Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste rondreis west in zomer 2017

Discussie gestart

ipek001

Beste forumleden,
we willen volgende zomer met 2 kids van 14 en 16 een rondreis maken (per auto), hieronder mijn schema geïnspireerd door deze forum. Ik zou graag feedback willen ontvangen en advies vooral  over de overnachtingen, eten e.d..
Ik wil graag zo dicht mogelijk in of om de parken verblijven en wakker worden in natuur (behalve bij groten steden natuurlijk)
Ik wil ook graag eindigen met een paar dagen strand vakantie liefst op een klein/mooi plaatsje vlak bij Los Angeles.
Wat ik ook zou willen is een of twee keer overnachten bij een (betaalbaar?) lodge.

Graag jullie feedback (ook over de route/haalbaarheid, ed.):

dag 1   Amsterdam      Los Angeles
dag2   Los Angeles   Pismo Beach
dag 3   Pismo Beach   Monterey
dag 4   Monterey   San Francisco
dag 5   San Francisco   San Francisco
dag 6   San Francisco   San Francisco
dag 7   San Francisco   Yosemite
dag 8   Yosemite   Yosemite
dag 9   Yosemite   Mammoth Lakes
dag 10   Mammoth Lakes   Death Valley
dag 11   Death Valley   Las Vegas
dag 12   Las Vegas   Las Vegas
dag 13   Las Vegas   Zion
dag 14   Zion   Zion
dag 15   Zion   Bryce
dag 16   Bryce   Page (capitol reef en    arches    ook?)
dag 17   Page   Grand Canyon   
dag 18   Grand Canyon   Kingman (of iets verder rijden en in mooi stadje of een park overnachten? of is Kingman ook mooi?)
dag 19   Kingman   Los Angeles
dag 20   Los Angeles   Los Angeles
dag 21   Los Angeles   Strand
22-26   strand   Los Angeles
dag 27   Los Angeles   Amsterdam
#1 - 04-11-2016, 15:02 uur



Chris RTA

Mooie route. En is zeker haalbaar als je Arches er niet aan toevoegt.
Ik zou er zeker een dag LA uit halen en deze in Page of Las Vegas doorbrengen. Veel zaken in LA zijn op 1 of 2 dagen te doen.
Het is leuk om Santa Monica pier te bezoeken en daar even op het strand te liggen wellicht, maar ik zou mijn vakantie dagen zeker niet willen besteden aan strand. Dat kan op andere plaatsen veel beter en is imho zonde van je tijd in usa.

Let ook vooral op je huurauto. Met 4 personen heb je al minimaal een minivan of fullsize suv nodig.

Overnachten: Wil je dat per tent doen of bij hotels/motels etc?
Eten: Je kan elke dag bij McD terecht of Denny's, maar je kan er ook voor kiezen om appartementjes te huren of kitchenette kamers en je eigen boontjes doppen. Alhoewel groente niet heel erg goedkoop is.
In de meeste parken zijn lodges te vinden. Ga je in juli / augustus dan zijn de hotels etc die zich in de parken bevinden snel uitverkocht en zul je deze vroegtijdig vast moeten leggen. Op de bonnefooi is dan een grote gok.

In jouw route kom je later aan dan de mensen die er geslapen hebben. Bij aankomst rijd dan eerst helemaal naar het einde van het park en bekijk alles pas op de terugweg. Wellicht kun je dan wat drukte voorkomen en liggen de afslagen allemaal rechts van de weg. Dat het oprijden en afrijden makkelijker maakt.

Voor mijn reisverslagen zie link hieronder.

#2 - 04-11-2016, 15:21 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.
Met Chris z'n opmerkingen eens.
Een paar aanvullingen van mijn kant:
Voor overnachtingsruimte in de parken kijk je het beste op de website van de National Park Service
Ga naar: ---> https://www.nps.gov/findapark/index.htm  en selecteer het gewenste park
Ga via het menu naar ---> "Plan your visit" ---> "Eating and sleeping"
Je ziet dan precies welke overnachtingsmogelijkheden er in het park zijn en hoe je moet reserveren.
Qua locatie zit je in de parken goed, maar je betaalt voor parkaccommodaties wel de hoofdprijs, hou daar rekening mee.
Als het budget ook belangrijk is moet je ook eens buiten de parkgrens kijken.
In de info bij onze voorbeeldroute zie je in welke plaatsen je moet zoeken

Als ik trouwens jouw wensen zie vraag ik me af of je niet beter met een camper kunt gaan.
Je wordt dan in ieder park middenin de natuur wakker en je hoeft je niet druk te maken over eten, want je kookt dan zelf.

In dit forum heb ik eerder wat "beginnersinformatie" op een rijtje gezet. Lees dat bericht eens door.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/reizen-algemeen/vraagje-bij-rondreis-camper/msg137498/?PHPSESSID=q0fcui38k9n7ecuo9vpe63mhq1#msg137498
In dat bericht vind je ook veel links naar bekende Amerikaanse restaurantketens.
Kun je thuis alvast op je gemak bekijken hoe het menu eruit ziet.

V.w.b. stranddagen:
Ik vind persoonlijk stranddagen bij een Amerikavakantie een beetje zonde van de tijd.
Strand-liggen kan in Europa en zelfs in Nederland ook. In het zuid-westen van Amerika zijn zoveel interessantere dingen te doen en te zien.
Zonder strand zou je bijvoorbeeld Capitol Reef en Moab (Arches en Canyonlands) aan je route kunnen toevoegen.
Of Joshua Tree en een aantal dagen San Diego. San Diego is als stad 1000 keer leuker, mooier en gezelliger dan LA.
Het is natuurlijk jouw vakantie, maar overweeg die stranddagen nog eens.   
#3 - 04-11-2016, 16:32 uur

ipek001

bedankt voor de snelle reacties.

Wat betreft de stranddagen: ik dacht (en wil) dat ik na 3 weken toeren toch uitgerust terug te komen. En we houden allemaal erg van zon en strand maar misschien hou ik het met 2-3 dagen dan idd in san diego en in de omgeving met af en toe een uitstapje.

Camper lijkt mij wel hartstikke leuk maar ik ben bang dat ik dan  alles van tevoren strak moet boeken (als het tenminste allemaal lukt. ik hoor daar verhalen over dat er in sommige parken alle plekken in een dag volgeboekt kunnen zijn ed.) of moet ik dat sowieso doen ? en dus geen speling krijg als ik het ergens erg leuk vind en een dag aan wil plakken.

Ik heb trouwens een kaart gemaakt obv de voorbeeld routen en de informatie uit deze site (erg fijn!) : https://drive.google.com/open?id=1rDId3fPjYsNg44HyR8U4wJ0sFMg&usp=sharing
(continu in onderhoud)
#4 - 04-11-2016, 17:19 uur



Cees A

Wat betreft de stranddagen: ik dacht (en wil) dat ik na 3 weken toeren toch uitgerust terug te komen.
En we houden allemaal erg van zon en strand 

Als zon, strand en uitrusten belangrijke voorwaarden zijn, is een rondreis door het zuid-westen van Amerika misschien niet de meest geschikte vakantie voor jullie.
Misschien moet je eens een (rond)reis door Florida overwegen.
Een route door Florida heeft kleinere reisafstanden per dag en is alleen al daarom veel minder inspannend.
In Florida zijn bovendien veel meer en ook nog eens veel mooiere stranden dan aan de Californische kust.

Camper lijkt mij wel hartstikke leuk maar ik ben bang dat ik dan  alles van tevoren strak moet boeken   

Als jij met de auto gaat en IN de nationale parken wil overnachten moet je ook alles lang en strak van tevoren boeken.
Het aanbod van parkaccommodaties is namelijk heel beperkt en meestal lang van tevoren volgeboekt. Wees er dus op tijd bij.
Als je buiten de parken gaat overnachten  heb je wat meer keus, maar dan ontwaak je niet midden in de natuur zoals jij wil.


Ik heb trouwens een kaart gemaakt ..........
Da's mooi, maar ik krijg  de melding "toegang geweigerd"    :'(   ( dat geeft niet, ik weet zo ook wel hoe je route eruit ziet )    :)
#5 - 04-11-2016, 18:08 uur

ipek001

Citaat
Misschien moet je eens een (rond)reis door Florida overwegen.
We gaan sowieso voor deze route hoor en hebben er veel zin in. Maar ik wilde de vakantie afronden met een paar dagen rust en luieren zodat we ook alles kunnen laten bezinken en nog even genieten als een local van de westkust (huisje, airbnb oid zou mooi zijn), dat is het idee. 

Citaat
Als jij met de auto gaat en IN de nationale parken wil overnachten moet je ook alles lang en strak van tevoren boeken.
ik zal dan  moeten bespreken of de camper voor iedereen toch een leuke optie is. Anders goede tip dat ik anders ook op tijd moet boeken.

De kaart heb ik overigens nu open gezet, sorry het was nog niet open.
ik heb wat teksten/informatie vanuit deze forum voor mezelf erin geplakt, hopelijk vind je het niet erg  :afro: Anders haal ik de kaart weer dicht..
#6 - 04-11-2016, 19:04 uur



Cees A

We gaan sowieso voor deze route hoor en hebben er veel zin in.
Maar ik wilde de vakantie afronden met een paar dagen rust en luieren zodat we ook alles kunnen laten bezinken   

Oké, duidelijk.

De kaart heb ik overigens nu open gezet, sorry het was nog niet open.
ik heb wat teksten/informatie vanuit deze forum voor mezelf erin geplakt, hopelijk vind je het niet erg.
Anders haal ik de kaart weer dicht..   
Ziet er leuk uit.   :afro:  Laat maar lekker open staan. Hebben anderen er ook nog wat aan.

ik zal dan  moeten bespreken of de camper voor iedereen toch een leuke optie is.
Anders goede tip dat ik anders ook op tijd moet boeken.   

V.w.b. dat op tijd boeken, niet schrikken als alles is uitverkocht.
Als je regelmatig (dagelijks) op de boekingspagina's kijkt zul je zien dat er regelmatig annuleringen zijn.
Sla je slag op het moment dat er dankzij zo'n annulering iets naar je zin beschikbaar komt.

Voor alle duidelijkheid, ik wil je geen camper opdringen.  Een camper heeft ook nadelen.
Huurprijs is hoog,  brandstofverbruik idem dito. 
En.... Van je camperverhuurder mag je in de zomermaanden niet door Death Valley vanwege kans op oververhitting en motorschade.
Maar camperstaanplaatsen in nationaal parken zijn wel veel goedkoper dan overnachten in de lodges of cabins van dat park
En met die camper sta je in de nationale parken midden in de natuur en dat was belangrijk is voor jou ........... Toch ?
Een camper geeft je ook de mogelijkheid om zelf te koken en dat is goedkoper dan dagelijks (één of meerdere keren) uit eten gaan.
Of je dat belangrijk vindt is niet helemaal duidelijk.

Er is, voor echte kampeerders, nog een andere mogelijkheid.  In een aantal nationale parken kamperen met een tentje.
Ik schreef daar eerder dit over: (zie de 2 onderstaande linkjes)
Zie:  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/augustus-2016-west-amerika-vliegtickets-en-tips/msg140736/?PHPSESSID=04rdbt74v1vhte9jtorl543oi2#msg140736
Of deze:  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/willen-we-te-veel-in-4-weken/msg142476/?PHPSESSID=04rdbt74v1vhte9jtorl543oi2#msg142476
#7 - 04-11-2016, 20:15 uur

ipek001

Bedankt voor veel tips!
wat camper betreft hebben we geen ervaring mee. Als we naar bv. naar Frankrijk gaan pakken we meestal een stacaravan oid omdat niet iedereen in de familie gek is op kamperen (-in een tent) wel op natuur,  dus het is misschien een risico om onze eerste keer meteen in Amerika mee te maken :p
Qua budget hebben we best wel ruimte om af en toe in een park wat duurdere accommodatie te  nemen en dan afwisselen andere keer met wat goedkopere hotels buiten de parken wat mogelijk ook wel in de buurt van een park is. 
Dit geldt ook voor het eten,  we willen niet continu uitgebreid uit eten maar als er ergens een typisch restaurant e/o gerecht is dan willen we niet overslaan. 
Dus als het het waard is dan willen we ook weleens volle pond betalen.
wat dat betreft ben ik benieuwd of mensen specifieke tips hebben of er bv een bepaalde lodge/hotel/restaurant bijzonder leuk is.
 
#8 - 04-11-2016, 20:56 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2016, 21:33 uur door ipek001 »



Hans B

Wat mij betreft ben ik het eens met de anderen, dat je naar Amerika gaat om de grootsheid van de natuur (parken) te zien en niet aan het strand te liggen. Verder is LA echt geen fijne stad.
Zeker heeft Santa Monica een mooi strand om even door te brengen, maar dat kun je ook in Zandvoort. Maar goed als dat jullie ding is. Prima.

Als je toch besluit om actieve wandelingen te gaan doen of een dag te kajakken en er een wat relaxtere route van te maken .....
#9 - 04-11-2016, 21:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Dit geldt ook voor het eten,  we willen niet continu uitgebreid uit eten maar als er ergens een typisch restaurant e/o gerecht is dan willen we niet overslaan. 
Dus als het het waard is dan willen we ook weleens volle pond betalen. 

Eten is een kwestie van smaak. Letterlijk !!
Omdat mijn smaak de jouwe niet hoeft te zijn hou ik mijn verhaal liever algemeen.
Ik ben zelf namelijk te vaak teleurgesteld door andermans restauranttips.
Amerika is een immigratieland. Inwoners van Amerika komen uit de hele wereld.
Dat zie je terug in het internationaal gevarieerde aanbod van restaurants. Keus genoeg.

Je noemde in je bericht de term "uit eten". Bij "uit eten" denk ik aan een avondvullend evenement.
Bedenk dat de insteek waarmee je tijdens je Amerika-vakantie een restaurant binnenstapt anders is.
Als je een hele dag hebt rondgesjouwd in een nat.park, berg op berg af, wil je 's avonds ETEN.
"Uit eten" in een sjiek (duur) restaurant met grote borden waar bijna niks op ligt is op dat moment geen goeie keus.
Je hebt HONGER en je wil ETEN. Een gewoon familierestaurant voldoet dan beter. Begrijp je wat ik bedoel ?

De restaurants waar ik eerder naar linkte zijn allemaal van dat soort gewone familierestaurants.
Via die links kun je thuis alvast de menu's en de prijzen van die restaurants bekijken.
Doe dat eens, dan weet je wat je kunt verwachten. Ook qua kosten.
Het lijstje is zeker niet compleet.
In iedere plaats vind je kleine, zelfstandige restaurantjes die ook zeker de moeite van een bezoek waard zijn.
Qua menu-aanbod en prijs is er echter weinig verschil.
Vergeet, als je daarvan houdt, ook de eerder genoemde internationale restaurants niet.

Wat je eigenlijk wel moet vergeten is fastfood
Men heeft hier vaak de indruk dat er in Amerika alleen vette hamburgers en ander fastfood te krijgen is.
Dat fastfood is er natuurlijk ook wel, je struikelt overal over de hamburgertenten.
Er is echter naast de fastfood zoveel ander, beter en lekkerder eten te krijgen dat je dat fastfood helemaal niet nodig hebt.

Om je tot slot nog een idee te geven van de dagelijkse kosten:
Wij reizen met 2 personen in een gewone personenauto  en overnachten in hotels.
Voor eten, drinken, tussendoortjes, tanken, entreegeld e.d. (zeg maar de dagelijkse kosten) begroten wij een bedrag van 100 € per dag.
Na iedere reis blijkt dat we van dit bedrag nog wat over hebben.
Ik denk dan ook dat als je voor 4 personen uitgaat van 180 € per dag je aardig in de richting zit. 
PS: Als je met een camper gaat wordt het kostenplaatje, vanwege het hogere brandstofverbruik van de camper en ander eetpatroon vanwege zelf koken natuurlijk anders.
#10 - 05-11-2016, 09:12 uur
« Laatst bewerkt op: 05-11-2016, 09:20 uur door Cees A »

Dirc

Je kunt ook de dagen LA bij elkaar pakken. Nu ben je 2 keer in LA. De ene keer omdat je er vertrekt en de andere keer omdat je er aankomt. Je kunt ook een one-way kiezen. Dat bespaart je 1 keer (terug)rijden naar LA. Bijvoorbeeld Phoenix wat dicht bij de Grand Canyon ligt.
#11 - 05-11-2016, 14:41 uur

ipek001

Beste mensen,
Ik ben behoorlijk ver gekomen met mijn schema. we reizen met een 2 daagse stop over via New York  naar Los Angeles.
Vervolgens via San Francisco richting Yosemite en Las Vegas.
Waar ik nog even mee zit is hoveel dagen ik moet nemen van Yosemite (waarschijnlijk van Mariposa) naar Las Vegas.
Ik dacht zelf
1ste dag Yosemite naar Mammoth Lakes (bodie, mono lake)
2de dag naar death valley (lone pine logeren? of eerder ergens?)
3de dag  naar las vegas
maar als ik bv. in lone pine logeer dan ben ik eigenlijk al bijna in las vegas toch?
als ik in een keer door rijd naar las vegas (5,5 uur minimaal) heb ik alleen door death valley gereden, of is dat ook de enige? valt er verder niet veel te doen in die route?
suggesties?
#12 - 24-11-2016, 14:31 uur



Cees A

maar als ik bv. in lone pine logeer dan ben ik eigenlijk al bijna in las vegas toch?   

Bijna in Las Vegas ?   :o    Ik noem 5½ uur rijden niet echt "bijna"   ???   Je praat over dezelfde afstand als van Amsterdam naar Frankfurt.  :)

Je kunt het stuk Yosemite - Las Vegas in 3 dagen doen en dan wordt de verdeling zoals je zelf aangeeft.
Het kan echter ook in 2 dagen. Je hebt dan geen tijd voor Bodie.
Dag 1 rij je dan van Yosemite naar Bishop (275km, 4 uur) of je rijdt 1 uur verder naar Lone Pine
Dag 2 rij je van Bishop (of Lone Pine) via Death Valley naar Las Vegas

Maar even iets anders.   Gaan die stopover-dagen in New York af van je dagen aan de westkust ?
Zou wel jammer zijn.  Nu had je een mooi schema voor de westkust.
Als daar 2 dagen vanaf gaan zul je toch iets moeten gaan schrappen.
#13 - 24-11-2016, 15:44 uur

Cees A

Voor bezienswaardigheden en "things to do" op je route (ook in Death Valley) kun je eens bij de informatie van onze voorbeeldroute kijken.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=5m8be3usfvasmkfpn64ploaob4
#14 - 24-11-2016, 15:56 uur

Hans B

Wat doe je op dag 0 ? Yosemite Valley bekijken.
Dag 1 : Als je in één keer van Yosemite (50 x 60 km) naar Mammoth Lakes rijdt, maak je dan geen uitstapjes ?
wandelen in de Valley, wandelen bij de reuzenbomen, wandelen op de pass route, wandelen bij Mono Lake, wandelen bij Bodie.
Dat gaat je toch iets (lees = veel) tijd meer kosten.

Dag 2 : van waar naar waar in de Death Valley ?
Het is geen racebaan, ook hier is links en rechts van de weg wel het een en ander te zien.

Dag 3 : van waar naar Las Vegas ?

Even duidelijker zijn, dan geeft het makkelijker informatie.
#15 - 25-11-2016, 11:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15