Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eindelijk zijn we eruit

Discussie gestart

kleg

Dit moet onze rondrit met de camper gaan worden.
Als iemand nog tips heeft horen wij dit graag. ;)
Ma-4  juli            Amsterdam- Los Angeles
Di-5  juli              Camper ophalen-boodschappen doen-Dunchuck
Wo-6 juli              Tour Los angeles
Do-7 juli              Universual studio’s
Vr-8 juli              Los angeles-Needles                                                              405km
(Arizona) (+1uur)
Za-9 juli              Needles-Flagstaff       (route 66)         360km
Zo-10 juli            Flagstaff-Page (grand canyon)         350km
Ma-11 juli            Page-Bluff               290km
(Utah)
Di-12 juli            Bluff-capitol reef            200km
                            (Bluff- Moab                                                                          161km)
Wo-13 juli          Moab 
                         
Do-14 juli      (Moab-Bryce canyon                                                            430km)
 Vr-15 juli        Bryce canyon-Zion-Las vegas         395km
 
  (Nevada) (-1uur)
 
Za-16 juli         Las vegas (-sky walk- las vegas  400km)
Zo-17 juli        Las Vegas
Ma-18 juli        Las vegas-Mammoth lakes                      500km
(California)     
Di-19 juli            Mammoth lakes -mono lake-Yosemite                   170km
Wo-20 juli      (Yosemite)   
Do-21 juli            Yosemite np-San Francisco                           330km
Vr-22 juli      San fransisco
Za-23 juli      San fransisco-Laguna seca                                      195km
Zo-24 juli      Laguna seca          
Ma-25 juli       Los angele                          520km
Di-26 juli      camper inleveren
Wo-27 juli      Los angeles-Amsterdam
   
Is dit goed te doen?
#1 - 17-02-2011, 16:25 uur

Marianne

hallo Karin,

Het is wel een vrij volle route zo vind ik. En ik begrijp ook niet alle overnachtingsplaatsen.
Waarom ga je in Flagstaff overnachten en niet in het park zelf? Het is daar prachtig kamperen, en je hoeft dan niet met de camper naar de rim te gaan (met de nodige parkeerproblemen).
Bluff vind ik wat ongebruikelijk maar kan wel. Wil je dan via Capitol reef naar Moab? Of bedoel je daar misschin Canyonlands? Op weg van Moab naar Bryce kom je langs Capitol Reef.
En wat dan héél erg jammer is: door Zion rijden zonder daar 1 of 2 overnachtingen te plannen. Je hebt op dit stuk echt veel te weinig tijd.
De skywalk zou ik vergeten; je redt dat ook nauwelijks in een dag vanuit Las Vegas, en als je iets van de GC wilt zien kun je veel beter een dag langer in het park nemen, en misschien een helicoptervlucht doen.
Een volle dag Yosemite is ook niet veel. Je hebt er meerdere delen, en zelfs zonder te wandelen heb je daar echt veel tijd nodig. Je kunt er ook heerlijk fietsen, raften, wandelen, paardrijden, zwemmen. Denk er aan dat je 15 maart (15.00 uur) klaar zit om te reserveren voor een camping in de vallei.

Ik zou aanraden om Moab over te slaan, en zelfs dan heb je nog een vrij drukke route, zeker als je wel Monument Valley en Page gaat bezoeken.

Marianne
#2 - 17-02-2011, 20:06 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2011, 20:40 uur door Marianne »

Hans B

Eens, eens, eens, je neemt veel te veel hooi op je vork.
#3 - 17-02-2011, 20:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Truus

Het zijn nogal kilometers die je maakt. En dat met een camper. Met een camper is het anders rijden als met een auto. Af en toe een dag met meer kilometers is te doen. Maar kijke eens als je de rote invoerd op google maps wat de verwachtte rijstijd is.
In eerst instantie zag onze router er ook ongever zo uit maar hebben echt keuzes moeten maken. Kun je wel een keer terug, ha, ha, is ook leuk.

Ik zou wat schrappen. GC doe je amper of helemaal niet, bij Page is ook veel te beleven, blijf daar een nacht langer... loopt de route nog eens goed door als je onderweg ooknog wat wil zien.

succes met plannen,
Truus
#4 - 17-02-2011, 22:00 uur

Tet14

Er is geen tijdsverschil tussen California en Arizona in de zomer en Needles is nog in Ca. Je verliest een uur op weg naar Bluff.
Naar GCW (Skywalk) gaat 15 miles over een onverharde weg. Skywalk zou ik als eerste schrappen. Toegang ca $ 100,-- pp.
Je vraag: "Is dit goed te doen?"  Nee.
Tet
#5 - 18-02-2011, 15:06 uur

kleg

Hallo,

alvast bedankt voor jullie tips en we gaan vandaag weer even zitten voor waarschijnlijk een andere route.
Groetjes Karin en Lex
#6 - 19-02-2011, 12:55 uur

snoodaard

Van LV naar Mammoth Lakes als je dan door death valley rijd zal je die dag toch zeker een 8-tal uur moeten rijden indien niet meer.
#7 - 20-02-2011, 14:56 uur

kleg

We hebben het een en ander aangepast en we gaan de skywalk GC ook niet doen.
Hopelijk gaat ons dit lukken, wat denken jullie ervan?
Ma-4  juli         Amsterdam- Los Angeles
Di-5  juli           Camper ophalen-boodschappen doen-Dunchuck
Wo-6 juli           Tour Los angeles
Do-7 juli           Universual studio’s
Vr-8 juli           Los angeles-Needles                                                              405km
(Arizona) (+1uur)
Za-9 juli           Needles-Williams      (route 66)                                         295km
Zo-10 juli        Williams-Flagstaff-grand canyon                   175km
Ma-11 juli        Grand canyon-Page                                                            222km            
Di-12 juli         Page
Wo-13 juli        Page – Bluff                                                                             270km
Do-14 juli      Bluff-Capitol reef                                          290km                     
 Vr-15 juli    Capitol reef- Bryce canyon                                                      200km
Za-16 juli      Bryce canyon  - Zion - Las Vegas                                            400km
Zo-17 juli     Las Vegas
Ma-18 juli     Las vegas - Mammoth lakes                         500km
  Di-19 juli    Mammoth lakes  - mono lake - Yosemite                   170km
Woe-20 juli    Yosemite
Do 21-juli    Yosemite np-San Francisco                        330km
Vr-22 juli   San fransisco
Za-23 juli   San fransisco-Laguna seca                                          195km
Zo-24 juli      Laguna seca          
Ma-25 juli    Los angeles                  520km
Di-26 juli      camper inleveren
Wo-27 juli      14:00 vliegen Los angeles-Amsterdam

Ik hoor heel graag jullie mening.
Groetjes Karin
#8 - 21-02-2011, 15:44 uur

Hans B

Ik zou op 09 juli in'één keer naar de Grand Canyon rijden en een zonsondergang meepikken.
De volgende dag lekker de auto laten staan en wandelen / shuttle naar Hermit's Rest.
Als je tenminste voor 2 nachten onderdak kunt krijgen via xanterra.com
#9 - 21-02-2011, 16:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kleg

We zijn toch nog aan het stoeien met de rondreis.
Een vraag aan jullie is het het waard om van Page naar Monument valley-Bridges National Monument_Capitol reef en dan naar Bryce te rijden met overnachtingen natuurlijk
.Of kunnen we beter van Page direct naar Bryce rijden en de tijd die we dan over hebben gebruiken in bv.  Grand canyon of  in Bryce?
Deze vraag stellen we omdat we bang zijn dat we tijd tekort komen en we misschien teveel willen zien en achteraf dan misschien niets gezien hebben ,omdat we er te snel door moesten rijden.
 (al willen we natuurlijk wel zoveel mogelijk zien).
Graag jullie reactie.

Karin
#10 - 21-02-2011, 19:41 uur

Marianne

Waarom trek je geen tijd uit voor Zion? Is dat bewust?
Ik denk dat het geen gek idee is om Capitol Reef te laten vallen, dat geeft je meer ruimte in de rest van de route.

Het stuk via Flagstaff begrijp ik niet, waarom niet rechtstreeks naar de Grand Canyon? Je zou daar ook nog een dag kunnen winnen door maar 1 tussenstop te doen.
Ik zou voor meer rust kiezen, en dan de dagen die je overhebt in Yosemite en Zion gebruiken.

Is die tour LA een must? Daar kun je ook nog een dag winnen.

Marianne
#11 - 21-02-2011, 21:37 uur

Hans B

Eens, eens, eens.

Volgens mij moet je je onderwerptitel nog eens stevig onder de loep nemen.
#12 - 21-02-2011, 22:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kleg

Inderdaad dat denken wij ook.

Groetjes
#13 - 22-02-2011, 12:43 uur

Truus

Van GC eerst naar MV en dan een stukje "'terug"' naar Page. Hier zou ik een Antelope Canyon tour doen en vandaar uit via de 89 naar Bryce. Hier kun je een uitstap maken naar de
Rimrocks, Toadstool Hoodoos'. Wat ik gelezen heb, via het forum,  is dit een leuke uitstap. Van Bryce naar Zion en hier, Zion, zeker een dag voor uit trekken. In LA misschien een dag laten vallen. Als ik het zo zie heb je best een druk programma. Wij hebben 22 dagen maar slaan bewust de kustroute over en nog denk ik dat we te veel willen zien.  ^-^

Alles is mooi en keuzes maken is moeilijk.

Truus
#14 - 22-02-2011, 14:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15