Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

El Paso

Discussie gestart

josli

El Paso ligt op onze route en tot nu toe heb ik daar niet erg veel informatie over kunnen vinden.
Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die daar geweest zijn en wat je gewoon moet doen als je daar bent.
Maw wat je dus niet gemist mag hebben.Ook hotelervaringen, bereikbaarheid, verkeersproblematiek etc zouden we graag
iets meer over te weet willen komen.Is het de moeite waard om deze stad te bezoeken of is het misschien verstandiger om onze tijd ergens anders door te brengen.
#1 - 14-09-2009, 13:59 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

Ine

Ik ben er ooit doorheen gereden en zag weinig tot niets interessants. Druk en redelijk chaotisch.
Hou er rekening mee dat het een grensstad met mexico is, aan de overkant ligt het Ciudad Juarez. Deze stad is regelmatig in het nieuws, het is daar regelmatig bijzonder gevaarlijk.
misschien kan je beter een andere stad op de route als overnachting nemen.
#2 - 14-09-2009, 15:49 uur

josli

Dank je wel voor het snelle antwoord en we hebben besloten om El Paso maar niet te bezoeken.
Ik had zelf al mijn twijvels maar het klinkt zo mooi, EL PASO, de hele reis is alweer avontuur genoeg
Dus dat wordt weer verder puzzelen en daar hebben we nog tijd genoeg voor.
#3 - 14-09-2009, 19:39 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

Hans B

Wij zijn er in 2004 geweest en twee dagen verbleven omdat onze camper een raparatie moest hebben.
We zijn één dag naar een groot waterpark geweest en één dag de grens over naar Mexico.
Juarez vond ik wel een aardig stadje, maak je even kennis met het chaotische verkeer, had een mooie kerk.
We waren er niet in het weekend, maar dan schijnt er een stierengevecht te zijn.
El Paso hebben we verder niet zo bekeken.

Hans
#4 - 14-09-2009, 21:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

josli

We hebben dus besloten om El Paso voorbij te rijden en dan via Priceline een hotel te boeken in de buurt
van het vliegveld zodat we de volgende morgen door kunnen rijden naar Carlsbad.
#5 - 15-09-2009, 19:35 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

Bakvet

Nieuw!
Bedoel je nou het vliegveld van El Paso of van een andere stad? In elk geval, als je geïnteresseerd bent in rots-tekeningen van de 'native Americans': in de buurt van El Paso ligt Hueco Tanks Historic Park. Ligt op de route naar Carlsbad / Guadelope Mountains.

Je vindt daar pictographs die je nergens anders tegenkomt in de VS, ze zien er nog modern uit ook. Om ze te zien moet je wel met een rondleiding mee en je moet ruim op tijd aanwezig zijn. Als je zoiets speciaal vindt, is het zeker de moeite waard. De gids wist een aantal van die symbolen te 'vertalen'. Terwijl het standpunt normaal altijd in die parken is: "Het zijn tekeningen van een volk dat plotseling verdwenen is. Wij hebben werkelijk geen idee wat die tekens voorstellen en ook de huidige native Americans weten het niet." ("Dus die moeten niet zeuren dat zij de oorspronkelijke bewoners zijn", denk ik er dan bij.)

Ik wilde daar gelijk kamperen, maar de camping was dicht. Daarom na afloop maar naar El Paso gereden. Eén lang lint van auto-sloperijen als je de stad in reed. Het rook er ook niet fris, de vervuiling kwam uit de Mexicaanse buurgemeente overgewaaid.
#6 - 15-09-2009, 22:08 uur
« Laatst bewerkt op: 16-09-2009, 08:28 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15