Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

En alweer een route...

Discussie gestart

Bonnie

Ik heb al verschillende routes gelezen op dit forum en heb getwijfeld of ik mijn route er ook op zou zetten. Hij lijkt wel heel veel op wat we allemaal al gelezen hebben. Maar op 1 of andere manier lijkt het toch anders als het JOUW route is 2006-10. Nou goed...hier komt tie dan:

We gaan van 15 juli - 5 augustus 2006
Dag 1: Aankomst in LA 14.00
Dag 2: LA
Dag 3: LA-Palm Springs- Joshua Tree- overnachten Needles?
Dag 4: Needles - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Lake Powell - Bryce Canyon
Dag 8:Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion Canyon - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Sequioa NP - Richting Yosemite
Dag 14: Rijden naar Yosemite
Dag 15:
Dag 16:
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
dag 20: Yosemite - San Fransisco
Dag 21: San Fransisco
Dag 22: Terugvlucht

Nou dat was hem dan!Uiteraard de 5 dagen om vrij in te vullen en tegenvallers op te vangen. Wij gaan voor het eerst en ik kan bijna nergens anders meer aan denken! Ik zit iedere avond lekker op internet te zoeken en te kijken, HEERLIJK!. Ik heb deze route eerst zo globaal gemaakt als hij hierboven staat en ik ben nu per dag helemaal aan het uitdiepen. Dit forum helpt daar heel goed bij, dus mensen als er suggesties zijn..... ;D

groeten Bonnie
#1 - 22-04-2006, 10:34 uur

essie

Hoi Bonnie,

Een route van een ander lezen is iets wat mij nooit verveelt, altijd leuk.
Wij gaan volgend jaar voor de derde keer en ik ben er ook elke dag mee bezig.....

Ik denk dat vijf dagen voor tegen vallers wel veel is, laat ik het zo zeggen zou niet best zijn als je die nodig hebt. :'(

Ik zou 1 dag in zion blijven is echt een heel mooi park, en je kan er leuek wandelingen maken, zoals Angels Landing, super spannend... en Emerald Pools, iets minder spannend maar wel mooi.

Verder omdat je nog vijf dagen over hebt zo ik Naar Moab rijden, daar heb je Arches NP, erg mooi. En je komt dat langs Canyonlands NP en je zou zelfs nof Capitolreef NP erbij kunnen nemen.

dag 5 Grand Canyon naar Page (lake powel) heb je tijd om een boot tocht te maken of Antilope Canyon te doen.
dag 6 Page via Monument Valley naar Bluff
dag 7 Bluff naar Moab, tussen deze plaatsen ligt Canyonlands Np
dag 8 Moab naar Bicknell, bezoek aan Arches NP
dag 9 Bicknell naar Bryce, Bezoek aan CapitolReef NP
dag 10 Capitolreef naar Zion, Heb je genoeg tijd voor Bryce, ga je laat in de middag naar Zion.
dag 11 Zion
dag 12 Zion naar Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas maar Death Valley
dag 16 Death Valley naar Sequoia NP
dag 17 Sequoia NP naar Yosemite NP
dag 18 Yosemite NP
dag 19 Yosemite NP naar San Francisco
dag 20
dag 21 San Francisco
dag 22 naar huis

Zo zie je zo veel meer in een rustig tempo, mocht er iets gebeuren kan je onderweg altijd nog schrappen en je hebt nog 1 dag over.


                 Antilope tour in Page


                 Canyonlands NP


                Arches NP


                Arches NP


             Zion, Angels Landing, ik ben het blauwe stipje...

Hoop dat je er wat mee kan,
groetjes ess




#2 - 22-04-2006, 11:49 uur
« Laatst bewerkt op: 22-04-2006, 11:51 uur door essie »
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Bonnie

Bedankt voor je reactie!

Het is misschien wel een idee om de route iets uit te breiden. Het is alleen zo moeilijk in te schatten als je er nog nooit geweest bent! Wij verheugen ons echt zeer op die natuurparken en mijn angst is als ik een vollere route maak dat we overal maar 'even' kijken en niet de tijd nemen om het in te laten werken! Ook een angst die ik al vaker gelezen heb trouwens  ;)

Die wandeling in Zion NP daar heb je mij wel voor warmgemaakt zeg..... Die foto is echt supergaaf!!!
#3 - 22-04-2006, 13:56 uur

essie

Hoi Bonnie,

Wij wisten ook niet hoe het allemaal ging lopen de eerste keer. Ik heb toen de route met een kaart een liniaal en een reken machine uitgestippeld, niet echt handig. Voor de tweede reis heb ik alles met Mapquest gedaan deze geeft ook de reis tijd aan naast het aantal kilometers.

http://www.mapquest.com/

De routes die ik je heb aan gegeven zijn echt heel goed te doen.

Zion NP is super... Angels Landing was voor mij wel zwaar want ik heb behoorlijk last van hoogte vrees. Het aller laatste stukje heb ik niet gedaan.. Bas mijn vriend is wel verder gelopen.. en zei dat het echt nog maar een klein stukje was. Ik was zo misselijk geworden.... embarressed
http://www.esthervanderzouw.com/2003/Foto's%20per%20dag/Dag%2011/index.htm

Vorig jaar heb ik Emerald Pools gelopen samen met mijn tante, Bas en mijn oom hebben Angels Landing gelopen
http://www.esthervanderzouw.com/usa200522.htm

Weeping rock hebben we ook gedaan, kort maar zeker de moeite waard.

Volgend jaar gaan wij de Subways lopen ben heel benieuwd hoe dat gaat.
De Narrows wandelen in Zion moet ook super zijn, loop je door het water, dit kan volgens mij allee vanaf eind Juni.

groetjes ess

#4 - 22-04-2006, 14:40 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Bonnie

He, mijn vriend heet ook bas  ;D
#5 - 22-04-2006, 15:19 uur

Bonnie

Enne...hoe lang duurt die Angels Landing?

Ziet er vermoeiend maar stoer uit!
#6 - 22-04-2006, 18:27 uur

essie

in 2003 hebben we er vier uur over gedaan, angels landing. Daarna hebben we nog Weeping rock gelopen, een uurtje En daana hebben we hebben lower emerald pools gelopen hier hebben we ook een uurtje over gedaan denk ik...

in 2005 heb ik samen met mijn tante de hele Emerald pools gelopen, daar hebben we drie uur over gedaan. In de middag zijn we met de Zion Bus naar het einde van het park gegaan naar de temple of Sinawava en zijn we terug gelopen naar de zion Lodge hier hebben we drie uur over gedaan maar we zijn op heel veel plekken gestopt om foto's te maken.

groetjes ess
#7 - 22-04-2006, 23:13 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Ruud2004

Hallo Essie,   

Prachtige foto's hoor.  Maarreh, heb je enig idee hoeveel gifslangen (ratelslangen) daar rondkruipen ???
#8 - 23-04-2006, 11:37 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

essie

Hallo Essie,   

Prachtige foto's hoor.  Maarreh, heb je enig idee hoeveel gifslangen (ratelslangen) daar rondkruipen ???

Hoi,
Je maakt me niet zo gauw bang hoor met een paar slagen... ha ha  2006-20
We hebben er 1 keer 1 gezien,  een hele zwarte kroop zo over het pad... maar was niet zo groot ik denk 60 of 70 cm, we hadden er wel wat meer willen zien.....

Groetjes ess
#9 - 23-04-2006, 12:28 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Chi Sin X

Wij wouden vorig jaar in september the narrows doen.  Maar het water stond toen te hoog en we moesten er gaan zwemmen (volgens de parkrangers), en daar waren we totaal niet op voorzien.  Toen zijn we die Weeping Rock gaan doen, maar wij vonden die toch iets minder, en toen zijn we naar de Lower Emerald Pool geweest, maar dat vonden we ook niet zo knap eigenlijk. De volgende keer zou ik er zeker de Angels Landing willen doen.  Ik heb er veel spijt van dat we die niet gelijk gedaan hadden, want nu hadden we eigenlijk niet meer genoeg tijd over om die te wandelen.
#10 - 24-04-2006, 09:35 uur

Bonnie

Je denkt dat je je route hebt gemaakt maar dan ga je per dag uitdiepen. Dan komen er weer zoveel dingen bij omdat het concreter wordt en omdat je dan alles op gaat schrijven wat je niet wilt missen.

Wat ik erg moeilijk vind , is een keuze te maken tussen alle wandelingen in een NP. Nu zit ik in de planning ongeveer in de Grand Canyon en je kan niet alle wandelingen lopen. Tenminste dat denk ik, misschien heb ik het mis...

Maar dan moet je dus kiezen en ik wil eigenlijk niks missen  2006-05
#11 - 24-04-2006, 16:07 uur

essie

Je denkt dat je je route hebt gemaakt maar dan ga je per dag uitdiepen. Dan komen er weer zoveel dingen bij omdat het concreter wordt en omdat je dan alles op gaat schrijven wat je niet wilt missen.

Wat ik erg moeilijk vind , is een keuze te maken tussen alle wandelingen in een NP. Nu zit ik in de planning ongeveer in de Grand Canyon en je kan niet alle wandelingen lopen. Tenminste dat denk ik, misschien heb ik het mis...

Maar dan moet je dus kiezen en ik wil eigenlijk niks missen  2006-05

Hallo,

Het blijft kiezen. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat wij niet echt hebben gewandeld in Grand Canyon, alleen naar uitzicht punten, maar we zijn nergens naar beneden gegaan. Ach weet je wat het is je moet maar zo denken misschien ga je nog wel een keer terug....
groetjes ess
#12 - 24-04-2006, 19:38 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

essie

Wij wouden vorig jaar in september the narrows doen.  Maar het water stond toen te hoog en we moesten er gaan zwemmen (volgens de parkrangers), en daar waren we totaal niet op voorzien.  Toen zijn we die Weeping Rock gaan doen, maar wij vonden die toch iets minder, en toen zijn we naar de Lower Emerald Pool geweest, maar dat vonden we ook niet zo knap eigenlijk. De volgende keer zou ik er zeker de Angels Landing willen doen.  Ik heb er veel spijt van dat we die niet gelijk gedaan hadden, want nu hadden we eigenlijk niet meer genoeg tijd over om die te wandelen.

Angels Landing is zeker gaaf.... Weeping rock is leuk om te zien maar het is geen wereld wandeling je bent met 30 minuten boven. Emerald Pools moet je  ook een keer helemaal lopen, word het uizicht ook steeds mooier. Volgend jaar gaan we de Subway lopen, heb er nu al zin in, hier moet je wel een vergunning voor aanvragen.

Groetjes ess
#13 - 24-04-2006, 19:44 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Chi Sin X

Je denkt dat je je route hebt gemaakt maar dan ga je per dag uitdiepen. Dan komen er weer zoveel dingen bij omdat het concreter wordt en omdat je dan alles op gaat schrijven wat je niet wilt missen.

Wat ik erg moeilijk vind , is een keuze te maken tussen alle wandelingen in een NP. Nu zit ik in de planning ongeveer in de Grand Canyon en je kan niet alle wandelingen lopen. Tenminste dat denk ik, misschien heb ik het mis...
Dat vond ik ook altijd heel moeilijk.  En overal een schatting van maken van hoe lang je ergens mee bezig bent.  En dan nog reserve tijd voorzien.  Maar tijdens de reis zelf haal je die tijd er dubbel en dik terug uit.  Maar er zijn genoeg websites waar elke wandeling goed op beschreven is, en dan heb ik ze meestal nog is ingegeven in Google voor de foto's te bekijken, om ze op die manier ook met elkaar te vergelijken.
#14 - 26-04-2006, 09:26 uur

Bonnie

Ja inderdaad, Lang Leve Google  2006-20

Wat is jullie mening over het volgende:

Ik ga in juli/augustus deze reis maken. Nu wilde ik kamperen/motel afwisselen. Is het kamperen wel te doen met de temperaturen in die periode??????
#15 - 26-04-2006, 15:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15