggen.
Wat voor mij moeilijk te begrijpen is : voor dezelfde wagen (met dezelfde kosten en verzekeringen) zijn de verschillen soms 400 Euro. Quid????
Ik huur liever niet bij een tussenmaatschappij zoals Rentalcars of ebookers of..... Het wordt dus ofwel Alamo, Avis, Budget,.....
Bovendien lees ik hier of elders op internet veel verschillende meningen.....
Wat mijn reisroute en andere keuzes betreft, ben ik heel zeker. Alles ligt vast en het lijken me goede keuzes. Voor de huur van een wagen lijkt het mij niet te lukken.
Ik hoop dat jullie forumleden mij iets wijzer kunnen maken.

Ik hoop dat ik niet teveel zaag, maar alle hulp is welkom.

In ieder geval, bij voorbaat reeds erg bedankt voor jullie reacties.

AnnPhil
#21 - 13-02-2016, 18:19 uur

Cees A

Op 09-02 schreef ik al dat iedere vaste USA bezoeker z'n eigen favoriete autoverhuurder heeft.
Grote autoverhuurders als Avis, Hertz en Alamo verschillen qua service niet zo heel veel.

Er zijn een paar dingen waar je op moet letten als je gaat vergelijken.
Sommigen geven direct een (totaal)prijs inclusief eventuele drop-off kosten, sommige rekenen drop-off kosten (later) apart af.
Kijk altijd naar de totaalprijs, anders zit je appels met peren te vergelijken.

Als je bij Alamo.com kijkt, haal dan het vinkje weg bij "Resident of the United States" en selecteer je eigen land anders heb je niet de juiste verzekeringen.
Als je bij Hertz.nl kijkt (of Hertz.be als je uit Belgie komt) geef dan de CDP kortingscode op van ANWB (Nederland) of VAB (Belgie)
CDP code van ANWB is 504224.  CDP code van VAB is 723478.  Deze CDP codes geven je 10% korting.
Die CDP korting zorgt nogal eens voor een betere prijs bij Hertz t.o.v. Alamo of Avis.

Heb je, in plaats van een standard SUV of minivan, al eens aan een midsize SUV gedacht ?  Denk dan aan een Toyota Rav4 of iets dergelijks.
Dit soort auto's heeft ook best een grote kofferruimte, maar ze zijn qua prijs niet veel duurder dan een gewone personenauto.
Ik heb pas zelf gekeken naar 4 weken autohuur vanaf Las Vegas en zo'n Rav4 was toen maar 20€ per week duurder dan een gewone fullsize personenauto.
Dan praat je over 80 € verschil voor 4 weken. Valt best mee, toch ?

Let op:
De voertuiglijst die je bij Hertz op de 2e pagina te zien krijgt is in eerste instantie slechts een selectie van het totale aanbod.
Pas als je onderaan de pagina klikt op "toon de volledige voertuiglijst" krijg je alle mogelijkheden te zien.
Zo zie je de hierboven genoemde midsize suv pas bij de volledige voertuiglijst.
Bij sommige auto's wordt in eerste instantie geen prijs getoond, maar die prijs zie je dan op een van de volgende pagina's bij het totaaloverzicht.
#22 - 14-02-2016, 10:09 uur

AnnPhil

Dank je Cees voor de nuttige info. Ik heb daarnet mijn voertuig gereserveerd bij Hertz, een Ford Explorer (een 4WD standard SUV) voor 1175 euro voor die drie weken.
Ik denk dat dit een heel schappelijke prijs is.

Ik heb nog een vraagje. We hebben een aantal reservaties gedaan, bvb een helikoptervlucht, boottocht Lake Powell, Lower and Upper Antelope Canyon,.... Er moeten er nog een paar volgen (Universal Studios, Alcatraz,....). Bij die reservaties wordt gevraagd om 24 uren voor de activiteit telefonisch contact op te nemen om de reservering te bevestigen. Dat betekent dat we in de USA verschillende malen zullen telefoneren (misschien ook naar hotels of voor andere voorvallen). Wat is de goedkoopste en/of eenvoudigste manier voor een Belg of Nederlander om te bellen in de USA?
#23 - 14-02-2016, 18:16 uur

Cees A

Geen idee. Op deze vraag moet ik helaas het antwoord schuldig blijven.
Ik bel zelf in Amerika zo min mogelijk, hooguit een paar keer naar het thuisfront en dat doe ik gewoon met eigen mobiele telefoon.
 
Ik heb trouwens nog nooit gehoord of gelezen dat reserveringen bevestigd moeten worden.
Nou zegt dat weinig, want ik reis op de bonnefooi en reserveer vrijwel niks van tevoren.
#24 - 14-02-2016, 19:42 uur

AnnPhil

Ja, Cees, bij Papillon (voor de helikoptervlucht) en voor de boottocht op Lake Powell worden ook een bevestiging gevraagd. Maar ok, dat doen we dan wel.
Hoe? Als het maar een paar telefoontjes betreft, doen we gewoon met onze mobiel, in de hoop dat de gesprekken niet te lang duren dan.
Misschien krijg ik hier nog andere voorstellen op het forum. Ik wacht nog wat af.

Ik wil toch nog eens het nut van USA4all onderstrepen. Ik heb hier al heel veel ideeën kunnen verzamelen en daardoor onrechtstreeks geld uitgespaard. Bovendien blijf je constant gefocust op je toekomstige reis. Eigenlijk begint je reis al vanaf de eerste dag van de voorbereiding. Dit forum helpt je daardoor enorm bij : het geeft je algemene info maar je kan ook heel gericht info en hulp vragen. De antwoorden komen veelal van personen met heel veel ervaring. De meningen zijn soms heel verschillend, maar dat maakt het nu net zo interessant.
#25 - 14-02-2016, 20:40 uur

MiamiHeat

Wellicht hebben ze een gratis 0800 nummer wat je kan draaien. Hebben wij ooit eens gehad toen we een walvis boot tour gingen doen.
#26 - 14-02-2016, 20:48 uur

Hans B

Op de meeste websites vind je Toll Free nummers, zijn gratis te bellen.
Wil het hotel vast wel voor je verzorgen of hebben teen telefoon die je kunt gebruiken

Papillon is 1 888 635 7272

succes
#27 - 14-02-2016, 21:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AnnPhil

Goed idee om vanuit het hotel te (laten) bellen de dag voordien.

Vraagje over Los Angeles : naast een dagbezoek aan de Universal Studios (voor de dochter vooral) hebben we een halve dag voor LA. Het vrouwtje wil de omgeving van Hollywood, met de Walk of Fame, Sunset Blvd enzo bezoeken. Ik merk dat Sunset Blvd heel lang is. Welke bezienswaardigheden lonen de moeite in die omgeving? Of welk deel van de Sunset Blvd? Zijn er gevaarlijke delen in die omgeving? We willen er 's avonds ook iets eten. Iemand een voorstel? Welke straat, wijk, restaurant, eettent,.... liefst iets typisch Amerikaans.

Gelukkig besteden we op onze 21 dagen ter plaatse maar een viertal dagen aan de steden (anderhalve dag voor LA, anderhalve dag voor SF, één dag voor LV). De rest is meer mijn ding : natuur, parken, ......

Thanks
#28 - 15-02-2016, 20:59 uur

MiamiHeat

Wij hebben 2 jaar geleden gegeten bij Carneys op Sunset Blv http://www.carneytrain.com Locatie: een treinwagon en het eten was goed! Hotdogs & Burgers!

Daarnaast zijn wij concertgangers en wilden we natuurlijk wel even The Roxy Theatre en de Whisky A Go Go bezoeken. Het viel ons op dat dit gedeelte van Sunset Blv, in tegenstelling tot jaren ervoor, een leuke omgeving is geworden. Helaas brengen leuke dingen ook zwervers met zich mee maar last hebben we er niet van gehad.

Als je toch ook naar Hollywood gaat, wellicht heb je tijd om een bezoeken te brengen aan Griffith Observatory. Kleine 20-25 minuten rijden vanaf Hollywood. Bij een heldere dag/avond mooi uitzicht op de stad en de Hollywood letters. Zelf hadden we toen genoeg tijd en hebben een beste wandeling gemaakt die ons echt heel dicht bij de Hollywood letters bracht!
#29 - 15-02-2016, 22:22 uur

Hans B

Voor het kijken naar winkels en winkelend publiek ga je naar Rodeo Drive.
#30 - 16-02-2016, 15:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15