Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste rondreis west in zomer 2017

Discussie gestart

ipek001

Ik heb eerst 2 dagen Yosemite gehad, dus een wandeling in de Valley en omgeving en Tioga pass heb ik als het goed is gehad.
dag 1 vanuit Yosemite naar Mammoth lakes wil ik idd  oa de Mono Lake en Bodie doen.
dag 2 vanuit mammoth lakes naar ergens halverwege tot Las Vegas rijden. ik zag de opties Lone Pine, Furnace Creek,  bishop als tussen stop. maar het was dus de vraag of ik anders in  een keer kon rijden van mammoth lakes naar Las Vegas langs de death valley.

maar ik neig nu eerder naar:
dag 1 yosemite naar Bishop met mono lake en bodie onderweg.
dag 2 bishop naar las vegas langs de death valley. dan heb ik een dag gewonnen maar is het relaxed genoeg?? 
waarschijnlijk komt ik dan einde middag pas in Las Vegas aan dan moet ik dus minimaal 2 nachten Vegas logeren om er genoeg van te zien?
#16 - 25-11-2016, 21:19 uur



Cees A

dan heb ik een dag gewonnen maar is het relaxed genoeg??   
Het is jouw reis.  Wat zou je zelf het meest relaxt vinden ?
Een bepaalde afstand in 2 dagen rijden of over diezelfde afstand 3 dagen doen ? ..........

In je openingsbericht schrijf je onder andere: "Ik wil graag zo dicht mogelijk in of om de parken verblijven en wakker worden in natuur".
Vervolgens lees ik in je bericht van 24-11 om 14.31 dat je bij Yosemite gaat overnachten in Mariposa.
Er is niks mis met Mariposa, maar het ligt wel op ruim 1 uur rijden van Yosemite Valley. Niet bepaald dichtbij het park.

Door de deelschema's waar je nu mee werkt verliezen we een beetje het totaaloverzicht.
Wijzigingen zoals die New York stop-over en de herverdeling van dagen bij Yosemite hebben consequenties voor de rest van je route.
Beter (en duidelijker voor andere forumleden) is het om bij wijzigingen steeds het complete, nieuwe, reisschema te plaatsen.
#17 - 26-11-2016, 09:01 uur
« Laatst bewerkt op: 27-11-2016, 11:09 uur door Cees A »

ipek001

Hoi,
wederom bedankt voor de tips en de kritische blik. we hebben uiteindelijk de volgende route bedacht:
1   Amsterdam      New York
2   new york   New York
3   new york   New York
4   new york   Los Angeles
5   Los Angeles   Pismo Beach
6   Pismo Beach   Monterey
7   Monterey   San Francisco
8   San Francisco   San Francisco
9   San Francisco   Yosemite (bass lake)
10   Yosemite   Yosemite (bass lake)
11   Yosemite   mammoth lakes
12   mammoth lakes   Las Vegas  (in een keer dus via death valley)
13   Las Vegas   Las Vegas
14   Las Vegas   Zion (spingdale)
15   Zion   Zion (spingdale)
16   Zion   Bryce
17   Bryce   capitol reef
18   capitol reef  Grand Canyon   
19   Grand Canyon   lake havasu
20   lake havasu   San Diego (via joshua tree NP)
21   San Diego   San Diego
22   San Diego   Los Angeles
23   Los Angeles   Los Angeles
24   Los Angeles   Los Angeles
25   Los Angeles   Los Angeles (rust)
26   Los Angeles   Los Angeles (rust)
27   Los Angeles   amsterdam

zoals je ziet hebben we uiteindelijk 2 dagen rust en strand dagen als we althans niets in SD of LA toevoegen aan ons programma. (of eerder onderweg) Daarom boek ik tot nu toe alleen accomodaties die je kosteloos mag annuleren.
Een daarvan is 'the pines resort' bij bass lake en de andere is 'cliffrose lodge' (springsdale) de beide leken me leuk en dicht bij de natuur evenals bryce view lodge.

#18 - 02-12-2016, 14:41 uur
« Laatst bewerkt op: 02-12-2016, 14:43 uur door ipek001 »



Cees A

Je route lijkt veel op de route uit je openingsbericht en daar hadden we al, een paar details daargelaten, een positieve indruk over.
Ook nu zijn er weer (of nog) een paar details die beter kunnen.
Capitol Reef bij dag 17 en 18 moet je echt even schrappen.  Ik denk aan een typefoutje, want Capitol Reef ligt totaal uit de richting.
Kijk maar eens op de kaart of op Google Maps.
In plaats van Capitol Reef kun je beter naar Page. Net zoals je in je openingsbericht-schema van plan was
Page ligt tenminste, vanuit Bryce gezien, in de richting van Grand canyon en scheelt je veel km en rijtijd
Bij Page vindt je Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.

Een tweede detail dat wat aandacht behoeft is dag 20. Dag 20 is in jouw schema een (te) lange rijdag.
Lake Havasu City - San Diego via Joshua Tree is meer dan 600 km, 6˝ uur rijden excl. stops en pauzes.
Gevolg van die vele km en die lange rijtijd is dat je geen tijd overhoudt voor Joshua Tree.
Schrap Joshua Tree en rij via de snelste weg naar San Diego OF plan een overnachting bij Joshua Tree
Je zou bijvoorbeeld 1 van je rustdagen kunnen inruilen voor die extra overnachting bij Joshua Tree.
Bijkomend voordeel: Met minder langer rijdagen heb je aan het eind van je route minder uitrustdagen nodig .........  :)
#19 - 02-12-2016, 17:40 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2016, 11:40 uur door Cees A »

Dirc

Als je van New York doorvliegt naar San Francisco dan bespaar je jezelf ook 2 dagen rijden.
#20 - 03-12-2016, 19:31 uur

Hans B

Voor de (weinige) tijd die je hebt en NYC en relaxen belangrijk vindt, zou ik de gehele kustweg gaan vervangen door een korter stukje.
Verder ligt Capitol Reef echt erg uit de route. Deze heb ik vervangen door Page.
Op het eind heb ik Santa Monica ingevuld, maar dat kan net zo goed San Diego of elders langs de kust in LA worden.

Ik blijf het jammer vinden dat NY en het strand veel tijd kost, waardoor de route in het gedrang komt en de parken te weinig tijd krijgen.
#21 - 04-12-2016, 11:31 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2016, 11:34 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ipek001

In plaats van Capitol Reef kun je beter naar Page. Net zoals je in je openingsbericht-schema van plan was
Page ligt tenminste, vanuit Bryce gezien, in de richting van Grand canyon en scheelt je veel km en rijtijd
Bij Page vindt je Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.
Ik had wel gezien dat de capitol reef iets uit de route was maar  blijkbaar onderschat (gezien 2 afwijzigen :) ). ik volg het advies en zal Page op mijn route opnemen waarvoor dank!
Citaat
Een tweede detail dat wat aandacht behoeft is dag 20. Dag 20 is in jouw schema een (te) lange rijdag.
Lake Havasu City - San Diego via Joshua Tree is meer dan 600 km, 6˝ uur rijden excl. stops en pauzes.
Gevolg van die vele km en die lange rijtijd is dat je geen tijd overhoudt voor Joshua Tree.
Ik denk dat ik ook dit advies ga volgens, ik twijfelde al maar het lijkt mij idd beter. :) (wel een dag minder rust)
Op het eind heb ik Santa Monica ingevuld, maar dat kan net zo goed San Diego of elders langs de kust in LA worden.

ook ik dacht aan Santa Monica voor de rust dagen maar ik denk dat ik het gehele verblijf in LA naar Santa Monica verplaatsen waardoor je toch na iedere (volle) dag in LA tot rust kan komen aan de kust. Dan zou onze route nu zo uitzien (met een of twee) echte rust dag(-en) aan het eind:

1   Amsterdam      New York
2   new york   New York
3   new york   New York
4   new york   Los Angeles
5   Los Angeles   Pismo Beach
6   Pismo Beach   Monterey
7   Monterey   San Francisco
8   San Francisco   San Francisco
9   San Francisco   Yosemite (bass lake)
10   Yosemite   Yosemite (bass lake)
11   Yosemite   mammoth lakes
12   mammoth lakes   Las Vegas
13   Las Vegas   Las Vegas
14   Las Vegas   Zion (spingdale)
15   Zion   Zion (spingdale)
16   Zion   Bryce
17   Bryce   page
18   page   Grand Canyon   
19   Grand Canyon   lake havasu
20   lake havasu   joshua tree
21   joshua tree   San Diego
22   San Diego   San Diego
23   San Diego   Santa Monica (LA stad:Griffith Observatory, Walk of Fame, Beverly Hills/Bell Air..)
24   Santa Monica   Santa Monica (disneyland?)
25   Santa Monica   Santa Monica (sportwedstrijd indien mogelijk of de studio's?)
26   Santa Monica   Santa Monica (rust)
27   Los Angeles   Amsterdam
#22 - 05-12-2016, 15:41 uur



Ko-mar

Bass Lake is nog steeds niet echt dicht bij Yosemite. Nog steeds anderhalf uur rijden naar de Valley enkele reis. Mariposa is dan nog dichterbij. Probeer of echt in het park te gaan zitten of El portal.
#23 - 05-12-2016, 18:22 uur

Dirc

Liggen de vluchten al vast? Want, zoals ik al zei, je zou ook naar SF kunnen vliegen vanuit LA. Als je dan tijd hebt kun je altijd een dag besteden richting Carmel o.i.d. voor H1.
#24 - 05-12-2016, 21:04 uur

ipek001

Liggen de vluchten al vast?
ja, de vluchten zijn geboekt maar ik wilde sowieso langs de kust strook rijden tussen LA en SF.
#25 - 06-12-2016, 12:29 uur



Dirc

Ook de binnenlandse? Langs de kuststrook rijden kan van San Diego tot San Francisco en verder maar je kunt als je tijd wilt besparen ook een korter stukje pakken natuurlijk.
#26 - 06-12-2016, 18:04 uur

Cees A

@Dirc   Volgens mij mis ik ergens iets ..........  Waarom zou het route-deel langs de Californische kust moeten vervallen ?
Het gehele schema (inclusief die kustroute) zit nu toch best goed in elkaar ?
Ik zou het gewoon zo houden zoals het nu is.
#27 - 07-12-2016, 10:10 uur

Dirc

Wat ik bedoelde is dat je dus op LA vliegt puur om de H1 te rijden. Als je interesse daar niet ligt kun je dat schrappen.
Een andere optie is juist meer dagen LA voor de stad of pretparken.

Het was niet zozeer fout maar eerder een alternatief.
#28 - 07-12-2016, 14:10 uur

Cees A

Oké, op die manier.
Mijn redenering was dat wanneer iemand een schema maakt met de kustroute er waarschijnlijk ook wel interesse zal zijn in die kustroute.


#29 - 07-12-2016, 15:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15