Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste reis naar Amerika

Discussie gestart

thehill

Beste mensen,

Sinds enige tijd ben ik aan het uitzoeken hoe we het beste een eertse keer naar het westen kunnen gaan. Daarbij heb ik twee prangende vragen.
1. Loont het echt om zelf alles uit te zoeken? Vlucht, huur auto en hotels etc. Of is het verstandig om een reisschema te maken en dat aan diverse reisorganisaties voor te leggen voor een offerte?
2. Enige tijd terug las ik in het forum een verzoek om het volgende reisschema te bekijken: SFO, Yosemite, Lone Pine, Vegas, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Kingman, LA, Cambria en SFO. Iemand reageerde met een perfecte route voor de eerste keer.
Ik kan deze post niet terugvinden maar het leek me een goed schema om mogelijk over te nemen.
Vraag: Is dit niet weing Grand Canyon?

Dank voor een eventuele reactie.

thehill
#1 - 20-12-2010, 15:54 uur

Old Faithful

Hallo,

Allereerst hartelijk  welkom op het forum.

1. Verreweg de meeste forumleden regelen alles het liefst zelf. En dat heeft voordelen. Het is goedkoper en je hebt veel meer mogelijkheden. Reisbureau's kiezen bijvoorbeeld vaak voor accomodatie buiten de parken, terwijl in de parken verblijven veel leuker is en je tijd kan besparen omdat je niet op en neer hoeft te rijden. Je moet wel wat tijd investeren maar daar staat een heleboel voorpret tegenover. En met de hulp van forumleden kom je zeker tot een voor jullie optimale route.
2. Grand Canyon zou m.i. in dit rondje niet mogen ontbreken en is probleemloos in de route in te voegen, bijvoorbeeld tussen Monument Valley en Kingman. Lees eens wat reisverslagen van forumleden door om inspiratie op te doen, maak vervolgens een route die jullie wel wat lijkt en post die hier op het forum. Je kunt dan eventueel n.a.v. adviezen van forumleden de route nog verfijnen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 20-12-2010, 16:39 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Hi en welkom op het forum
Misschien bedoel je deze route:
Citaat Verander 

--------------------------------------------------------------------------------

Kan wel in drie weken. Zelf vinden we het prettig zo'n reis te eindigen in SF voor een paar dagen ipv aan het begin van de reis dus:
1. Aankomst SFO. Auto ophalen en in a/p hotel overnachten.
2. Naar Yosemite (ca 4 uur, wij rijden het liefst ca120)
3. Yosemite
4. Yosemite naar Lone Pine. Er is erg veel te zien tussen Yosemite en Death Valley NP over Tioga Pass en langs us395. Ook koeler dan DV.
5. Lone Pine naar Las Vegas via DV
6. Las Vegas
7. Las Vegas-Zion (via Lake Mead en Valley of Fire SP)
8. Zion
9. Zion-Bryce
10.Bryce-Page (ook erg veel te zien in Page)
11. Page
12. Page-Monument Valley
13. Monument Valley-GCNP. Na dhet voorafgaande zou ik mij beperken tot 1 nacht GC. En de volgende morgen. Dan op weg naar Kingman
14. GCNP en naar Kingman via R66 tussen Seligman en Kingman
15: Kingman via R66 (Sitgreaves pass en Oatman) naar LA
16: LA

Daarin is GC opgenomen. Deze route is alleen mogelijk in de zomer. In de winter is Tioga Pass gesloten.
Tet
#3 - 20-12-2010, 17:26 uur

Tet14

Is niet helemaal overgekomen.
Dag 17: LA naar Cambria
Dag 18: Cambria naar San Francisco
Dag 19 en 20: San Francisco
Dag 21: Naar huis.
Er zijn geen "perfekte" routes. Daarvoor zijn de mogelijkheden te groot.
#4 - 20-12-2010, 17:36 uur

Hans B

Voor een eerste keer naar de USA vind ik onderstaande route altijd een aanrader.
Je reist langs alle hoogtepunten en je vermijd dat je terug moet naar het begin wat je toch gauw een extra dag kost.



#5 - 20-12-2010, 17:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

thehill

Beste mensen,

Dank voor jullie reacties. We gaan de reis maken met vier personen. Echtgenoot en dochter van 10 en een zoon van 12.
Mijn methode tot nu is kijken op het forum. Daar zag ik een rondrit die ik met kleine wijzigingen terug heb gezien in veel reisgidsen.
Deze kon ik niet terugvinden, maar ik had deze eerder uitgeprint.
Deze route heb ik jullie voorgelegd en ik heb vriendelijke reacties gekregen.
belangrijkste opmerking van jullie voor mij is wel: zelf de reis uitstippelen!

Ik ga verder maar als volgt te werk:
veel reisverslagen lezen.
Ik bepaal begin en eindpunt. Tel de dagen die het gaat kosten en ga dan op zoek naar een vlucht heen en terug.
Pas na de boeking moet ik op zoek gaan naar de hotels en deze boeken. En natuurlijk ook de auto regelen.

Mogelijk komt dit wat onzeker allemaal over maar ik heb tot nu toe altijd gecampeerd in europa. Dit is dan ook voor mij best een stap.

groet, thehill
#6 - 21-12-2010, 11:30 uur

Tet14

Die "kleine" wijzigingen in de reisgidsen heb vaak betrekking op de overnachtinsplaatsen. Ipv Yosemite stoppen ze je soms in Fresno en ipv in Grand Canyon regelmatig in Williams of Flagstaff.  Maak een route en kom terug op het forum. We kunnen ook best wat adviezen geven vwb hotels. De reis beginnen in Phoenix en dan eindigen in Los Angeles, of omgekeerd, is ook een goed idee.
Tet
#7 - 21-12-2010, 15:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15