Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eindelijk DE REIS maken

Discussie gestart

yuri

Hallo,

Afgelopen zomer mijn vriendin ten huwelijk gevraagd, en ze zei ja ;D.
Volgend jaar gaan we dan eindelijk de lang verwachte reis maken in West Amerika.
Hieronder zal ik onze planning aangeven. Ik hoop dat jullie nog wat handige tips en nuttige info omtrent Do's en Dont's hebben, en tevens ben ik op zoek naar wat hotels/motels waar wij onderweg zouden kunnen slapen. We gaan met de auto.
26 mei 2008:
Dag 1:aankomst San Francisco
dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco (o.a. Alcatraz)
Dag4: San Francisco --> Santa Cruz  OF direct richting Yosemity??
Dag 5: Santa Cruz --> Yosemity NP
Dag 6: Yosemity NP
Dag 7: Yosemity --> Death Valley
Dag 8: Death Vally --> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas --> Bryce NP
Dag 12: Bryce NP
Dag 13: Bryce --> Zion --> Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon (hyke, en helikopter tour)
Dag 15: Grand Canyon --> Laughlin
Dag 16: Laughlin --> San Diego
Dag 17: San Diego (Zoo)
Dag 18: San Diego (Seaworld)
Dag 19: San Diego -->Hollywood/Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (sightseeing)
Dag 21: Los Angeles (strand)
Dag 22: Los Angeles (strand)
Dag 23: Los Angeles --> Amsterdam

Ik heb al veel info van het forum. Heeft iemand nog nuttige tips ten aanzien van route en of hotels?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt,

Yuri
#1 - 13-09-2007, 14:16 uur

BbimmerR

Gefeliciteerd! Altijd fijn als ze ja zeggen  ;D

Kan niet anders zeggen dat het een heel mooi schema is, heel erg goed te doen.
Persoonlijk zou ik de volgende dagen aanpassen:
Dag 11: Las Vegas --> Bryce NP --> einde van de dag Springdale
Dag 12: 's morgensvroeg naar Zion
Dag 13: Zion --> Grand Canyon

Waarom? Tja ik vind Zion vele malen mooier dan Bryce, maar dat is natuurlijk echt persoonlijk. Dus wat jullie willen natuurlijk
#2 - 13-09-2007, 15:06 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Anouk

Gefeliciteerd! En veel geluk natuurlijk :afro:

Maar als ik jou was zou ik 2 dagen gaan sightsee-en in LA (er is genoeg te zien) en 1 dag strand.. Maar ja, dat ben ik.. Ik verveel me al na 5 minuten op een strand ;D

Voor Alcatraz zou ik een kaartje reserveren of iig vroeg aanwezig zijn, want toen ik in SF was, kon ik niet meer mee die dag :(
#3 - 13-09-2007, 15:46 uur
« Laatst bewerkt op: 13-09-2007, 20:45 uur door Anouk »

Ine

Maak van Santa Cruz Monterey/Carmel - veel interessanter. Als je daarna via San Juan Bautista rijdt, kan je daar een oude Missiepost bezoeken.
Yosemite-Death Valley is te doen, maar is vrij veel rijden.
Vanuit las vegas naar Bryce - eerst naar Zion, je rijdt er al bijna doorheen.
Vanuit bryce naar Gr. Canyon. Als je een helicoptertocht wilt boeken, kan je dat alleen aan de Southrim doen.
Gr. Canyon-Laughlin is vrij veel rijden. Na Las Vegas is Laughlin nauwelijks interessant. Omdat je daarna door wilt naar San Diego, kan je beter bijv. in de buurt van Palm Springs of Palm Desert overnachten.
#4 - 13-09-2007, 18:39 uur

Marianne

Dag4: San Francisco --> Santa Cruz  OF direct richting Yosemity??
Diect naar Yosemite natuurlijk! Ik moet bekennen dat ik nog nooit in Santa Cruz ben geweest, maar ik zou niet weten waarom dat een omweg waard zou zijn.
Yosemite is in mei/juni prachitg, met alle watervallen op volle sterkte, dus neem daar de tijd voor. Ook lijkt een extra overnachting aan de oostkant mij niet onverstandig; het is een behoorlijk eind rijden van Yosemite naar Death Valley, terwijl er onderweg nog erg veel te zien en te doen is; vergeet de omgeving van de Tioga Road niet - ook hier kun je prachtig wandelen. En eventueel bodie, en Mono Lake.
Verder is er een kans dat de Tioga Pass nog gesloten is, dus in dat geval moet je omrijden en is een extra overnachting onderweg noodzakelijk.
Er gaat naar mijn idee niets boven een overnachting in het park (de vallei) zelf, zie hiervoor www.yosemitepark.com

Dag 11: Las Vegas --> Bryce NP
Dag 12: Bryce NP
Dag 13: Bryce --> Zion --> Grand Canyon

Het is al gezegd: je rijdt op weg naar Bryce door Zion. Ook wij vinden Zion prachitg en een volle dag meer dan waard, dus twee nachten Springdale, 1 nacht Bryce. Mooiste overnachting in Springdale: de Desert Pearl Inn. Voor Bryce: Ruby's Inn of Bryce View Lodge. Lekker dicht bij het park.

Dag 19: San Diego -->Hollywood/Los Angeles

Wij hebben in de Orchid Suites (Hollywood) overnacht. Ligt geweldig.

Kijk ook eens in onze reisverslagen voor tips. Vorig jaar hebben we een deel van deze route gedaan.

Marianne

#5 - 13-09-2007, 23:29 uur

bartensharon

Kijk of je ook kunt overnachten in een van de nationale parken. Dit vinden wij altijd heel erg leuk!! 's Avonds vaak gezellig op een veranda zitten bij zo'n lodge...heerlijk!!  >:D

Je kunt via de site www.nps.gov kijken welke beschikbaarheden er zijn in de parken.

Groeten
#6 - 14-09-2007, 09:03 uur

yuri

Hallo,

Bedankt voor jullie Tips. Ik ga idd nog even bekijken wat handig is qua route na Las Vegas en na SFC.
Weet iemand een leuk hotel in SFC?
En welke kant van Grand Canyon is leuk/handig, gezien mijn route? En waar zal ik dan kunnen overnachten?

Ik hoor het graag.

Yuri
#7 - 14-09-2007, 09:29 uur

Ine

Voor jouw route zou de Northrim van de Canyon het makkelijkst zijn. Maar daar is maar 1 hotel, dus dat moet je absoluut reserveren. Zo'n km. of 40 hiervoor is nog een klein eenvoudig hotel.
Northrim is meestal alleen open tussen medio Mei en Medio Oktober, er zijn geen helicoptervluchten e.d. Het is een stuk rustiger daar.
De Southrim heeft meer hotels, zowel in het park en ook in omliggende plaatsen en is het hele jaar open. Je zult dan na Bryce Canyon zuidelijk naar Page en Cameron moeten rijden om er te komen. Eigenlijk ligt dit deel ten noorden van Flagstaff.
#8 - 14-09-2007, 12:43 uur

Ine

Wat hotels betreft in San Francisco, de keuze is heel groot, in heel veel prijzen.
Persoonlijk vind ik het Holiday Inn en Holiday Inn Express, beiden op Fisherman's wharf erg goed. Niet echt goedkoop en helaas ook betaald parkeren.
#9 - 14-09-2007, 12:44 uur

bartensharon

Wij zijn ook aan de North Rim geweest van de Grand Canyon!! Is zeker rustiger dan aan de South Rim! Je hebt hier een mooie lodge met allemaal kleine gezellige houten lodges waar je kunt overnachten. Moet je zeker snel bij zijn want deze zijn altijd snel vol!! Is zeker aan te raden om hier te ovenachten. Bij de lodge heb je ook een mooie wandeling over een heel smal paadje (met aan beide kanten afgronden). :o

Groeten
#10 - 14-09-2007, 15:31 uur

tino

Nieuw!
Hoi,

Aangezien je na de Grand Canyon naar Laughlin wil zou je beter naar de South Rim kunnen gaan. Het is vanaf Bryce Canyon wel een behoorlijk stuk rijden(460 km), maar vanaf de North Rim naar Lauglin is ook een erg lang stuk rijden(560 km). Je kunt nog  overwegen om in Page een tussenovernachting te doen. Lake Powell is ook erg mooi en vanaf Lake Powell is het zo'n 3 uur rijden naar de Grand Canyon.
Als je  een helicoptervlucht wil doen moet je wel naar de south rim kunnen gaan.
Ook de reisdag van Laughlin naar San Diego is lang(570km). Qua route is het dan logischer om vanaf de Grand Canyon via Phoenix/scottsdale naar San Diego te gaan.
Groeten Tino
#11 - 14-09-2007, 16:10 uur
« Laatst bewerkt op: 14-09-2007, 20:54 uur door tino »

jerbia


Weet iemand een leuk hotel in SFC?


Wij hebben overnacht in The Wharf Inn op Fisherman's Wharf. De lokatie is perfekt en het parkeren is gratis.
#12 - 14-09-2007, 17:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15